اخبار داغ

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری:

دلیرمردان چهارمحال و بختیاری در توسعه همه‌جانبه استان همراه مسئولین بوده اند

دلیرمردان چهارمحال و بختیاری در توسعه همه‌جانبه استان همراه مسئولین بوده اند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مردمان استان چهارمحال و بختیاری از هر قوم و با هر زبانی که بودند همواره در توسعه همه جانبه این استان به یاری مسئولین شتافتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بام ایران خبر؛ جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در مراسم بزرگداشت و همایش ملی مفاخر اسطوره‌های علمی، فرهنگی و هنری ایران گفت: چهارمحال و بختیاری به لحاظ بافت فرهنگی به سه قومیت فارس، ترک و لر زبان تقسیم می‌شود که در توسعه همه جانبه این استان همراه مسئولین هستند.

وی با اشاره به اینکه این استان به شجاعت و دلیرمردی مشهور است بیان داشت: استان چهارمحال و بختیاری در همه جا زیبا بوده و دارای فرهنگ و تمدن قوی است.

مردانی ادامه داد: این استان دارای فرهنگ و تمدن قوی است که هنرمندان زیادی را به جامعه تحویل داده و این هنرمندان استان چهارمحال و بختیاری را به سراسر دنیا شناسانده اند.

وی با اذعان بر اینکه هنرمندان از افراد فرهیخته و اثرگذار جامعه هستند بیان داشت: هنرمندان در هر کجای جامعه ما باشند از جایگاه والایی در بین مردم برخوردار هستند.

مردانی با بیان اینکه وظیفه هنرمندان سنگین است اذعان داشت: وظایفی که هنرمندان انجام می دهند نوعی عبادت است.

اقوام ایرانی در طول تاریخ از فرهنگ و تمدن کشور به بهترین نحو صیانت کردند

جمشید مشایخی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: اقوام ایرانی در طول تاریخ همیشه از فرهنگ و تمدن کشور به بهترین نحو صیانت کردند.

وی به سریال شیرعلی مردان اشاره کرد و بیان داشت: این سریال بسیار زیبا و جذاب است و پیشنهاد می کنم که آن را حتما ببینید.

من بختیاری نیستم ولی بخت با من یار است که در بین بختیاری ها حضور دارم

داریوش ارجمند بازیگر صدا و سیما گفت: چهارمحال و بختیاری سرزمینی مقاوم، مردپرور، جنگنده، دارای مردمانی مهربان و سرزمینی پاک است.

وی بیان داشت: این سرزمین استوار است بر پایه قومیت ها اما چرا هنر ما از آن غافل است؟

ارجمند بیان داشت: مردهایی که در تاریخ دور، این سرزمین را نجات دادند موضوع بسیار مهمی است که می توان به آن پرداخت.

بازیگر صدا و سیما با اشاره به اینکه ما مردمانی هستیم که دارای ۱۰ هزار سال تاریخ بوده ایم بیان داشت: ایرانیان هرگز بت پرست نبوده و در اوج جهالت نگاهمان به خورشید و میترا بوده است.

وی با بیان اینکه نور پایه مذهب ما بود و ژن تاریخی ما در گذشته صاحب نور بوده است ادامه داد: انقلاب ما نیز انفجار نور بود و برای فراری دادن تاریکی و ظلم که سرزمین من را گرفته بود انقلاب به پا شد و الان این سرزمین من روشن است.

وی از مردم چهارمحال و بختیاری خواست که در پروژه شیر علی مردان خان قدم بگذارند و صدا و سیما را یاری کنند.

ارجمند یادآور شد: این کشور متعلق به شما است و هنوز هم مردمانی وجود دارند که دست و دلباز هستند و ایمان دارند که خداوند هوای آن ها را دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردمان ما باید بخشی از فرهنگ ایل و عشایر را زنده کنند شاید درسی برای بقیه باشد.

قوم بختیاری آیین زیبای خود را برای نسل های آینده نیز به یادگار گذاشته است

فاطمه گودرزی بازیگر سینما و تلویزیون نیز با بیان اینکه از چهارمحال و بختیاری خاطره خوبی در جشنواره سینمای کمدی ایران دارم، خاطرنشان کرد: قوم بختیاری با حفظ سنت‌ها و آداب خویش در ایران توانسته است همانند اقوام دیگر در کشور، آیین زیبای خود را برای نسل آینده به یادگار بگذارد و حفظ کند.

به گزارش بام ایران خبر؛ این مراسم با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از بختیاری ها با برنامه هایی چون شاهنمامه خوانی و اجرای موسیقی های بختیاری برگزار شد و در پایان این همایش از هنرمندان چون محمدسلحشور، خانواده سردار شهید قباد همتیان سورکی، کامران آقایی، سیدمهدی دریاقلی، حامدآقایی، جمشید مشایخی، فاطمه گودرزی، رضاعبداللهی، ملک محمدمسعودی، ظهراب مددی، کوروش اسدپور، جواد خسروی‌نیا، حسن اسدی، موسی موسوی‌، محمود کرمپور، پریچهر سلطانی، داریوش ارجمند، احمدرضابختیار، امیر بختیار، مجید شفیعی، عبدالعلی برازش، فرزانه فتاحی، روح الله خوشکام و نجف جهانی تجلیل شد.
انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بام ایران خبر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, اقوام ایرانی در طول تاریخ از فرهنگ و تمدن کشور به بهترین نحو صیانت کردند,
,
,
,
,
,
, من بختیاری نیستم ولی بخت با من یار است که در بین بختیاری ها حضور دارم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, قوم بختیاری آیین زیبای خود را برای نسل های آینده نیز به یادگار گذاشته است,
,
,
,
, بام ایران خبر,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه