اخبار داغ

کویت: وجود برجام بهتر از نبود آن است

کویت: وجود برجام بهتر از نبود آن است
وزارت خارجه کویت در واکنش به خروج آمریکا از برجام، حمایت خود از این توافق هسته‌ای را اعلام کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  «خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت به دنبال اعلام خروج آمریکا از برجام، گفت که کشورش از همان ابتدا از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ حمایت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به نوشته روزنامه «الجریده» کویت، الجارالله افزود که «توافق هسته‌ای در تحقق امنیت و ثبات در منطقه سهیم است و بودن آن بهتر از نبودن است.»

, الجریده,

« دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه (18 اردیبهشت‌ماه/ 8 می) اعلام کرد به مشارکت کشورش در توافق هسته‌ای با ایران پایان می‌دهد و تحریم‌های هسته‌ای رفع‌شده علیه ایران به موجب برجام را باز خواهد گرداند. 

,

اقدام ترامپ غیر از حمایت رژیم صهیونیستی و چند کشور عربی مثل عربستان، امارات و بحرین، با انتقاد دیگر کشورها به ویژه طرف‌های اروپایی مواجه شده است.

,

سه کشور عربی عربستان، امارات و بحرین، دقایقی پس از اعلام خروج آمریکا از برجام در شامگاه سه‌شنبه، در بیانیه‌هایی جداگانه از نقض عهد آمریکا در برجام استقبال و حمایت کردند و خواستار تحریم ایران و توسعه دامنه توافق به موضوع توانمندی دفاعی موشکی ایران شدند.

,

قطر نیز مانند عمان درباره هرگونه تقابل در منطقه هشدار داد. موضع قطر شبیه به موضعی است که عمان در این خصوص اتخاذ کرد و درباره هرگونه تقابل هشدار داد و در مقابل خواستار رفتاری شد که صلح و  ثبات منطقه را در پی داشته باشد.

,

پیشتر نیز عراق از زبان رئیس جمهور خود از خروج آمریکا از برجام ابراز تأسف کرد و سوریه بشدت این مسئله را محکوم کرد و آن را نشانه‌ای از عدم تعهد آمریکا به توافق‌ها و قوانین بین‌الملل برشمرد

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه