اخبار داغ

مدیرعامل آب و فاضلاب جنوب شرق استان تهران:

شاخص‌های سلامت وجود آب بهداشتی و داشتن فاضلاب شهری و روستایی است

شاخص‌های سلامت وجود آب بهداشتی و داشتن فاضلاب شهری و روستایی است
مدیرعامل آب و فاضلاب جنوب شرق استان تهران گفت: یکی از شاخص‌های سلامت وجود آب بهداشتی و داشتن فاضلاب شهری و روستایی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از قرچک آنلاین; علیرضا کارگری در جلسه هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان قرچک که با محوریت مدیریت بحران آب در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی که امسال آب و فاضلاب جنوب شرق استان تهران انجام داده است و اقداماتی که در سطح شهرستان‌های تابعه صورت گرفته، نگرانی در خصوص کمبود آب نداریم.
وی افزود: شهرستان قرچک تنها شهرستانی است که حوزه روستایی آن در پوشش آب و فاضلاب شهری است، قرچک در یک منطقه‌ای قرارگرفته است که ویژگی خاصی دارد و محدوده منابع آبی دارد.
کارگری بیان داشت: یکی از شاخص‌های سلامت وجود آب بهداشتی و داشتن فاضلاب شهری و روستایی است که بتوانیم آن چیزی که پساب است، بتوانیم دوباره به چرخه طبیعت برگردانیم.
مدیرعامل آب و فاضلاب جنوب شرق استان تهران تأکید کرد: بیاییم در مصارف آب مدیریت کنیم و امید نداشته باشیم از جای دیگری آب بیاید. آب نامحدود است و باید در کاهش مصرف آب برنامه‌ریزی کنیم.
وی تصریح کرد: الگوی مصرف استاندارد در ایران در سطح خانگی و در حوزه شهری 150 لیتر به اعضای هر نفر در شبانه‌روز است، در شهرستان قرچک این عدد 164 لیتر خانگی است.
کارگری اظهار داشت: الگویی که ما باید در شرایط خشک‌سالی داشته باشیم در مصارف خانگی 120 تا 140 باید باشد و در این اقلیمی که هستیم، این استاندارد برای حالت عادی بوده است، با اقلیم ما در دنیا این عدد 75 است.
وی تصریح کرد: حمام و ظرف‌شویی دو مکانی که در منازل آب زیاد مصرف می‌شود، 30 درصد مصارف آب در حمام است و 30 درصد در ظرف‌شویی و 40 درصد در جای دیگر استفاده می‌شود و اگر هر فردی که در حمام و ظرف‌شویی می‌خواهد آب مصرف کند شیر آب را نصفه باز کند و این موضوع در بحث صرفه‌جویی خیلی می‌تواند به ما کمک کند و 60 درصد مصارف خانگی را می‌توانیم به 30 درصد برسانیم.
مدیرعامل آب و فاضلاب جنوب شرق استان تهران بیان داشت: اداره مخابرات در اولین گام مخابرات به کمک آب و فاضلاب بااطلاع رسانی مناسب بیاید، اگر قرار است کاری انجام شود در شهرستان قرچک و حتی سطح استان از طریق اطلاع‌رسانی باشد.
کارگری گفت: یکی از کارهایی که می‌تواند در مدیریت کلان کمک کند، استفاده مجدد از پساب است، پروژه فاضلاب به‌خوبی در شهرستان قرچک در حال اجرا است.
وی افزود: پروژه فاضلاب در مرکز شهر قرچک در یک ماه آینده لاین اصلی انجام می‌شود و لاین غرب شهرستان به‌زودی شروع بکار می‌کند و تصفیه‌خانه جزء تکالیف شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران بوده که در حال اجرا است.
مدیرعامل آب و فاضلاب جنوب شرق استان تهران اظهار داشت: شهرستان‌های مستقر در حوزه آب و فاضلاب جنوب شرق استان تهران در شرایط موجود 80 میلیون مترمکعب در سال آب شهری استفاده می‌کنند، معادل فاضلابی که هم‌اکنون با تصفیه‌خانه قرار است انجام شود.
کارگری تصریح کرد: با احداث تصفیه‌خانه شهرستان قرچک 53 میلیون مترمکعب فاضلاب شهری تصفیه می‌شود و می‌توان این پساب را در مصارف کشاورزی و صنعت استفاده کرد.
وی بابیان اینکه باید در الگوی فضای سبز شهر قرچک تجدیدنظر شود، افزود: در چمن آب بسیار زیادی مصرف می‌شود و در شرایط کنونی کم‌آبی که با آن مواجه هستیم درست نیست که از آب شرب برای چمن استفاده شود و شهرداری جهت آبیاری فضای سبز از جای دیگری آب تأمین کند و از آب شرب استفاده نکند.
مدیرعامل آب و فاضلاب جنوب شرق استان تهران در پایان از نیروی انتظامی و دستگاه قضایی خواست با افرادی که آب غیرمجاز استفاده می‌کنند، برخورد کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قرچک آنلاین;, قرچک آنلاین,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

مسعود مرسل پور در ادامه این جلسه اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های اخیر در سال 97 نظر کارشناسان این است که این بارش‌ها جبران کم‌آبی نمی‌شود و در حال حاضر در کشور میانگین 37 درصد کمبود آب‌داریم، 20 شهر بزرگ هم با بحران آب مواجه است.
وی افزود: آب در چند پارامتر مهم است در حوزه کشاورزی، زیرساختی، صنعت، مسائل شهری، نوشیدنی و شست شو این پارامترها است، در هر بخشی چه در کشور و چه در دنیا بخواهیم بسنجیم بخشی عمده آب است و حتی بدن هر انسان را 70 درصد آب تشکیل می‌دهد.
فرماندار قرچک گفت: مشکلی بزرگی که در کشور وجود دارد، با آب آشامیدنی ماشین شسته می‌شود و کارهای از این قبیل انجام می‌شود که حتماً باید بستری فراهم شود و از طریق خودمان به دیگران آموزش داده شود.
*درست مصرف کردن آب را در جامعه فرهنگ‌سازی کنیم
رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان قرچک اظهار داشت: در کشورهای دیگر آب را به قیمت بالا خریداری می‌کنند، کشورهای عربی و کشورهای تازه به استقلال رفته مرزهای شمالی آب مصرفی خریداری می‌کنند.
مرسل پور تصریح کرد: وقتی انسان تشنه شود، هیچ مایع ای جایگزین آب نمی‌شود، کافی است دو روز در یک‌خانه آب نباشد، دیگر آن خانه جایی برای زندگی کردن نیست، پس بیاییم در درست مصرف کردن آب را در جامعه فرهنگ‌سازی کنیم.
*افول سفره‌های زیرزمینی آب شهرستان قرچک
وی گفت: در شهرستان قرچک سفره‌های زیرزمینی آب به‌شدت افول کرده است، حتی در سال گذشته آخرین چاهی که آب و فاضلاب گزارش داد، یک چاه در طول 190 متر حفرشده بود که در سال‌های گذشته در 15 متری 5 اینچ آب در 24 ساعت استخراج می‌شد.
فرماندار قرچک بیان داشت: افول شدید چاه‌های آب منطقه، چاه آب نوشیدنی که در گردونه ولوله تصفیه می‌شوند و مردم استفاده می‌کنند و سد ماملو ظرفیتی که در سال گذشته داشته است امسال ندارد.
رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان قرچک اظهار داشت: ادعا کرده بودند که آب شرب شهرستان قرچک از سد ماملو نیست و آب هم آلوده است، شبکه بهداشت و درمان با کارشناسی که انجام دادند، تأیید کردند که در یک سال آب قرچک هیچ مشکلی نداشته است و تمام موارد بهداشتی در آن رعایت شده است.
*مسئولان و مردم بحران آب را مثل سایر بحران‌ها جدی بگیرند
مرسل پور گفت: از همه مردم و مسئولان درخواست دارم بحران آب را مثل سایر بحران‌ها و معضلات اجتماعی دیگ جدی بگیرند و اگر مصرف آب مدیریت نشود، بحران آب و مشکل کم‌آبی کشور را تهدید می‌کند.
فرماندار قرچک بابیان اینکه همه باید در کشور مدیریت مصرف آب داشته باشند، افزود: هرکسی که در این جامعه احساس مسئولیت می‌کند و دلش برای مسائل انقلاب، نظام می‌تپد، بایستی در فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف آب، برق، گاز کمک کنند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه