اخبار داغ

روند نگران‌کننده انباشت شیرابه و زباله کنار درب دانشگاه علوم پزشکی مازندران

روند نگران‌کننده انباشت شیرابه و زباله کنار درب دانشگاه علوم پزشکی مازندران
در حالی که دانشگاه علوم پزشکی مازندران باید به عنوان ناظر از وضعیت دفن نامناسب زباله در برخی از نقاط روستایی که این روزها گریبانگیر مردم است گزارش لازم ارائه دهد، نسبت به وضعیت زباله و انباشت شیرابه کنار دست دانشگاه بی‌تفاوت بوده و وضعیت نامناسبی در حاشیه این مجموعه ایجاد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، گاهی دیدن نوک دماغ هم زیاد بد نیست، انسان نخبه و کارآمد برای پیشرفت نیاز دارد که همه جوانب امر را به خوبی بسنجد و محیط پیرامون خود را به درستی مورد بررسی قرار دهد.

برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای رسیدگی و رفع مشکلات برای همین روزها است.

استان مازندران با معضل زباله و دفن نامناسب آن مواجه هست، مشکل دفن زباله در استان به حدی بغرنج شده است که آسیب‌های آن به همسایگان استان شمالی سرایت کرده است.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این بین می‌تواند نقش اساسی در ارتباط با ساماندهی و دفن مناسب زباله اقدام کند که زباله در استان به این وضعیت بغرنج تبدیل نشود.

ممکن است به صورت زیرپوستی و حد هشدار اقداماتی انجام شود ولی این اقدامات زیرپوستی و هشدارهای دم دستی هم منجر به انعکاس در رسانه نشده است.

اگر حساسیت‌ها جدی بود تا کنون با معضل به نام دفن پسماند زباله در منطقه چهاردانگه، بابل، قائم‌شهر، محمودآباد، نور و فریدونکنار، بابلسر و نوشهر، رامسر و مناطق جنگلی سوادکوه مواجه نبودیم.

اقدامات کلان برای ایجاد حساسیت در سطح جامعه که تاکنون انجام نشده است و می‌توانیم خودمان را قانع کنیم که مسئولان در حال فعالیت هستند.

موضوع گزارش ما حجم انباشت شیرابه و زباله در جوی آب کنار دانشگاه علوم پزشکی استان است، با عبور از کنار ساختمان مرکز دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری و مشاهده وضعیت نامناسب آن می‌توان به راحتی در ارتباط با بی‌تفاوتی دانشگاه نسبت به دفن نامناسب زباله در مناطق کوهستانی ساری اعلام نظر کرد.

تصویر زیر وضعیت نامناسب جوب اصلی کنار ساختمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران است که این روزها به صورت ناخوشایند مشاهده شده و بوی تعفن آن حتی در حیاط مجموعه احساس می‌شود.


ممکن است مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کنند که این محوطه در اختیار دانشگاه نیست ولی آیا نمی‌توانند به عنوان متولی سلامت کارکنان و منطقه اطراف از شهرداری ساری درخواست شود که نسبت به پاکسازی و بهسازی این جوب اقدام شود.

اگر نامه درخواست آنها اعلام می‌شود و روند نامناسب این منطقه به صورت درست گزارش می‌شد آیا شاهد این وضعیت نامناسب در کنار دانشگاه بودیم؟

در عین حال اگر پیگیری‌های از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای رفع این معضل انجام شده است، مسئولان امر می‌توانند با ارسال نامه و انتشار آن در این رسانه افکار عمومی را در جریان مطالبات به حق خود قرار دهند.

در ارتباط با پیگیری دانشگاه علوم پزشکی نسبت به وضعیت سلامت مناطق نزدیک به محل دفن زباله اگر اقداماتی از سوی دانشگاه انجام شده است، آماده انتشار در این رسانه هستیم.

حتی اگر شهرداری ساری نسبت به انتقال این پسماند اقدام نمی‌کند آیا این وضعیت زیبنده دانشگاه علوم پزشکی مازندران است؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه