اخبار داغ

کارشناس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی آذربایجان غربی

اهدای اعضای ۴ بیمار مرگ مغزی از ابتدای سال ۹۷ در آذربایجان‌غربی/ ارومیه رکورددار اهدا در سال ۹۶

اهدای اعضای ۴ بیمار مرگ مغزی از ابتدای سال ۹۷ در آذربایجان‌غربی/ ارومیه رکورددار اهدا در سال ۹۶
کارشناس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی آذربایجان غربی گفت: شهرستان های ارومیه با ۹ اهدا کننده و مهاباد و سلماس با یک اهدا کننده رکوردار اهدای عضو در سال ۹۶ هستندو همچنین در ۲ ماهه اخیر سال جاری نقده با ۲ اهدا کننده و مهاباد و تکاب با یک اهدا کننده رکورد دار اهدای اعضا در این ۲ سال هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا نوشین شاه میرزا در گفت و گو با خبر نگار اروم نیوز، با اشاره به روز اهدای عضو، اظهار داشت: کل مرگ مغری صورت گرفته در سال گذشته ۷۵ نفر بوده که از بین این افراد اعضای ۱۱ نفر اهدا شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: در ۲ ماهه ابتدایی سال ۹۷ نیز حدود ۸ نفر دچار مرگ مغری شده اند که از این تعداد فقط ۴ نفر اعضای خود را اهدا کرده اند.

,

کارشناس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی آذربایجان غربی، با اشاره تعداد اهداکنندگان در شهرستان های مختلف استان، گفت: شهرستان های ارومیه با ۹ اهدا کننده و مهاباد و سلماس هرکدام با یک اهدا کننده رکوردار اهدای عضو در سال ۹۶ هستند. در ۲ ماهه ابتدای سال جاری نیز نقده با ۲ اهدا کننده و مهاباد و تکاب هرکدام با یک اهداکننده رکورددار اهدای اعضا هستند.

,

وی، افزود: بیشترین افراد دچار مرگ مغزی مردان هستند و عمده دلایل مرگ مغزی در افراد نیز خونریزی مغزی، بالا بودن فشار خون و تصادفات است.

,

شاه میرزا، تصریح کرد: بیشتر ارگان های بدنی افرادی که دچار مرگ مغزی می شوند شامل کلیه، کبد، پانکراس و قلب است که از این میان کلیه در ارومیه، کبد و پانکراس در شیراز و قلب در تهران انجام می شود.

,

وی، در خصوص چگونگی ثبت نام و گرفتن کارت اهدای عضو، بیان داشت: افراد می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی بانک اهدای عضو ایرانیان به آدرس www.ehda.center و همچنین سامانه مختص شهرستان ارومیه www.Urmia.ehda.center می توانند برای دریافت کارت اهدای عضو اقدام کنند و در شهرستان ها نیز با مراجعه به واحدهای دیالیز می توانند کارت اهدای عضو دریافت کنند.

,

کارشناس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: اهدای عضو به عنوان امری انسان دوستانه و حیات بخش نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است که در مسیر این فرهنگسازی اقشار مختلف شامل جامعه پزشکی و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه هر یک نقش تعیین کننده ای دارند و باید سعی کنند تا فرهنگ اهدای عضو را در جامعه ترویج دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه