اخبار داغ

بین سهامدارن معدن کرومیت جیرفت چه می گذرد:

لوکوموتیو معادن اسفندقه همچنان روی ریل اعتصاب کارگران سهامدارا

لوکوموتیو معادن اسفندقه همچنان روی ریل اعتصاب کارگران سهامدارا
کارگران سهام‌دار معدن اسفندقه خبر دادند: صندوق بازنشستگی فولاد که صاحب ۵۱ درصد سهام معدن کرومیت اسفندقه است ، بدون اطلاع سایر سهام‌داران قصد افزایش ۱۶۸ میلیارد ی سهام معدن را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از راه آرمان؛ سال گذشته سهام داران معدن اسفندقه جیرفت ، در مقابل استانداری کرمان اعتصاب کر ده و خواهان رسیدگی به احقاق حقوق خود شدند؛کارگران در گفتگو با خبرنگار ما گفته بودند : سال 71 از حقوق کارگری ما ماهیانه مبالغ زیادی به میزان 400 الی 500 هزار تومان کثر گردید تا این سهام را به دست آوردیم و اکنون به عنوان سهام دار شرکت معادن اسفندقه شناخته شده ایم لذا از زمانی هم که سهام دار شدیم هنوز اصل پول و سود پول سهام به ما تعلق نگرفته است و این معادن که 6 درصد کرومیت جهان را تامین می کنند با بی کفایتی مدیرانش 75 میلیارد تومان ضرر بالا آورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, سال گذشته , خبرنگار ما,

 

,

, ,

از اعتصاب این سهامداران کارگر معدن اسفندقه جیرفت نزدیک به یک سال می گذرد که چندی پیش دوباره  این معدن خبر ساز شد و سهامداران در مقابل استانداری کرمان و دفتر این معدن در کرمان متحصن شدند .

,

کارگران این معدن که اکنون  مالک ۳۲ درصد از سهام این واحد معدنی هستند، نسبت به حاشیه‌های نشست روز ۲۶ اردیبهشت ماه مجمع عمومی سهامداران معترض هستند ، از قرار معلوم نتایج این مجمع که در دفتر مرکزی این مجتمع معدنی در کرمان برگزار شده است، مورد ایراد کارگران سهامدار واقع شده است زیرا  معتقدند در برگزاری این نشست ترتیب‌های قانونی ملاحظه نشده است.

,

کارگران سهام‌دار معدن اسفندقه خبر دادند : صندوق بازنشستگی فولاد که صاحب ۵۱ درصد سهام معدن کرومیت اسفندقه است ، بدون اطلاع سایر سهام‌داران قصد افزایش ۱۶۸ میلیارد ی سهام معدن را دارد.

,

این سهامداران معترض اعلام کردند : سالهاست ما کارگران سهام‌دار خواهان شفاف‌سازی از روند توزیع سود سهام و گزارش‌های سالانه سهام‌های خود هستیم که تا امروز عملی نشده و سهام‌داران اصلی توجهی به ما کارگران ندارند.

,

این کارگران تاکید داشتند  : قرار است با طرح «افزایش سرمایه» هریک از سهامدران سرمایه سهام خود را افزایش دهند،  بدین ترتیب طبق مجمع فوق‌العاده‌ای که برگزار شد هریک از سهام‌داران باید با پرداخت حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان سهم خود را افزایش دهند در نتیجه ما کارگران که در تامین حداقل‌های زندگی خود در مانده ایم ، چگونه می‌توانیم این افزایش سهام را انجام دهیم؟؟

,

کارگران معدن کرمیت اسفندقه در ادامه تاکید دارند : خرید و فروش سهام این معدن بدون درنظر گرفتن میزان سهم آنان عملی غیرقانونی است.

,

, ,

شایان ذکر است ؛ در سال ۷۱ سهام معادن کرومیت اسفندقه (یکی از بزرگترین معادن کرومیت کشور) ازسوی وزارت صنعت و معدن دولت وقت بین صندوق بازنشستگی فولاد و شرکت صنعتی معدنی امیر با بیش از ۶۵۰ کارگری که آن زمان در این واحد معدنی مشغول بوده‌اند، تقسیم شده است ، درحال حاضر  شرکت صندوق بازنشستگی فولاد با ۵۱ درصد سهم، شرکت صنعتی معدنی امیر با ۱۷ درصد سهم و پرسنل و کارگران معدن اسفندقه  با ۳۲ درصد سهام‌داران این معدن  محسوب می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه