اخبار داغ

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان زنجان:

دست مسگران زنجانی زیر تیغ نوسانات ارز/ صدای گرانی به سرای مسگران رسید

دست مسگران زنجانی زیر تیغ نوسانات ارز/ صدای گرانی به سرای مسگران رسید
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان زنجان از تاثیر نوسانات ارز بر صنعت مس زنجان خبر داد و گفت: به دلیل نوسانات نرخ ارز صنعتگران این حوزه در تهیه مواد اولیه دچار مشکل هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ الناز خدایی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت صنعت مس استان زنجان اظهار کرد: سال گذشته وضعیت صنعت مس و چاقو در استان زنجان بسیار خوب و بازار این صنایع پررونق بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به اینکه وضعیت بازار فروش صنایع دستی مس و چاقو در نمایشگاهها رصد می شود بیان کرد: 378 فروشگاه فعال در شهر زنجان را نقطه گذاری کردیم و با بررسی های میدانی از این فروشگاهها وضعیت صنعت مس را بررسی کردیم.

,

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به اینکه خود صنعتگران مس و چاقو از وضعیت بازار راضی بودند بیان کرد: سال گذشته سال خوبی برای صنعتگران مس و چاقو در زنجان بود.

,

وی با بیان اینکه امیدوار بودیم که در سال 97 این روند رو به رشد ادامه داشته باشد گفت: در سال جاری به دلیل نوسانات نرخ ارز صنعتگران این حوزه در تهیه مواد اولیه دچار مشکل هستند.

,

خدایی ابراز کرد: با وجود اینکه قیمت جهانی مس افزایش نیافته و کمی هم کاهش یافته در حالی که قیمت ورق مس در بازار داخلی هر روز گرانتر می شود و این امر صنعت مس را تهدید میکند.

,

وی خاطر نشان کرد: روند افزایش نرخ ارز در همه بخش های اقتصاد داخلی تاثیر گذاشته و این تاثیر تنها به منحصر به صنعت مس و چاقو نیست.

,

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان زنجان با بیان اینکه مواد اولیه مس به دلیل افزایش قیمتها به سختی تهیه می شود تصریح کرد: از طرفی بازار فروش کم رونق شده و فروش به آن صورت وجود ندارد.

,

وی با اشاره به اینکه ورق استیل که در صنعت چاقو استفاده می شود به سختی در بازار یافت می شود افزود: توزیع کننده مواد اولیه از وضعیت نوسانات بازار ارز سوء استفاده میکنند و به بهانه این نوسانات از ارائه مواد اولیه به صنعت گران خودداری می کنند.

,

خدایی با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی در خصوص حل این مشکلات رایزنیهایی را انجام می دهد تا مشکل تهیه مواد اولیه در این صنعت برطرف شود بیان کرد: سازمان در حوزه صنایع دستی برای حل مشکلات در حال تصمیم گیری بوده و ما منتظر این تصمیم گیریها هستیم.

,

وی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز باید برای حل این مشکلات وارد شده اقداماتی را انجام دهد گفت: مکاتباتی هم با این سازمان در خصوص حل این مشکلات انجام و مشکلات این حوزه به صورت کامل مطرح شده است.

,

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان زنجان عنوان کرد: امیدواریم که اقدامات انجام باعث حل این مشکلات شود و اگر این مشکل برطرف نشود به صنعت مس لطمه وارد می شود.

,

وی عنوان کرد: اگر مشکل نوسانات ارزی حل نشود این مشکل صنعت مس، چاقو و بخش اقتصادی سایر حوزه ها را تحت شعاع قرار می دهد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه