اخبار داغ

یک کارشناس مذهبی مطرح کرد:

امام حسن مجتبی (ع) از شخصیت علمی بسیار والایی برخوردار بود

امام حسن مجتبی (ع) از شخصیت علمی بسیار والایی برخوردار بود
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار ضمن تبریک ولادت با سعادت این امام همام ، امام حسن مجتبی را کریم اهل بیت خطاب کرد و گفت: دو نکته مهم در زندگی امام حسن مجتبی وجود دارد که یکی از آنها شخصیت علمی آن حضرت می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از نافع،حجت الاسلام محمدجمشیدی با اشاره به روایت یکی از نزدیکان آن حضرت در پرسشی مشابه از چند تن از علمای آن زمان و مقایسه پاسخ ها با پاسخ امام حسن مجتبی اشاره کرد و گفت: امام حسن مجتبی از روش تفسیر قرآن به قرآن استفاده می کرد که این خود یک هنر است که کسی بتواند قرآن را با قرآن تفسیر کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

وی ادامه داد: ائمه ما این کار را کرده اند ، اگرچه همه روایاتشان به ما نرسیده است، اما بعضی از مفسرین ما مثل مرحوم علامه طباطبایی ، همه تفسیرش بر مبنای تفسیر قرآن به قرآن بوده است.

,

 

,

حجت الاسلام جمشیدی ادب معاشرت در زندگی امام حسن مجتبی را نکته دوم و ظریف زندگی آن حضرت بیان داشت و گفت: این نکته درباره بعد عاطفی و خانوادگی ایشان است، چرا که آن حضرت به پدر و مادر بزرگوار و خواهران و برادرانش احترام قائل بود .

,

 

,

جمشیدی ادامه داد: در حالات ایشان نقل شده که «من با مادرم سر یک بشقاب و سر یک کاسه غذا نمی خوردم. فاطمه زهرا سلام الله علیها پرسیدند چرا حسنم؟ گفتند: مادر می ترسم نگاه شما به لقمه ای باشد و من این لقمه را بردارم. فرمود پسرم مانعی ندارد. من به تو اجازه می دهم.» و این احترامی است که برای مادرش قائل بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه