اخبار داغ

پیوستن ایران به FATF تنها راه ایجاد تحریم ها را هموارتر می سازد

پیوستن ایران به FATF تنها راه ایجاد تحریم ها را هموارتر می سازد
بسیج دانشجویی استان کردستان پیرامون پیوستن ایران به کنوانسیون TF مربوط به گروه ویژه اقدام مالی FATF بیانیه ای صادر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرددانش،بسیج دانشجویی استان کردستان پیرامون پیوستن ایران به کنوانسیون TF مربوط به گروه ویژه اقدام مالی FATF بیانیه ای صادر کرد, بیانیه ای که روز جمعه توسط دانشجویان بسیجی در نماز جمعه های سطح استان قرائت شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرددانش,

 

,

متن کامل این بیانیه بدین شرح است؛

,

 

,

پیامبر گرامی اسلام(ص): لا ضَرَرَ ولا ضِرارَ 

,

ضرر و زیان رساندن به خود و دیگری ممنونع است

,

گروه ویژه اقدام مالی در سال 1989 در پاریس توسط سران گروه هشت (G8) با ماموریت بررسی هایی درباره وضعیت قوانین مبارزه با پولشویی در بازارهای مختلف مالی تاسیس شد, وظیفه ای که برایش در نظر گرفته شده بود این بود که روند پولشویی در دنیا را بررسی کنند, بعد از حوادث 11 سپتامبر وظیفه دیگری که به آن اضافه شد مبارزه با تامین مالی تروریسم بود, رسالت اصلی FATF نظارت بر عملکرد شبکه بانکی در سطح جهانی و در سطح کشورها می باشد.

,

 

,

توجه ویژه این گروه به سه موضوع تشخیص هویت مشتریان جرم انگاری تروریسم و دستگیری مظلومین تروریستی و همچنین همکاری های بین المللی بدون محدودیت پیرامون مبارزه با سازمان های تروریستی است.

,

 

,

در سال 2009 میلادی FATF, کشورمان را به بهانه عدم کارآمدی در زمینه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در لیست سیاه خود قرار داده است این درحالی است که ایران از سال 1386 فعالیت های خود با این گروه را آغاز کرده و قانون مبارزه با پولشویی را در مجلس به تصویت رسانده است ولی تصویب قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم در ایران هم یکی دیگر از خواسته های این گروه از ایران بود که در اواسط بهمن 94 در مجلس تصویب شد.

,

 

,

در اواخر سال 94 ایران روابط خود با این گروه را افزایش داد و برنامه «اقدام پیشنهادی» آنها را با تعهد سیاسی وزیر اقتصاد و دارایی پذیرفت در نتیجه گروه ویژه اقدام مالی در اوایل تیر 95 با صدور بیانیه ای اعلام کرد ایران 12 ماه از لیست سیاه این گروه تعلیق شده است اما در سال 96 چندین بار به ایران فشار وارد کرد که بندهای 42 گانه آنرا اجرایی کند وگرنه تعلیق لغو میگردد اروپا بعد از اجرای برجام به دنبال اجرای موثر برنامه FATF به منظور سرمایه گذاری در ایران بود.

,

 

,

در کل بعد از اجرای برجام همکاری های بانکی, بانکهای خارجی با ایران حل نشد و دولت برای حل این مسئله بیان کرد که لوایح چهارگانه FATF را لازم است تصویب کنیم تا با خروج از لیست سیاه بانک های خارجی اطمینان لازم را جهت همکاری پیدا کنند اما بعد از دو سال از اجرای FATF روابط بانکی با ما بهتر نشد این عدم همکاری ناشی از ساختار جهت بررسی مجدد به کمیسیون امنیت ملی فرستاده شد.

,

 

,

اجرای برنامه ویژه اقدام مالی FATF تبعات خطرناکی برای امنیت ملی ما دارد برای اینکه اجرای کامل آن باعث تولید اطلاعات دقیق درباره افراد, نهادهای تحریمی و نهادهای پوششی ,نها و انتشار اطلاعات میگردد حال اروپا بعد از خروج امریکا از برجام ادامه همکاری با ایران را منوط به تصویب این طرح و اجرای کامل آن کرده است.

,

 

,

در پایان ما دانشجویان بسیجی استان کردستان اعلام میکنیم که پیوستن ایران به این کنوانسیون تنها راه ایجاد تحریم ها را هموارتر می سازد و باعث انتشار اطلاعات محرمانه امنیتی و بانکی ما می شود, نمایندگان محترم ملت در مجلس شورای اسلامی به دور از هرگونه جناح بندی نسبت به پیوستن ایران به کنوانسیون TF و اجرای قرارداد FATF ممانعت ایجاد کنند تا شاهد برجامی دیگر نباشم و منافع ملی کشورمان حفظ شود.

,

 

,

من الله التوفیق

,

شورای تبیین مواضع ناجیه بسیج دانشجویی استان کردستان

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه