اخبار داغ

واکسن ‌HPV ایرانی زمستان سال آینده وارد بازار می‌شود

واکسن ‌HPV ایرانی زمستان سال آینده وارد بازار می‌شود
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلام اینکه واکسنHPV ایرانی در مرحله تست انسانی است از ورود این واکسن به بازار دارویی کشور در زمستان سال آینده خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، در خصوص تولید واکسن ‌HPV تولید داخل کشور گفت: «واکسن HPV  ایرانی توسط یک شرکت دانش بنیان تولید شده است و مراحل نهایی و تست انسانی آن برای ورود به بازار را طی می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

کانال خبری آن‌ایر‌وان نوشت معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه این واکسن اکنون در داخل کشور ساخته شده است و مراحل مختلف تست حیوانی را گذارنده است ، اعلام کرد در حال حاضر تولید واکسن HPV در مرحله بالینی و تست انسانی در انستیتو پاستور است و  وزارت بهداشت و درمان بر تولید آن نظارت دارد.

,

ستاری با استناد به آخرین نتایج، زمان ورود این واکسن به بازار دارویی کشور را زمستان سال 98 اعلام کرد.

,

گفتنی است واکسن HPV برای جلوگیری از زگیل تناسلی و برخی از سرطان‌های دهانه رحم، چند سالی است در دنیا تولید می‌شود و کشور ما سالانه تنها 15 هزار واکسن وارد می‌کند. اما بعد از طرح موضوع تولید واکسن در برنامه ماه‌عسل توسط یک فرد غیرکارشناس در حوزه پزشکی، به نظر می‌رسد یک نیاز و مطالبه برای وجود این واکسن در کشور ایجاد شده است.

,

این در حالی است که وزارت بهداشت با حمایت از تولید این واکسن که در رتبه 60 تا 70 اولویت‌های دارویی کشور است، اعلام کرده است بعد از تولید انبوه آن ، واکسن HPV به برنامه واکسیناسیون کشوری اضافه خواهد شد.

,

همچنین سخنگوی سازمان غذا و دارو، در گفت‌وگو با خبرنگار سپیدپوش با اعلام اینکه سیاست این سازمان در راستای سیاست‌های وزارت بهداشت است ، از حمایت تولیدکنندگان داخلی توسط این سازمان خبر داد و گفت: در مورد تولید دارو و اکسن، وزارت بهداشت اولویتگذاری را مورد توجه قرار می‌دهد و این‌کار مانند گذشته انجام می‌شود. به عنوان مثال اعتبارات دو واکسن روتا ویروس و پنوموکوک که جزء اولویت‌های اصلی سازمان هستند، طبق دستور مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی تامین می‌شود ولی در مورد واکسن HPV با مشارکت 50 درصدی بخش خصوصی این واکسن به تولید انبوه خواهد رسید.»

, سپیدپوش , سپیدپوش,

جهانپور تولید این واکسن را در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و تولید از کالا و محصول داخلی دانست و آن را نوعی پدافند غیرعامل خواند که علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، به دلیل داشتن بازار خوب جهانی خوب، فرصتی برای حضور در بازار رقابت بین‌المللی دارو اعلام کرد.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه