اخبار داغ

معاون وزیر راه در قزوین اعلام کرد:

پیش بینی ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح بازآفرینی شهری

پیش بینی ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح بازآفرینی شهری
معاون وزیر راه با بیان اینکه ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح بازآفرینی شهری پیش بینی شده، گفت: وزارت راه و شهرسازی برنامه‌های شهری را با رویکرد بازآفرینی سالانه 270 محله در دستور کار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی عصر امروز(چهارشنبه) در جلسه ستاد بازآفرینی استان که در استانداری قزوین برگزاری شد، اظهار کرد: اواخر سال 95 مقام معظم رهبری در جلسه روسای سه قوه مسائلی را در خصوص جامعه شهری ایران مطرح و دستور رسیدگی به آنها را نیز صادر کردند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی ادامه داد: یکی از پنج مسئله مطرح شده توسط مقام معظم رهبری در این جلسه، بازآفرینی شهری بود که به تبع آن مجلس شورای اسلامی در مواد 59 تا 62 قانون برنامه ششم، تکلیفی را برای مجموعه دولت و شهرداری ها در این رابطه تعیین و ابلاغ کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: براساس این قانون وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و شهرداری‌ها باید سالانه طرح بازآفرینی 270 محله را تهیه و آن را پس از تصویب 21 دستگاه ذیربط به ریاست جمهوری و ستاد بازآفرینی ارسال کنند. 

وی ادامه داد: بازآفرینی شهری فرآیند مطلوبی برای توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ایجاد نقطه امید در محله‌های مورد نظر طرح است که ارتقای کیفیت سطح زندگی و زیست پذیری شهرها و محله‌های هدف را به دنبال خواهد داشت.

عشایری با بیان اینکه پیش از این سه تجربه را برای بازآفرینی شهری پس از جنگ تحمیلی تجربه کرده ایم، یادآور شد: در نهایت به این نتیجه رسیدیم که در بازآفرینی شهری باید محله محوری به جای پروژه محوری در دستور کار قرار گرفته و ظرفیت و جریان سازی براساس محله های هدف صورت گیرد. 

به گفته وی خوشبختانه در برنامه بازآفرینی شهری کشور به رکن مهم حضور تسهیل گران در محلات که در برنامه های بازآفرینی قبلی وجود نداشت، توجه شده است. 

معاون وزیر راه اضافه کرد: شهرداران در برنامه بازآفرینی شهری ضمن اجرای طرح، مطالبه گر و پرسشگر بوده و نقش موثری در این برنامه ملی ایفا خواهند کرد. 

وی بیان کرد: ابزارهای مالی و حقوقی مورد نیاز برنامه ملی بازآفرینی شهری در مدت سه ماه تدوین شد و در قالب دو زیر بخش به تصویب هیات دولت نیز رسید. 

عشایری عنوان کرد: رئیس جمهور برای شتاب بخشیدن و تحقق این برنامه به دستگاه های اجرایی تاکید کرده اند تا اراضی دولتی واقع شده در همجواری با طرح بازآفرینی شهری را به مجریان برنامه واگذار کرده و دستگاه‌ها باید به این موضوع مهم توجه داشته باشند. 

وی ادامه داد: انتظار داریم هر 15 روز یکبار برنامه‌های بازآفرینی در حوزه ستاد شهرستانی تشکیل و فرمانداران و شهرداران برنامه های مشترک خود را در قالب خواسته‌های عمومی مردم تصویب و به ستاد تحویل دهند. 

این مقام مسئول با بیان اینکه ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح ّبازآفرینی شهری پیش بینی شده است، افزود: طرح ملی بازآفرینی محلات، برنامه وزرات راه و شهرسازی نبوده بلکه توسط دولت با دبیری شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تصویب شده و تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف به انجام آن هستند. 

وی در پایان با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز نتوانسته ایم اراضی واقع در طرح‌های بازآفرینی را از دستگاه‌ها تحویل بگیریم، گفت: برنامه‌های مشترک این طرح از سه منبع مختلف برای تامین اعتبار صورت گرفته و از آنها به عنوان اهرمی برای جذب منابع دیگر و تدوین برنامه های مشترک استفاده خواهد شد.
انتهای پیتام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه