اخبار داغ

بیانیه 500 فعال فرهنگی دانشگاه‌های کشور در نقد عملکرد وزارت ارشاد:

آیا با توهین به مراجع تقلید و کنسرت‌های تک‌خوانی بانوان فرامین رهبر انقلاب محقق می‌شود؟

آیا با توهین به مراجع تقلید و کنسرت‌های تک‌خوانی بانوان فرامین رهبر انقلاب محقق می‌شود؟
مطالبه جدی ما مسئولین فرهنگی و سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور آن است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به معنای واقعی به رسالت خود جامه عمل پوشاند و نگذارد تا فرهنگ و سبک زندگی امت اسلامی به دست نااهلان دچار انحراف گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از سایت سازمان بسیج دانشجویی، 500 نفر از مسئولین فرهنگی ـ سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور در نقد عملکرد وزارت ارشاد بیانیه‌ای به این شرح صادر کرد:
 

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
,

بسم الله الرحمن الرحیم

,

امام خامنه‌ای (حفظه الله) : ((فرهنگ به معنای هوایی است که ما آن را تنفس می کنیم اگر این هوا تمیز باشد در بدن ما آثاری دارد و اگر کثیف باشد آثار دیگری دارد.)) 1/1/93

,



سال 1393 بنا بر فرموده مقام عظمای ولایت به نام "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" نام گذاری گردید و ایشان بر اولویت فرهنگ بر دیگر مسائل مانند اقتصاد و سیاست تاکید فرمودند.اما متاسفانه علی رغم تاکیدات ایشان بر مقوله مهم و حیاتی فرهنگ شاهد برخی تصمیم گیری ها و اقداماتی بودیم که نه تنها در راستای فرهنگ سازی و فرهنگ اسلامی - ایرانی نبود بلکه تناقض جدی با این فرهنگ غنی نیز داشت.

,
,
,



مردم آگاه و بیدار کشورمان شاهد آن بودند که وزارت فرهنگ و ارشاد که یکی از اصلی‌ترین متولیان پاسداری و اشاعه ی فرهنگ اسلامی است متاسفانه تحت تاثیر برخی از افکار و جریان های ضد فرهنگی نفوذ کرده در این نهاد نه تنها در مقابل اقدامات ضد فرهنگی واکنشی نشان نداده است بلکه گاهاً این گونه اقدامات را دامن زده و خود نیز زمینه ساز آنها گردیده است؛ که از آنجمله می توان به فضای کتاب و کتاب خوانی و نشریات اشاره نمود. این مقوله که مهم‌ترین رکن در تغذیه فکری و فرهنگی است را بدون مرز و ناظری امین رها نموده و ممیزی کتاب را کاری فرعی و مرتبط با بخش خصوصی می داند؛ در مقابل نشریات ارزشی مواضع تند گرفته و با نشریات زنجیره ای و موهن ، برخورد مناسبی نمی شود که این دوگانگی در برخورد، موجب چالش در این عرصه شده و فضا را آلوده گردانده است.

,
,
,



توهین به شعایر اسلامی، توهین به اهل بیت عصمت و طهارت، زیر سوال بردن احکام الهی، توهین به مراجع عظام تقلید و موارد دیگر مصادیقی بودند که نشان از دستان پشت پرده و آلوده‌ای برای به چالش کشاندن حوزه فکر و اندیشه است. در عرصه پوشش نیز در حالی که دغدغه و نگرانی آحاد مردم حجاب و پوشش اسلامی است، مع‌الاسف بدون نظارت، نمایشگاه‌های غیر متعارف لباسهای مستهجن و منطبق با سبک زندگی غربی برگزار گردیده است؛ عدم توجه به تولید لباس های متناسب با فرهنگ اسلامی - ایرانی نیز نگرانی ها را افزوده که قطعا موجب افزایش بی عفتی و جرم در جامعه خواهد شد.

,
,
,



ناهنجاری‌های به وجود آمده در عرصه هنر که عرصه‌ای راهبردی و بسیار موثر برای پاسداری از اصول ناب اسلام و انقلاب است نیز از دیگر مواردی است که این صحنه پرطرفدار را به سمت جریانات در تضاد با فرهنگ و ارزش‌های اصیل مذهبی و ملی جامعه کشانده است اقداماتی از قبیل صدور پروانه ساخت و مجوز اکران فیلم ها، تئاترها و نمایشنامه‌های ضدفرهنگی و ضد ارزشی، برگزاری کنسرت های تک خوانی بانوان و... گوشه ای از این فعالیت‌هاست که متاسفانه با رسالت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم خوانی ندارد و عده ای در اجرای آن مصر هستند.

,
,
,



آیا این قبیل اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند شعار سال و فرامین رهبری معظم انقلاب را محقق نماید؟ آیا این قبیل اقدامات می تواند زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی گردد؟ آیا حق مردم نیست که نگران آینده فرهنگ جامعه ی انقلابی خود باشند؟

,
,
,



لذا مطالبه جدی ما مسئولین فرهنگی و سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کل کشور آن است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به معنای واقعی به رسالت خود جامه عمل پوشاند و نگذارد تا فرهنگ و سبک زندگی امت اسلامی به دست نااهلان دچار انحراف شود.

 
انتهای پیام/خ

,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه