اخبار داغ

رئیس پارک علم و فناوری مازندران خبر داد

ارائه 14 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری

ارائه 14 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری
رئیس پارک علم و فناوری استان مازندران با بیان اینکه 116 واحد و هسته فناور داریم، گفت: بیش از 14 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های عضو پارک دادیم که فروش شرکت‌های عضو پارک بیش از 323 میلیارد ریال بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، علی معتمدزادگان بعد از ظهر امروز در نشست خبری مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استانداری اظهار کرد: اقتصاد ما مبتنی بر فروش منابع طبیعی و محصولات طبیعی بوده است، سهم محصولات دارای فناوری بالا از کل درآمد ناخالص ملی در حدود نیم درصد است.

وی افزود: ما در پارک علم و فناوری در دو بخش شرکت‌ها را حمایت می‌کنیم که بخشی شرکت‌های بزرگ و بخش دیگر ایده پردازها هستند که می‌توانند از خدمات علم و فناوری استفاده کنند و همچنین شرکت‌ها در این پارک پایش و اصلاح می‌شوند و ماندگاری دارند.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با بیان اینکه ما زیرمجموعه وزارت علوم هستیم، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری پژوهشی و فناوری و برخی از وزارت خانه‌ها و سازمان‌های اطلاعات و ارتباطات کار پشتیبانی و حمایت از پارک علم و فناوری را برعهده دارند.

این مسوول با تاکید بر اینکه صنعت و دانشگاه از هم فاصله گرفته ولی در کل یک چرخه را شکل می‌دهند، تصریح کرد: چالش ها و فرصت‌های بسیاری برای تجاری سازی یک فناوری وجود دارد به همین دلیل شرکت‌ها و کسانی که در حال شکست و روی دره مرگ هستند ما نجاتشان داده و هدایتشان می‌کنیم.

معتمدزادگان با اعلام اینکه پارک‌های علم و فناوری در توسعه فناوری کشور نقش مهمی دارند، اظهار کرد: با توجه به اینکه در استان مازندران جمعیت جوان زیادی داریم اگر روی آنها خوب کار شود آنها در آینده ورودی‌های چرخه اقتصادی می‌شوند اگر جوانی وارد جامعه شد و بازار کار نخواست جذبش کند باید به نحوه آموزش خودمان توجه کنیم که چه سهل انگاری‌هایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در کشور 40 پارک و 200 مرکز رشد وجود دارد، گفت: پارک مازندران را به سطح دو در سال گذشته ارتقا دادیم و در مجامع بین المللی پارک مازندران را خیلی از پارک‌های دنیا می‌شناسند.

معتمدزادگان خاطرنشان کرد: شبکه نوآوری و فناوری استان مازندران هفته گذشته با هدف تصویب برنامه شورای برنامه‌ریزی مدیریتی که دبیری آن بر عهده ما است، به‌دلیل اینکه مازندران، استان پهناوری است و تراکم جمعیتی نزدیک به صفر است، نوآوری شد.

وی از بهره‌برداری مرکز تنکابن در هفته دولت خبر داد و گفت: همه کسانی که در حوزه اقتصاد دانش بنیان فعال هستند از ظرفتیت سایر سازمان‌ها استفاده کرده و به صورت نرم افزاری خدمات را به آنها تامیم می‌دهیم و همچنین مجمع خیرین پارک علم و فناوری با نگاه اینکه تحت پوشش‌های خود را در بستر صحیح اقتصادی قرار دهیم شکل گرفته است.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با بیان اینکه 116 واحد و هسته فناور داریم، گفت: در یک‌سال گذشته بیش از 148 هزار نفر ساعت کارگاه‌های آموزشی را برقرار کردیم،94 شرکت دانش بنیان در حال حاضر در استان داریم که 100 مجوز فناوری صادر کردیم و همچنین بیش از 14 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌ها دادیم که فروش شرکت‌های عضو پارک بیش از 323 میلیارد ریال بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه