اخبار داغ

بخشدارمرکزی دنا؛

موضوع حفر چاه در کوه گل در شورای تامین استان بررسی می شود/اهالی توابع سی سخت نگران خشک شدن "چشمه سردو" نباشند

موضوع حفر چاه در کوه گل در شورای تامین استان بررسی می شود/اهالی توابع سی سخت نگران خشک شدن "چشمه سردو" نباشند
ایلخانی نسب گفت: ترجیح دادیم در خصوص حفر چاه باتوجه به حساسیت بالایی که در بین مردم منطقه دارد، کار کارشناسی شده تر صورت گیرد که اگر این قابلیت را داشته باشد محل حفر جابجا شود در غیر اینصورت نظر اهالی این روستاها را جلب کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیردنا؛ ابهام در حفر چاه در منطقه کوه گل و در مجاورت "چشمه سردو" که منبع تامین آب شرب و کشاورزی روستاهای تل سیاه(علی آباد واقبال آباد)، کوخدان، سرمور و دهنو شهر سی سخت است باعث نارضایتی مردم این روستاها شده است بطوریکه به جد خواهان توقف عملیات حفر چاه در این منطقه شدند.(خبر را اینجا بخوانید)

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیردنا, اینجا,

 

,

 

,

به گفته ساکنین این روستاها، حفرچاه در منطقه کوه گل باعت از بین روفتن آب "چشمه سرود" و کم آب شدن این روستا ها می شود.

,

 

,

 

,

از طرفی اهالی این روستاها معتقداند هدف اصلی حفر این چاه انتقال آب کوه گل به سایر مناطق شهرستان دنا است که باعث از بین رفتن منابع آب این منطقه می شود.

,

 

,

 

,

پایگاه خبری تحلیلی سفیر دنا به منظور روشنگری در این خصوص اقدام به مصاحبه با بخشدار مرکزی سی سخت کرده است.

, سفیر دنا,

 

,

 

,

هجیر ایلخانی نسب در گفت و گو با سفیردنا گفت: این موضوع به زمان آقای رضایی فرماندار چند دوره قبل سی سخت در سال 1392 برمی گردد و حساسیت موضوع به اهالی گوشزد شد و اکنون باتوجه به حساسیت موضوع و وجود معارضات محلی، حفر چاه در کوه گل کارشناسی شده تر صورت می گیرد و در جلسه شورای تامین استان بررسی خواهد شد.

,

 

,

 

,

ایلخانی نسب افزود: با توجه به قرار گرفتن در بحران آب و خشکسالی، حفر این چاه ضرورت دارد برای تامین آب شهر سی سخت و روستاهای علی آباد، اقبال آباد، کوخدان سرمور و دهنو و هیچ برنامه ای برای انتقال این آب به روستاهای کریک و توت نده به پایین نداریم چراکه این روستاها با احداث چاهی که در منطقه "سرنجل کل" حفر شده است، آب انها تامین می شود.

,

 

,

 

,

وی عنوان کرد: حفر این چاه با پیشبینی ستاد بحران استان بوده است و چندین نقطه در مسیر دشتک به کوه گل بررسی شده است و کارشناسان بهترین نقطه را در این محل عنوان کردند.

,

 

,

 

,

ایلخانی نسب با بیان اینکه جلسات متفاوتی با دهیار، شورا و معتمدین محلی در طول این پنج سال گرفته شده و ابهامات آن برطرف شده است، گفت: تنها موضوعی که مانع از اتمام این کار شده است، مردم روستاهای ذکر شده هستند که معتقد اند حفر این چاه موجب خشک شدن چشمه تامین آب آنها می شود، در صورتی که اینگونه نیست و پروژه ای که زیرنظر آب منطقه ای باشند به گونه ای نیست که یک چشمه را خشک کند که جای دیگر را آبرسانی کند.

,

 

,

 

,

بخشدار مرکزی دنا در پایان گفت: ترجیح دادیم در خصوص حفر چاه باتوجه به حساسیت بالایی که در بین مردم منطقه دارد، کار کارشناسی شده تر صورت گیرد که اگر این قابلیت را داشته باشد محل حفر جابجا شود در غیر اینصورت نظر اهالی این روستاها را جلب کنیم.

,

 

,

انتهای پیام

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه