اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی اصفهان:

فرصت توبه از مهم‌ترین فرصت‌های عرفه/ خواستن از خدا و خدایی شدن سِر روز عرفه است

فرصت توبه از مهم‌ترین فرصت‌های عرفه/ خواستن از خدا و خدایی شدن سِر روز عرفه است
استاد حوزه گفت: فرصت توبه یکی از مهم‌ترین فرصت‌های عرفه است، دعا از دیگر فرصت‌هایی است که همگام با توبه خواسته‌های مؤمن را به درگاه ازلی خداوند می‌رساند و زمینه‌ای برای شروع دوباره برای مؤمن خواهد بود لذا از خدا خواستن و خدایی شدن سِر روز عرفه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ حجت الاسلام مجتبی کوچک زاده در گفتگو با این پایگاه خبری پیرامون روز عرفه و روز نهم ذی الحجه اظهار کرد: عرفه به معنای شناخت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی بیان کرد: در این روز حاجیان پس از انجام اعمال حج، در سرزمین عرفات وقوف می کنند و از خدای خود شناخت بیشتر پیدا می کنند.

,

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: حاجیان پس از انجام عمره تمتع تا روز هشتم در روز نهم به سرزمینی به نام عرفات حضور پیدا می کنند و پس از نماز ظهر به انجام اعمال این روز در مکان عرفات می پردازند.

,

وی با اشاره به روایتی در این خصوص  گفت: در چنین روزی امام سجاد(ع) شخصی را در حال درخواست از مردم دید، امام به ایشان فرمودند ایا میدانی در چه روزی از مردم درخواست کمک می کنی؟ امروز روزی است که خداوند دست کسی را خالی بر نمی گرداند و کمک خواستن از غیر خدا در این روز صحیح نیست.

,

حجت الاسلام کوچک زاده ادامه داد: یکی از بهترین دعاها در این روز، نیایشی است که امام حسین(ع) قرائت کردند؛ این دعا عاشقاته و عارفانه است و اثرات خوب و لطیفی در انسان به جا می گذارد.

,

وی اذعان کرد: یکی دیگر از اعمال روز عرفه زیارت ابا عبدالله الحسین(ع) است، مستحب است  که در چنین روزی همه مردم این اعمال را به جا بیاورند و از خداوند طلب امورات دنیوی و اخروی خود را داشته باشند.

,

استاد حوزه با اشاره به اینکه مؤمن باید از فرصت‌های با ارزش استفاده کند، ابراز کرد: شب و روز عرفه از زمان‌هایی است که خداوند متعال به آن سیادت ویژه‌ای بخشیده است؛ این در حالی است که عرفه و کربلا زمان و مکان برگزیده الهی هستند که با یکدیگر گره‌ خورده اند بنابراین در چنین روزی حضور در کربلای معلا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

,

وی خاطرنشان کرد: فرصت توبه یکی از مهم‌ترین فرصت‌های عرفه است، دعا از دیگر فرصت‌هایی است که همگام با توبه خواسته‌های مؤمن را به درگاه ازلی خداوند می‌رساند و زمینه‌ای برای شروع دوباره برای مؤمن خواهد بود لذا از خدا خواستن و خدایی شدن سِر روز عرفه است.

,

انتهای پیام

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه