اخبار داغ

سوء استفاده بنی‌اعتماد از اعتماد مسئولان/

قصه‌های ایرانی در خدمت اهداف غربی/دمیدن در آتش فتنه با "هنر هفتم"

قصه‌های ایرانی در خدمت اهداف غربی/دمیدن در آتش فتنه با "هنر هفتم"
در تکمیل پروژه ایران‌هراسی، اکران جهانی فیلم های گلاب، رز قرمز و قصه‌ها به صورت جهانی در حال اکران است.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، فیلم قصه‌ها یکی از فیلم های رخشان بنی اعتماد محصول سال 1390 است؛ هرچند این فیلم در آذر 92 پروانه نمایش گرفته است اما اکران عمومی نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

بازیگران این فیلم گلاب آدینه، صابر ابر، فرهاد اصلانی، نگار جواهریان، بابک حمیدیان، بهاره دانشگر، ریما رامین‌فر، حبیب رضایی، عاطفه رضوی، مهراوه شریفینیا، خسرو شهراز، فوژان عارفپور، محمدرضا فروتن، شاهرخ فروتنیان، باران کوثری، پیمان معادی، فاطمه معتمدآریا، حسن معجونی، مهدی هاشمی و ... هستند.

,

این فیلم با الهام گرفتن از فیلم های قبلی این کارگردان ساخته شده است و در واقع مسائلی مانند اعتیاد، دزدی و ... را ناشی از فتنه 88 دانسته و با نگاه یک مطالبه به فتنه 88 می‌پردازد.

,

در واقع این فیلم ابزاری برای سرکوب و تخریب چهره کشور است که به صورت یک طرفه و جانب‌دارانه ساخته شده است.

,

به خاطر قدرت سیاه نمایی بالا و همچنین طرفداری از فتنه 88، این فیلم در کشور اجازه اکران پیدا نکرد؛ این درحالی است که هنوز کسی نتوانسته است جوابی برای این موضوع پیدا کند که اصلا چرا این فیلم ساخته شده است.

,

این فیلم بدون رضایت مسئولین سینمایی کشور در هفتاد و یکمین جشنواره فیلم ونیز به عنوان نماینده ایران شرکت کرده است که در نهایت به خاطر فیلمنامه سیاسی خود که ناشی از توهمات ذهن نویسنده و در راستای تبلیغات غرب علیه نظام جمهوری اسلامی است، توانست جایزه بهترین فیلمنامه این جشنواره را به دست آورد.

,

رخشان بنی اعتماد بدون در نظر گرفتن واکنش‌های داخلی به فیلم سیاسی خود، به همراه پیمان معادی برای دریافت جایزه خود به ایتالیا رفتند؛ پیمان معادی هم یکی از بازیگرانی است که به خاطر همبازی شدن با زنان بی حجاب و عکس هایش با آنها در سینمای هالیوود مشهور شد.

,

, ,

در حال حاضر این فیلم در حال اکران عمومی در ایتالیا است که تبلیغات گسترده‌ای برای استقبال مردم از این فیلم شده است.

,

از طرف دیگر همزمان با اکران این فیلم با اینکه 5 سال از فتنه 88 می گذرد، این روزها دو فیلم که به اتفاقات و اعتراض‌های آن سال می‌پردازند در دو جشنواره مهم منطقه آمریکای شمالی در حال نمایش هستند. یکی از آنها نخستین فیلم جان استیوارت، مجری مشهور تلویزیونی است که بر اساس کتاب خاطرات مازیار بهاری روزنامه‌نگار فراری و مستندساز ساخته شده است.

,

این فیلم «گلاب» نام دارد و گائل گارسیا برنال بازیگر شناخته شده مکزیکی همراه گروهی از بازیگران ایرانی فراری از کشور از جمله شهره آغداشلو و گل‌شیفته فراهانی در آن بازی می‌کنند.

,

این فیلم که براساس نوشته‌های مازیار بهاری ساخته شده، در گام بعدی بلافاصله راهی جشنواره تورنتو می‌شود تا در بخش نمایش‌های ویژه سی‌ونهمین دوره این رویداد بین‌المللی روی پرده برود.

,

خبرنگار و مستندساز ایرانی - کانادایی که برای پوشش اخبار انتخابات ریاست‌جمهوری دهم به نمایندگی از هفته‌نامه نیوزویک به تهران آمده بود، به دلیل ارتباط با سازمان‌های جاسوسی خارجی دستگیر شد و مدتی حدود 100روز را در بازداشت بود. بهاری در نهایت مهر ۸۸ با قرار وثیقه آزاد و به‌طور غیرقانونی از ایران خارج شد. او نوشته‌هایی را درباره این مدت نوشت که در رمان «سپس آنها به سراغ من آمدند» آمده و دستمایه تولید فیلم گلاب شده است.

,
بخش‌هایی از فیلم ضد ایرانی گلاب + تصاویر

بخش‌هایی از فیلم ضد ایرانی گلاب + تصاویر

بخش‌هایی از فیلم ضد ایرانی گلاب + تصاویر
, بخش‌هایی از فیلم ضد ایرانی گلاب + تصاویر,
,
, بخش‌هایی از فیلم ضد ایرانی گلاب + تصاویر,
,
, بخش‌هایی از فیلم ضد ایرانی گلاب + تصاویر,

اما جشنواره تورنتو به غیر از گلاب نمایشگر فیلم دیگری است که با نگاه ضد ایرانی به فتنه 88 پرداخته است این فیلم «رز قرمز» نام دارد و ساخته سپیده فارسی فیلمساز ایرانی ساکن فرانسه است. خانم فارسی که پیشتر چند فیلم دیگر از جمله «نگاه» و «خواب خاک» را در ایران ساخته بود در فیلم تازه‌اش داستان دختر جوانی را روایت می‌کند که در جریان تظاهرات پس از انتخابات به خانه مردی میانسال پناه می‌برد و بین او و این مرد رابطه‌ای شکل می‌گیرد. 

,

مینا خسروانی و واسیلیس کوکالانی بازیگر یونانی‌تبار بازیگران اصلی فیلم رز قرمز هستند که در بخش سینمای امروز جهان جشنواره تورنتو به عنوان محصول مشترکی از یونان، فرانسه به نمایش در خواهد آمد. 

,

این فیلم نیز همانند فیلم گلاب با یک نگاه یک طرفه و با سو گیری های خاص اتفاقات را طوری بیان می‌کند که نظام جمهوری اسلامی را یک نظام سلطه معرفی می‌کند و سیاه‌نمایی های گسترده ای در این فیلم صورت گرفته است.

,

این دو فیلم با نگرش های ایران هراسی در سطح دنیا ساخته شده است که متاسفانه فیلم قصه ها اثر رخشان بنی اعتماد نیز در تکمیل این پازل بسیار موثر بوده است؛ جایی که غربی ها می خواهند به مخاطبین  جهانیان القا کنند در جمهوری اسلامی ایران هیچ صدای مخالفی حق اظهار مخالفت ندارد و در ایران خبری از آزادی و دموکراسی نیست.

,

از هفته جاری حمایت‌های جشنواره‌ای برای بر سر زبان انداختن نام فیلم ضد ایرانی «گلاب» در ایالات متحده کلید خورده است. حمایت نهایی که برای یک کارگردان فیلم اولی اندکی عجیب به نظر می رسد.

,

هم اکنون به شکل گسترده ای این سه فیلم در حال اکران در کشورهای مختلف هستند؛ در حالی که موضوع آنها کاملاً ایرانی است. پیش از این نیز فیلم های زیادی در راستای پروژه ایران هراسی نظیر آرگو ساخته شده است.

,

متأسفانه مسئولین سینمایی کشور با بی توجهی به این موضوع هزینه بیت المال را صرف ساخت فیلم‌هایی می‌کنند که کشورهای دیگر از آنها در راستای اهداف خود بهره می‌برند و این هزینه های بیت المال صرف ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه