اخبار داغ

رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان خبرداد؛

مجموع نذورات اهدایی به حسینیه اعظم زنجان بیش از ۴.۵ میلیارد تومان است

مجموع نذورات اهدایی به حسینیه اعظم زنجان بیش از ۴.۵ میلیارد تومان است
رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: جمع وجوه نذورات نقدی و فروش احشام حسینیه اعظم زنجان در دهه اول محرم سال‌ جاری ۴ میلیارد و پانصد و شصت و سه میلیون تومان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد غم‌پرور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; ضمن تشکر از مردم پایتخت شور و شعور حسینی، زنجان و شهرهای مختلف این کشور علوی در همراهی با برنامه های حسینیه اعظم، تعداد گوسفندان زنده اهدا شده توسط مردم به این مکان مقدس را 3 هزار و 510 راس عنوان کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی افزود: تعداد گوسفندان اهدا شده بصورت نقدی نیز ک هزار و 833 راس بود و یک هزار و 530 راس گاو و گوسفند هم در مسیر دسته عزاداری این مسجد ذبح شده است.

,

رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان ادامه داد: جمع گوسفندان نذری اهدا شده در محرم سال‌جاری به این حسینیه 6 هزار و 873 راس بوده است.

,

غم پرور خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است پول گوسفند بر مبنای میانگین 5 میلیون ریال معادل پانصد هزار تومان محاسبه شده است.

,

وی ضمن تشریح محل هزینه کرد نذورات مردمی افزود:امور عمرانی، فرهنگی، برگزاری مراسمات در طول سال، خریداری تجهیزات مورد نیاز و هزینه‌های نگهداری از جمله مهمترین موارد هزینه‌کرد این نذورات به شمار می‌رود.

,

گفتنی است،مسجد حسینیه اعظم زنجان به عنوان دومین قربانگاه جهان اسلام بعد از منا و مرکز پایتخت شور و شعور حسینی در ایران شناخته شده است.

,

 ثبت دسته عزاداری هشتم محرم برابر با شب تاسوعای حسینی به عنوان دهمین میراث معنوی ایران، دلیل منحصر به فرد بودن این برنامه و آستان مقدس و صد البته توجهات خاصه حضرت سید الشهداء (ع) به این مکان مذهبی است که شهرت و آوازه آن را به برکت معنویت خاص این مسجد و اعتقاد قلبی ارادتمندان حضرت امام حسین (ع) جهانی کرده است.

,

 این دسته عظیم عزاداری که از آن به عنوان بزرگترین تجمع عزاداران حضرت سید الشهداء (ع) در ایران نام برده می شود، به نام و یاد برادر بزرگوار و علمدار آن حضرت یعنی حضرت ابوالفضل العباس (ع) در روزی که در تقویم سوگواری محرم زنجان به «یوم الابوالفضل و یوم العباس» معروف است، به حرکت در می آید و هزاران قربانی به یاد دستان بریده آن بزرگوار در مسیر دسته حسینیه ذبح یا به مسجد اهداء می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه