اخبار داغ

چگونه استرس را به شکل اورژانسی درمان کنیم؟

چگونه استرس را به شکل اورژانسی درمان کنیم؟
همه ما در مراحلی از زندگی دچار استرس می‌شویم. درواقع درگیر شدن با استرس موضوع عجیبی نیست. اما گاهی سایه سنگین استرس تا حدی بر ایعاد مختلف زندگی سای می‌افکند که اساس روند طبیعی آن مختل می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از انتخاب،همه ما در مراحلی از زندگی دچار استرس می شویم. درواقع درگیر شدن با استرس موضوع عجیبی نیست. اما گاهی سایه سنگین استرس تا حدی بر ایعاد مختلف زندگی سای می افکند که اساس روند طبیعی آن مختل می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 شاید گفتن این جمله که «سعی کن استرس نداشته باشی» بدترین شعار سال محسوب شود. استرس بخش جدایی ناپذیر زندگی امروز است. اما برای مبارزه با استرس چه راهکارهای وجود دارد؟

,

برترین روش برای مبارزه با استرس مراجعه به روانشناس، مشاور و در مواردی که نیاز به دارو درمانی حس می شود، روانپزشک است. اما گاهی استرس های مقطعی را می توان با چند تکنیک ساده از سر گذراند:

,

توقف و نفس کشیدن

,

اگر استرس بیش از حد به شما فشار وارد می کند. چند لحظه دست از امور روزمره خود بردارید و با نفس های عمیق و ممتد به جنگ افکار منفی بروید.

,

ابراز محبت

,

 احساس وابستگی به کسانی که در اطراف ما هستند می تواند یک  درمان عالی برای استرس باشد. در موقعیتهای استرس زا به دوستان و خانواده خود پیوسته و با آنان صحبت کنید.  به آنان عشق و علاقه نشان داده و از انان انرژی های مثبت دریافت کنید.

,

به خودتان برچسب نزنید

,

این باور را در خود تقویت کنید که مشکلات زندگی تا حدی تحت کنترل شما هستند و گاهی علل مشکلات به مسائل بیرونی مرتبط هستند. این به معنای بی مسئولیتی شما نیست. اما باید پذیرفت که همیشه نمی توان همه چیز را کنترل کرد.

,

از کارتان دست نکشید

,

- بسیاری از مردم تصور می کنند وقتی مضطرب هستند نباید کار کنند. این یک باور غلط است. دست کشیدن از کار به حس تنهایی و افسردگی دامن زده و حتی باعث می شود احساسات منفی شما پررنگ تر شوند. بنابراین به کار خود ادامه دهید و سعی کنید روی جنبه های مختلف توانایی خود تمرکز کنید.

,

ورزش کنید

,

آندورفین ها در حین ورزش ایجاد می شوند.بنابراین  فعالیت بدنی روزانه بخشی از روال  زندگی شما خواهد بود. هر چه بیشتر ورزش کنید، سطوح استرس شما بیشتر پایین می آید.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه