اخبار داغ

معاون نظارت و بازرسی استان قزوین اعلام کرد:

استقرار هیئت بازرسی در شرکت شهرصنعتی البرز/ گزارش نهایی تخلفات سایت محمدآباد اعلام می‌شود

استقرار هیئت بازرسی در شرکت شهرصنعتی البرز/ گزارش نهایی تخلفات سایت محمدآباد اعلام می‌شود
معاون نظارت و بازرسی استان قزوین گفت: هم اکنون هیئت بازرسی در شرکت شهرصنعتی البرز مستقر است و تخلفات آن در دست بررسی است و تا یک ماه آینده این هیئت گزارش بررسی‌های خود را به بازرسی کل ارائه می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ محسن جان جان، ظهر امروز(پنج شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در اداره کل بازرسی اظهار کرد: دستگاه‌های نظارتی در سطح کشور متعدد هستند و برخی دستگاه‌ها به صورت تخصصی و برخی نیز در کنار کار اجرایی وظیفه نظارت را برعهده دارند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

وی افزود: ۲۲ دستگاه نظارتی در سطح کشور وظیفه بازرسی را برعهده دارند، اما سازمان بازرسی یکی از نهادهایی است که وظیفه نظارت بر حسن انجام امور دستگاه‌ها را برعهده دارد، این سازمان در سال ۱۳۶۰ تاسیس شد که تحت نظر قوه قضائیه فعالیت دارد. 

این مسئول ادامه داد: مهمترین وظیفه سازمان بازرسی براساس ماده ۲ قانون، نظارت و بازرسی برکلیه امور دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های دولتی، نیروهای مسلح، شهرداری‌ها و دستگاه‌های دولتی است. 

51 معامله غیرقانونی در ادارات دولتی لغو شد
وی با اشاره به عملکرد سازمان بازرسی قزوین طی 6 ماه ابتدایی سال اذعان کرد: در بازرسی کل استان قزوین ۲۲بازرسی برنامه‌ای انجام گرفت که این بازرسی‌ها به صورت طولانی مدت انجام می‌گیرد؛ اما بازرسی موردی در حوزه شکایت‌های حقوقی و حقیقی ۳۰۰ مورد انجام گرفته است. 

معاون نظارت و بازرسی استان قزوین ادامه داد: طی بازرسی‌های صورت گرفته ۳۵نفر به علت ارتکاب تخلف به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری دستگاه‌ها و ۱۰ نفر نیز به مراجع قضایی معرفی شدند. 

وی اضافه کرد: از مجموع رسیدگی به تخلفات انجام گرفته برای 2نفر به دلیل تخلف حکم انفصال از خدمت در ادارات دولتی صادر شد و یک نفر نیز از پست خود جابجا شد؛ همچنین برای ۶۶ نفر محکومیت در سال جاری در هیئت‌های رسیدگی به تخلفات صادر شده است.

جان جان بیان کرد: در راستای وظایف نظارتی در شش ماهه ابتدای سال ۶۱۳ معامله که در دستگاه‌ها انجام شده مورد نظارت قرار گرفت که ۳۸۲ تذکر قانونی به کمیسیون‌های برگزاری معاملات داده شد و ۵۱ معامله به دلیل عدم رعایت نشد چارچوب قانونی لغو گردید. 

وی عنوان کرد: یکی از تخلفات انجام شده مربوط به پرداخت تسهیلات بانکی بود که در فرآیند پرداخت ایراداتی داشت و ۱۱۰ میلیارد تومان به حساب بانک عودت داده شد و همچنین ۸میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان دیگر نیز جرو تخلفات یکی از دستگاه‌های استان بود که به حساب این اداره بازگشت. 

این مسئول یادآور شد: در مراجع قضایی نیر میزان محکومیت‌ها ۱۱نفر بود که با احتساب پرونده‌های امسال و سال گذشته این تعداد حکم قطعی گرفته اند.
,
,
,
,
,
, 51 معامله غیرقانونی در ادارات دولتی لغو شد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
, ,

وی با بیان اینکه انجام برنامه‌های بازرسی به میزان شکایات افراد از دستگاه‌ها مربوط می‌شود، گفت: در مجموعه بازرسی‌ها کل مبالغی که در شش ماهه امسال به حساب خزانه و بانک و یکی از دستگاه‌ها بازگشت که ۱۷۰ میلیاردتومان بود.

معاون نظارت و بازرسی استان قزوین یادآور شد: سازمان بازرسی سه وظیفه با محوریت بازرسی برنامه ای، بازرسی فوق العاده و موردی را برعهده دارد، بازرسی برنامه‌ای بیشترین زمان سازمان بازرسی را به خود اختصاص می‌دهد و از طرف خود سازمان بازرسی کل کشور به استان‌ها ابلاغ شده و ما براساس مسائل استانی این موارد را پیگیری می‌کنیم.

وی درباره نظارت بر تنظیم بازار و گرانی‌ها ابراز کرد: این نظارت برعهده سازمان بازرگانی است، در سطح استان ستاد اقتصاد مقاومتی به ریاست رئیس کل دادگستری برگزار شده و موضوعاتی چون گرانی و اصناف بررسی می‌شود؛ البته سازمان بازرسی هیئتی برای رسیدگی به نابسامانی بازار راه‌اندازی کرده است. 

جان جان افزود: دو مورد اختلاس در استان صورت گرفته که مبلغ آن ۳۰۰ میلیون بود و در این حوزه سه نفر متخلف دستگیر شدند که پرونده آنها درحال رسیدگی است. 

وی درباره تخلفات صورت گرفته در شرکت شهرصنعتی البرز عنوان کرد: هم اکنون هیئت بازرسی در شرکت شهرصنعتی البرز مستقر است و تخلفات آن در دست بررسی است و تا یک ماه آینده این هیئت گزارش بررسی‌های خود را به بازرسی کل ارائه می‌دهد. 

این مسئول درباره تخلفات سایت محمدآباد قزوین عنوان کرد: پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شده که محوریت اصلی آن آلودگی زیست محیطی در قزوین است، سال ۹۳ باتوجه به شرایط شهر قزوین درنظر گرفته شد تا زباله‌های بازیافت و دفن شوند. 

انتصاب دهیار نصرت آباد لغو شد
وی از ارائه گزارش سازمان محیط زیست از تخلفات سایت محمدآباد خبرداد و گفت: قرار بود با احداث این سایت زباله خانگی به میزان 250تن از شهرستان قزوین جمع‌آوری شود، اما هم‌اکنون این میزان به ۷۵۰ تن از کل استان وارد این سایت می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی استان قزوین ادامه داد: متاسفانه هم‌اکنون زباله صنعتی از مناطق مختلف کشور وارد استان می‌شود، همچنین اخباری مبنی بر تخلفات از سوی شهرداری و متولیان کار منتشر شده که بازرسی درحال تهیه گزارش نهایی است. 

وی درباره تخلفات تغییر کاربری در هفت سنگان ابراز کرد: موضوع هفت سنگان از چندسال پیش مطرح است و دادگستری پیگیری کرده و باید گزارش نهایی را منتشر کند، اگر تغییر کاربری انجام شده این از صلاحیت سازمان بازرسی خارج است و باید در دیوان عدالت اداری بررسی می‌شود.

این مسئول یادآور شد: بیشترین دستگاه‌هایی که شکایت از آنها صورت گرفته شهرداری‌ها، سازمان تامین اجتماعی، جهاد کشاورزی است، این شکایات به منزله تخلف دستگاه نیست بلکه میزان مراجعات این دستگاه‌ها زیاد است.

وی اذعان کرد: یکی دیگر از تخلفات صورت گرفته برای دهیار نصرت‌آباد بود که در انتصاب وی فرآیند قانونی طی نشده بود و با ورود بازرسی حکم این فرد لغو و فرد دیگری جایگزین شد. 
انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, انتصاب دهیار نصرت آباد لغو شد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه