اخبار داغ

در پی صدور اخطاریه هواشناسی اعلام شد:

بارش باران و برف در استان البرز/احتمال وقوع سیل

بارش باران و برف در استان البرز/احتمال وقوع سیل
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در پی صدور اخطاریه هواشناسی، گفت: بارش برف و باران در استان البرز پیش‌بینی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی مهرور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اخطاریه هواشناسی حکایت از فعالیت سامانه بارشی در استان دارد که تا عصر روز یکشنبه بیست و دوم مهرماه ادامه خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار مهر,

وی در ادامه با تأکید بر اینکه بارش باران گاهی به‌صورت رگبار و توام با رعدوبرق، وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، گفت: همچنین برای محورهای کوهستانی مه آلودگی، بارش رگبار، رعدوبرق، تگرگ و برف پیش‌بینی‌شده است.

,

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز بابیان اینکه دستگاه‌های خدمات رسان وامدادی باید تدابیر لازم برای مقابله با بحران را پیش‌بینی کنند، گفت: فعالیت این سامانه بارشی و بارش باران موجب آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های استان خواهد شد.

,

مهرور با اشاره به اینکه احتمال بارش برف در ارتفاعانت استان نیز پیش‌بینی می‌شود، گفت: احتمال اختلال تردد در محورهای استان به‌ویژه جاده‌های کوهستانی به دلیل مه آلودگی پیش‌بینی می‌شود به همین منظور حفظ آمادگی از اهمیت بالایی برخوردار است.

,

وی بر لزوم آمادگی اعضای شورای هماهنگی بحران در شهرستان‌های استان تأکید کرد و گفت: احتمال وقوع سیل نیز در پی ورود سامانه بارشی به استان پیش‌بینی‌شده که امیدواریم با اتخاذ تدابیر لازم از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.

,

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز همچنین بر لزوم اطلاع‌رسانی به کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه‌نشینان رودخانه‌ها تأکید کرد و گفت: مسافران عبوری و ساکنان مناطق روستایی از توقف در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

,

مهرور در بخش دیگری به لایروبی قنوات و رودخانه‌ها در استان تأکید کرد و گفت: رفع آب‌گرفتگی معابر درون‌شهری و جاده‌های برون‌شهری ضروری است.

,

وی از شهروندان خواست ضمن خودداری از سفرهای غیرضروری به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی، گفت: احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی وجود دارد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه