اخبار داغ

آغاز طرح مکمل یاری ویتامینD و آهن در مدارس رفسنجان+تصاویر

آغاز طرح مکمل یاری ویتامینD و آهن در مدارس رفسنجان+تصاویر
طرح مکمل یاری ویتامینD و آهن در مدارس رفسنجان از امروز بصورت نمادین در مدرسه دخترانه سید محسن علوی با حضور رئیس آموزش و پرورش آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان ، با همکاری اداره آموزش و پرورش و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ، طرح مکمل یاری آهن و ویتامین دی از امروز در مدارس رفسنجان آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  راه آرمان,

سید کاظم حسینی پور رئیس اداره اموزش و پرورش رفسنجان صبح امروز  در مراسم آغاز این طرح که به میزبانی دبیرستان دخترانه سید محسن علوی برگزار شد ، بیان داشت: در جامعه اسلامی اهتمام به بهداشت روان و جسم تاکید شده است دانش آموزان نیاز دارند تا در سبد غذایی آنان مواد غذایی و مکمل های غذایی سالم قرار گیرد، سلامتی افراد جامعه سالم در گروه رعایت همین نکات بهداشتی است .

,

وی افزود: با وجود اجرای طرح تحول نظام سلامت هنوز هم دغدغه هایی برای خانواده ها در بحث درمان وجود دارد و اگر شما دانش اموزان کمک کنید این درمان ها کاهش می یابد.

,

حسینی پور از معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز به جهت یاری رسانی به آموزش و پرورش برای اجرای طرح های مختلف بهداشتی و سلامت قدردانی کرد.

,

پروین نخعی مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز در جمع دانش اموزان مدرسه علوی اظهار داشت: سلامت را همه ما باید از خودمان شروع کنیم ، کمبود ویتامین ها در بدن یک معضل است ، تغذیه سالم، ورزش سالم و خواب سالم شاهراه های سلامت هستند .

,

نخعی صبحانه را مهمترین وعده غذایی دانست و گفت: میان وعده های سالم استفاده کنیم برای پیشگیری از کم خونی مکمل اهن ضروری است و غذاهای اهن دار انواع گوشت، حبوبات سبزیجات برگ تیره و تخم مرغ مصرف کنیم.

,

نخعی گفت: مصرف لبنیات همراه غذا و چای بعد از غذا جذب اهن را کاهش می دهد.

,

گفتنی است طرح مکمل یاری هرساله با هدف پیشگیری از بروز کمبود اهن و ویتامین دی از مهرماه در مدارس دخترانه و پسرانه متوسطه اول و دوم آغاز می شود، توزیع آهن به مدت چهار ماه و ویتامین دی تا پایان سال تحصیلی انجام می شود .

,

, , , , , , , , , , , ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه