اخبار داغ

نماینده سمیرم در مجلس:

مصونیت دیپلماتیک غیر قابل انکار است/ دولت باید وضعیت دیپلمات ایرانی را هرچه سریع تر روشن کند

مصونیت دیپلماتیک غیر قابل انکار است/ دولت باید وضعیت دیپلمات ایرانی را هرچه سریع تر روشن کند
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید در ارتباط با بازداشت دیپلمات ایرانی شفاف سازی کنند و بر اساس قوانین بین المللی که مورد پذیریش تمامی کشور هاست این امر را فیصله دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصغر سلیمی در گفت و گو با  صاحب نیوز اظهار کرد: کارکنان کنسولگری مصونیت دیپلماتیک دارند و اگر دیپلماتی هم بازداشت شود باید با هماهنگی کشور مطبوع خود این امر صورت گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر بازداشتی به صورت غیر قانونی صورت بگیرد، گفت: حتماً باید از جانب ایران محکوم شود و جای تعجب بوده که در مورد اسدالله اسدی کارمند سفارت ما در اروپا واکنش مناسبی صورت نگرفته است.

,

وی ادامه داد: این امر باید از طریق مجامع حقوقی پیگیری شود و اگر شکایتی در این خصوص لازم است هرچه زودتر انجام شود.

,

سلیمی تاکید کرد: اگر بازداشت کارمند سفارت ایرانی بدون دلیل بازداشت شده باشد بر روی روابط دیپلماتیک ما با کشورهای اروپایی تأثیر منفی خواهد گذاشت بنابراین این موضوع تا آزادی کارمند سفارت ما باید پیگیری شود.

,

وی با تاکید بر اینکه مصونیت دیپلماتیک غیرقابل انکار است، خاطر نشان کرد: دولت باید در ارتباط با این موضوع شفاف سازی کنند و بر اساس قوانین بین المللی که مورد پذیریش تمامی کشور هاست این امر را فیصله دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه