اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان مطرح شد:

جشن پیروزی انقلاب اسلامی باید باشکوه تر و بهتر از سالهای گذشته برگزار شود

جشن پیروزی انقلاب اسلامی باید باشکوه تر و بهتر از سالهای گذشته برگزار شود
جمعی از ائمه جمعه سیستان وبلوچستان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفتند: در سالی که دشمنان قصد براندازی انقلاب اسلامی را دارند، لازم است جشن پیروزی باشکوه تر و بهتر از سالهای گذشته برگزار شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  ؛ به نقل از عصرهامون، آیت الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه در مصلی قدس زاهدان ضمن بیان اینکه در سخنان اخیر برخی از مقامات آمریکا، بارها اعلام شده که باید انقلاب اسلامی ایران سرنگون شود و نظام تغییر پیدا کند اظهار کرد: این مقامات در سخنان خود تاکید کرده اند که نباید انقلاب اسلامی ایران به جشن چهلمین سالگرد خود دست یابد.

وی ادامه داد: جشن پیروزی انقلاب اسلامی در سالی که همه دشمنان به همراه کشورهای مرتجع منطقه قصد براندازی آن را دارند، باید باشکوه تر و بهتر از سالهای قبل برگزار شود و همه باید در این موضوع مشارکت داشته باشند.

امام جمعه زاهدان خاطر نشان کرد: تمام تلاش و توطئه دشمنان، جلوگیری از برپایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن امسال است که این توطئه همانند دهه های گذشته با آگاهی، وحدت مردم و تبعیت آنان از رهبری معظم شکست خواهد خورد.

نبرد این دوره نبرد اراده یزیدی با اراده حسینی است
وی تاکید کرد: از آنجایی که نبرد این دوره نبرد اراده یزیدی با اراده حسینی است ایران اسلامی در این دوره باید با صلابت از گذشته بدرخشد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: براساس اعلام مقامات عراقی، همزمان با خارج شدن نظامیان آمریکایی از این کشور، برخی عناصر منافقین توسط استکبار جهانی به عراق منتقل شده اند و در آنجا آموزش دیده و برای انجام ماموریت هایی مسلح می شوند.

توجه ویژه به مسائل فرهنگی در دستور کار مسئولان
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی، خطیب نماز جمعه چابهار در خطبه های نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به بیانات امام راحل در سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی در سال ۵۷ اظهار کرد: به موجب حق شرعی و بر اساس رأی اعتماد اکثریت قاطع مردم ایران در جهت تحقق اهداف اسلامی ملت، شورایی به نام شورای انقلاب اسلامی، مرکب از افراد با صلاحیت و مسلمان و متعهد و مورد وثوق، موقتاً تعیین شد و شروع به کار کرد.

وی با اشاره به فرار شاه در افزود: ۲۶ دی ماه ۵۷ از روزهای شیرین انقلاب اسلامی است زیرا در شرایطی که نه جامعه پذیرای سلطنت بود و نه شاه توان مقابله با سیل خروشان مردمی را داشت برای دومین بار در طول سلطنت خود از کشور فرار کرد.

خطیب نماز جمعه چابهار ادامه داد: این اولین فرار شاه نبوده است بلکه در جریان کودتای سال ۳۲ نیز شاه از کشور فرار کرد اما با کمک آمریکا و انگلیس به کشور بازگشت ولی در سال ۵۷ نه جامعه پذیرای سلطنت بود و نه شاه توان مقابله با سیل خروشان مردمی را داشت.

وی در ادامه به اوصاف افراد باایمان پرداخت و تاکید کرد: یکی از صفات مومن، حلم است حلم یعنی در زمان داشتن قدرت، از بی ادب گذشتن و عفو کردن که بسیار حائز اهمیت است.

حفظ حجاب الگویی برای توسعه معیارهای اجتماعی کشور
وی با بیان اینکه مومن با حلم خود جهالت نادان را برطرف می کند تصریح کرد: انسان باتقوا در مقابل بدی دیگران، برخورد عجولانه و خصمانه به خرج نمی دهد همانطور که تجلیل بزرگان تجلیل خداست.

وی امانتداری را یکی دیگر از صفات مومن دانستند و اذعان کرد: مومن در تمام امورات امانتدار است در مسائل سر و راز ،آبرو و جان و امانتداری برایش مهم است چراکه امانت یکی از خصوصیات بارز اسلام می باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویان ما تولید کننده علم باشند نه فقط مترجم و اگر تولید کننده علم باشیم، نیازی به کشور های بیگانه نداریم و دانشجو باید محور تعقل و تدبر و اندیشه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری در جمع نمازگزاران جمعه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مردم قم، گفت: مسیر پر برکتی آغاز شده که همچنان در اول راه قرار داریم و با آمادگی کامل این مسیر را باید طی کنیم.

وی با اشاره به فعالیت برخی از روحانی نما ها که برخلاف گفتمان انقلاب اسلامی ایران در حال حرکت هستند، افزود: برخی ها در قم لانه درست کردند و مباحثی را برخلاف مسیر انقلاب اسلامی، آرمان های امام و شهدا  مطرح می کنند که یقین داریم چنین افرادی با نماد دینی در مسیر شیطانی گام برداشته اند که مردم بصیر و فهیم ایران اسلامی به خوبی درک کرده اند.

امام جمعه شهرستان سراوان ادامه داد: دشمن ایران را جزیره ثبات خود معرفی کرد اما با گذشت 10 روز از این تحلیل، مردم قم قیام کردند که این قیام، نقطه شروع و فوران انقلاب اسلامی ایران بود که چنین افرادی دارای محاسبات و تحلیل قوی برخوردار نیستند.

آل سعود معجونی از بی خاصیتی
حجت الاسلام و المسلمین بامری، امام جمعه شهرستان سراوان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی هر تحلیل و محاسبه ای را که انجام داده اند، به فضل الهی انجام شد، خاطر نشان کرد: آل سعود معجونی از بی خاصیتی، بی بندو باری، فساد و رعیت گری است که ظلم و ستم هایی را به مردم خود داشته که فاصله طبقاتی میان حاکمان سعودی و مردم به خوبی نمایان است لذا چنین کشوری نمی تواند الگو باشد.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران ایجاد شد تا مسئولین از تجمل گرایی و اشراف گری دور شوند، می طلبد مسئولین ساده زیستی و تواضع را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه شهرستان سراوان مقابله با استکار را جزو ذات انقلاب اسلامی ایران دانست و توصیه کرد که با عدم اعتماد به بیرون، به ظرفیت های داخل توجه ویژه شود.

 حجت الاسلام و المسلمین بامری با توجه به اینکه در هر زمان و مکان که برخی از خصوصیت های انقلابی کمرنگ شد، فعالیت دشمن بیشتر می شود، تصریح کرد: با روحیه انقلابی، سرلوحه قرار دادن فصل الخطاب های رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، عدم اعتماد به دشمن و مدیریت جهادی مسیر پیشرفت را طی خواهیم کرد همچنان که با چنین ویژیگی هایی در حوزه هوا فضا، نانو، هسته ای و پزشکی جزو معدود کشور های پیشرفته جهانی قرار گرفته ایم.

دشمن به دنبال ایجاد ناتوی عربی برای جلوگیری از حضور ایران در منطقه است
وی خاطر نشان کرد: آمریکا با خروج از سوریه به دنبال  تشکیل ناتوی عربی در کشورهای حوزه خلیج فارس برای جلوگیری از حضور ایران در منطقه و بازگشت گروهگ منافقین به کشور عراق برای ایجاد نا امنی و آشوب در ایران است که در طول این چهل سال هر تحرکی را که علیه انقلاب اسلامی داشته اند، شکست خوردند.

امام جمعه شهرستان سراوان گفت: دشمن به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم ایران در صحنه است، از این رو حضور پررنگ و موثر مردم ولایت مدار و مومن ایران اسلامی در مناسبات و مراسمات ملی و مذهبی همچون 22 بهمن بسیار مهم است که باید نسبت به این مسئله دقت کافی انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین بامری با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، تصریح کرد: حضرت زینب (س) یک بانوی کامل و جامع در عبادت، صبر، مجاهدت و شجاعت بود که با شجاعت و صلابت در مجلس یزید و ابن زیاد اقتدار عاشورا را بیان کرد که اگر عاشورا ماندگار شد به دلیل عظمت این بانوی بزرگوار بود.

پرستاران همچون حضرت زینب(س) باشند
حجت الاسلام محمدتقی افضلی تبار در خطبه های نماز جمعه این هفته ایرانشهر اظهار داشت : 22 دی ماه امسال که مصادف با ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار است را گرامی می داریم و امیدواریم پرستاران ما نیز زینبی باشند.

امام جمعه موقت شهرستان ایرانشهر گفت :حضرت زینب(س) شخصیتی است که خداوند او را پیام آور صحرای کربلا قرار داد و گویا خداوند حضرت زینب(س) را برای امام حسین(ع) آفرید و چه بسا اگر ایشان نبود کربلا در کربلا می ماند.

 وی ادامه داد : خدایی که حسین(ع) را برای دین اسلام آفرید، زینب(س) را نیز برای بقای انقلاب کربلا آفرید و چون آن حضرت پرستار مجروحان و رنج دیدگان صحرای کربلا بودند، این روز بجا به نام پرستاران عزیز نام گذاری شده است.

حجت الاسلام افضلی تبار در ادامه با اشاره به روز تشکیل شورای انقلاب گفت : حضرت امام(ره) وقتی که مطمئن شدند شاه ملعون از کشور می رود، شورای انقلاب را تشکیل داد تا کشور را اداره کند و این شورا حکم مجلس شورای اسلامی را داشت و شخصیت های مهمی چون مقام معظم رهبری در آن مسئولیت داشتند.

قیام قم یک نقطه عطف در انقلاب اسلامی است
وی با اشاره به دیدار مردم قم با مقام معظم رهبری که در روز 19 دی ماه هر سال برگزار می شود، گفت : 19دی ماه و قیام قم یک نقطه عطف در پیروزی انقلاب اسلامی است.

امام جمعه موقت ایرانشهر در پایان با تشکر از مسئولین در ساماندهی صف های بنزین در این شهرستان اظهار کرد: امیدواریم وضعیت صف های سوخت به همین صورت باقی بماند و با این ساماندهی یک موضوع روشن می شود و آن این است که اگر بخواهیم، می توانیم و توان نیروهای انقلابی آنقدر هست که بتوانند به مردم خدمت کنند.

سیستان نیاز به مدیریت واحد دارد
حجت الاسلام خدری در خطبه های این هفته از نماز جمعه شهرستان زهک گفت: در منطقه سیستان باید مدیریت واحدی وجود داشته باشد تا از این وضعیت در آید.

وی افزود: مرز در سیستان مدیریتی واحدی لازم دارد، امروز متاسفانه بسیاری از کالاهای اساسی کشور از شهرستان های مختلف سیستان خارج می شود که باید این موضوع با مدیریت کارآمد بررسی شود.

امام جمعه شهرستان زهک تصریح کرد:امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در بحق قدرت نظامی به جایی رسیده است که حرف اول در جهان را می زند، اژدرهای زیر دریایی امروز بسیاری از کشورهای جهان را به ترس وادار کرده است.

مجلس به بودجه سال 98 نظارت کامل داشته باشد
وی گفت: مدیریت نالایق خود از سمتش استفاء بدهد،ریرا نا توانی او در امر مدیریت ظلم بزرگی به مردم ایران خواهد بود.
حجت الاسلام خدری با انتقاد از بودجه سال 98 اظهار کرد: دولت سه چهارم بودجه سال آینده را به شرکت های دولتی اختصاص داده است و یک چهارم آن را به امکانات عمومی تخصیص داده اند.

وی ادامه داد: بودجه ای که مربوط به بخش شرکت های دولتی می شود مجلس هیچ نظارتی بر آن ها نمی تواند داشته باشد.

امام جمعه شهرستان زهک بیان داشت: اعتماد به اروپا همان اعتماد به آمریکا است و آنها در هر دوره یک راه در رویی برای خود به وجود می آورند دولت باید راه چاره ای برای این مسئله پیدا کند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ,  , عصرهامون،,
,
, ،,
,
, ،,
,
, نبرد این دوره نبرد اراده یزیدی با اراده حسینی است ,
,
,
, ،,
,
, توجه ویژه به مسائل فرهنگی در دستور کار مسئولان,
,
,
,
,
,
,
,
,
, حفظ حجاب الگویی برای توسعه معیارهای اجتماعی کشور,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, آل سعود معجونی از بی خاصیتی,
,
,
,
,
,
,
,
,
, دشمن به دنبال ایجاد ناتوی عربی برای جلوگیری از حضور ایران در منطقه است,
,
,
,
,
,
,
, پرستاران همچون حضرت زینب(س) باشند,
,
,
,
,
,
,
,
,
, قیام قم یک نقطه عطف در انقلاب اسلامی است,
,
,
,
,
, سیستان نیاز به مدیریت واحد دارد,
,
,
,
,
,
,
, مجلس به بودجه سال 98 نظارت کامل داشته باشد,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه