اخبار داغ

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح مطرح کرد:

خدمت سربازی 24 ماهه شد/متاهل ها 21ماه

خدمت سربازی 24 ماهه شد/متاهل ها 21ماه
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: همچنین در اجرای سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت کشور، مدت خدمت مشمولین متاهل 3 ماه و به ازای هر فرزند نیز 3 ماه کسر می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، سردار موسی کمالی، جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه قرار است در هر فصل یک نشست خبری برگزار شود گفت: به موجب بند 4 قانون وظیفه عمومی مصوب سال 1390 مدت سربازی 24 ماه است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

وی افزود: برابر بررسی‌های انجام شده و برنامه‌ریزی جهت افزایش جمعیت کشور و کمک به دولت برای تأمین متخصصین مورد نیاز قرار شد مدت سربازی 24 ماه شود و از 1 فروردین 1394 لازم‌الاجراء است.

,

سردار کمالی ادامه داد: کسانی که تا پایان سال 93 به خدمت اعزام شده یا شوند، مدت خدمت آنان برابر مقررات فعلی خواهد بود.

,

وی ادامه داد: همچنین در اجرای سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت کشور، مدت خدمت مشمولین متاهل 3 ماه و به ازای هر فرزند نیز 3 ماه کسر می‌شود.

,

وی بیان داشت: با توجه به سختی خدمت در مناطق عملیاتی و محروم و بد آب و هوا مدت خدمت در مناطق عملیاتی و امنیتی 3 ماه و محروم و بد آب و هوا کسر می‌شود.

,

سردار کمالی اظهارداشت: با توجه به مصوبات، مشمولین غایبی که تا پایان شهریور سال 1394 خود را جهت انجام خدمت سربازی معرفی کنند و به خدمت اعزام شوند می‌توانند از این کسر خدمت برخوردار شوند.

,

لذا این بهترین فرصت برای مشمولین غایب است که خود را معرفی و تکلیف خدمت نظام وظیفه خود را روشن نمایند. البته بیان این نکته ضروری است که کسری خدمت شامل کسانی خواهند شد که از اولین اعزام در روز 19 مهرماه 93 خواهد بود به خدمت اعزام شوند.

,

وی به همه جوانان و خانواده‌هایی که مشمول غایب دارند توصیه کرد که از این فرصت استفاده کنند و تکلیف نظام وظیفه خود را روشن نمایند.

,

جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره جعل و دسیسه برای دریافت معافیت گفت: هر سال صدها هزار کارت پایان خدمت، معافیت یا برگ معافیت موقت تحصیلی از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا صادر می‌گردد.

,

این کارتها یا معافیت تحصیلی براساس مدارک و اسنادی که از سوی مراکز مختلف از جمله سازمان ثبت احوال، سازمان بهزیستی، کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و نیروهای مسلح یا فرایند معاینات پزشکی صادر می‌شود.

,

سردار کمالی ادامه داد: گاهی اوقات افراد سودجو و فرصت طلب در یکی از این فرایندها نفوذ کرده و با جعل مدارک یا تبانی باعث می‌شوند کارتهایی که صادر می‌شود مبنای قانونی نداشته باشد.

,

وی اظهارداشت: برابر مقررات هرگاه سازمان وظیفه عمومی متوجه شود که کارتی بر خلاف مقررات صادر شده است می‌تواند آن را ابطال و وضعیت فرد را مجدداً بررسی نماید، هرساله بعضی از این باندها شناسایی و با آنها برابر مقررات رفتار می‌شود.

,

سردار کمالی تصریح کرد: در اوایل سال 1393 مشاهده شد تعدادی از ورزشکاران فوتبالیست با جعل و دسیسه موفق به اخذ کارت معافیت شدند که پرونده آنان در سیر مراحل بررسی قرار گرفت.

,

وی با بیان اینکه تعداد ورزشکاران فوتبالیست که کارت معافیتشان محل شک و شبهه بود 120 نفر بوده که به 5 دسته تقسیم می‌شوند، گفت: دسته اول افرادی بودند که کارتشان تائید شده است و تعدادشان 28 نفر است.

,

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در مورد دسته دوم گفت: کسانی که وضعیتشان بررسی و کارتشان ابطال شد در دومین دسته قرار می‌گیرند، افراد حق فعالیت در باشگاه‌ها را ندارند و باید به خدمت اعزام شوند. این افراد به دو شرط می‌توانند در تیم‌های نیروهای مسلح بازی کنند 1- درخواست فدراسیون فوتبال برای بکارگیری این افراد 2- اینکه این افراد با حقوق سربازی در این تیم‌ها بازی کنند که تعداد انها 26 نفر است.

,

سردار کمالی در مورد دسته سوم اظهارداشت: دسته سوم افرادی هستند که مقررات را نادیده گرفته‌اند و خودشان را برای سربازی معرفی نکرده‌اند. این افراد که تعداد آنها 12 نفر است حق فعالیت در باشگاه‌ها را ندارند و باید در اسرع وقت جهت تعیین تکلیف، خود را به سازمان وظیفه عمومی ناجا معرفی نمایند.

,

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره دسته چهارم گفت: تعدادی در دست بررسی هستند و حداکثر تلاش صورت می‌گیرد که تا نیم‌فصل کار بررسی به اتمام برسد و پرونده بسته شود که تعداد این افراد 35 نفر می‌باشد.

,

سردار کمالی اضافه کرد: عده‌ای نیز به دلیل ناقص بودن اطلاعات فردی و مشخصات و تشابه اسمی شناسایی نشده‌اند و حداکثر تلاش صورت می‌گیرد که آنها شناسایی شوند که تعداد این افراد 19 نفر است.

,

جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه این پرونده‌ها از دو حیث قابل بررسی است، گفت: از حیث جرمی که انجام داده‌اند به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی می‌شوند تا به جرم آنان رسیدگی شود و قطعاً کسانی که در بیرون یا داخل نیروهای مسلح نیز در این رابطه رسوخ داشته یا جرمی مرتکب شده باشند به مراجع قانونی معرفی خواهند شد، قطعاً در این خصوص کوچکترین کوتاهی پذیرفته نیست و اغماضی صورت نخواهد گرفت.

,

وی ادامه داد: این افراد از حیث نظام وظیفه باید به خدمت اعزام شوند و اگر فدراسیون فوتبال تقاضا نماید، اجازه بازی در تیم‌های نظامی با حقوق سربازی به آنها داده می‌شود.

,

وی در خاتمه اظهار داشت: بعضی از رسانه‌ها دوست دارند تنور این موضوع همچنان داغ باشد لذا هر روز شایعات مختلفی را پخش و با گمانه‌زنی اسم افرادی را وارد می‌کنند. تاکید ما به این رسانه‌ها این است که با آبروی افراد بازی نکنند و فضا را در خصوص کارت‌های معافیت و پایان خدمت آلوده نکنند لذا تخلفات در این زمینه بسیار محدود است.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه