اخبار داغ

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز عید قربان:

«حج» اسیر دست وهابیون است/تاکید بر خواندن نماز باران در سراسر ایران

«حج» اسیر دست وهابیون است/تاکید بر خواندن نماز باران در سراسر ایران
خطیب نماز عید قربان گفت: اگر از حج به خوبی بهره گیری شده و مسلمین بیدار شوند و دشمن و راههای مقابله با آن را بشناسند، این امت هیچگاه طعم ذلت را نخواهد چشید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از فارس، آیت‌الله موحدی کرمانی خطیب نماز عید قربان در خطبه‌های این نماز، با اشاره به اهمیت روز عرفه و عید سعید قربان گفت: عظمت روز عرفه به قدری است که در روایت داریم اگر کسی در ماه رمضان آمرزیده نشود، قدرت عرفه برای ریزش گناهان از رمضان بیشتر است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

وی بهترین توشه برای انسان در زندگی دنیوی و اخروی را «تقوا» دانست و گفت: تقوا نمی‌گذارد انسان در ظلمت باقی بماند و یا به بن‌بست برسد و راه را برای رسیدن انسان به کمال و سعادت فراهم خواهد کرد.

,

خطیب نماز عید قربان با اشاره به جایگاه انسان در میان دیگر مخلوقات تصریح کرد: کسی نگوید انسان اشرف مخلوقات است. گاهی می‌شود این انسان پست‌ترین موجودات باشد اما می‌تواند اشرف مخلوقات نیز شده و مقامش ار فرشتگان هم بالاتر رود.

,

آیت‌الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود به ایام حج و لزوم توجه کامل به مناسک این ایام اشاره کرد و گفت: امروز حج و بیت الله الحرام اسیر دست وهابیون است که نمی‌گذارند به خوبی از آن استفاده شود.

,

وی ادامه داد: اگر از حج بهره کافی را بگیریم و مسلمین بیدار شده و دشمن و راههای مقابله با آن را بشناسند، این امت هیچگاه طعم ذلت را نخواهد چشید.

,

خطیب نمازعید قربان، یکی از راههای عزت مسلمین را دوستی با خدا و کفر ورزیدن به طاغوت دانست.

,

موحدی کرمانی یکی از مناسبت های امروز را سالروز هجرت حضرت امام(ره) از عراق به پاریس معرفی کرد و با اشاره به اهمیت هجرت در اسلام، گفت: رژیم بعث اجازه نداد تا امام(ره) به روشنگری مردم عراق ادامه داد لذا ایشان به فرانسه رفتند تا بتوانند به وظیفه خود عمل کرده و با مردم دنیا صحبت کنند.

,

وی با شاره به در پیش بودن روز جهانی کودک، توجه به کودکان در سنین پایین را یک امر ضروری دانست و افزود: این اشتباه است که گمان کنیم باید کودک را به حال خود رها کرد و او را آزاد گذاشت.

,

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: باید کودک را با آنچه لازم است، آشنا کرده و مراقب بود تا پایه‌های سعادت را در کودک در همین روزهای اول تقویت کنیم.

,

موضوع کم آبی در کشور، بحث دیگری بود که خطیب نماز عید قربان به آن اشاره کرد و گفت: اگرچه جلوگیری و خودداری از اسراف یک امر ضروریست اما دین ما نیز ما را به خواندن نماز باران توصیه کرده که برای اجابت آن باید استغفار کرد و پاک و بدون گناه از خدا طلب باران کنیم تا این نعمت بر ما نازل شود.

,

موحدی کرمانی در پایان پیشنهاد کرد تا نماز باران در تمام مساجد تهران و دیگر مناطق ایران برپا شود.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه