اخبار داغ

نوجوان‌های کرمانشاهی از تبار حسین فهمیده‌ها

رزمنده ۱۴ ساله ای که تیربارچی عملیات والفجر ۵ بود

رزمنده ۱۴ ساله ای که تیربارچی عملیات والفجر ۵ بود
هشتم آبان ماه سالروز شهادت نوجوان ۱۳ ساله ای است که ستایش بزرگان قرن را نسبت به رشادت های مردانه اش برانگیخت اما جای جای خاک ایران اسلامی شاهد نوجوان های کم سن و سالی است که روح بلند آنها دشمنان خدا را زمین گیر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از مرصاد، به نام و نشان نوجوان های کم سن و سال کرمانشاهی که در میدان های دفاع از میهن و دین مردانه حاضر شدند و به فیض شهادت نائل آمدند کمتر از آنچه که باید پرداخته  شده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, مرصاد,

رزمنده هایی که لباس و پوتین های نظامی به تن آنها گریه می کرد اما حتی آسمان نیز برای وسعت روح آنها تنگ بود.

,

یکی از این بزرگ رزمنده های  کرمانشاهی شهید مجتبی کرمی است که در سن ۱۴ سالگی در عملیات والفجر ۵ به شهادت رسید.

,

محمد کرمی راد عموی شهید مجتبی ۱۴ سال است که فرماندهی تیپ لبیک یا خمینی در همان عملیات را برعهده داشت.

,

۲ کیلومتر دویدن و اشک ریختن برای شهادت

,

عموی شهید مجتبی کرمی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: مجتبی ۱۴ ساله بود که برای شرکت در عملیات والفجر ۵ با تیپ نبی اکرم (ص) کرمانشاه به جبهه آمده بود.

,

من نمی خواستم به او اجازه بدهم که بماند به همین دلیل به او گفتم که باید به کرمانشاه برگردد و اجازه ماندن ندارد. به او گفتم اگر می خواهد در جبهه باشد باید اجازه پدر و مادرش را بگیرد و مرا هم از رضایت آنها باخبر کند.

,

کرمی راد افزود: شهید مجتبی در حالی که به دنبال من می دوید صدای هق هق گریه هایش دلم را به درد می آورد. حدود ۲ کیلومتر را نفس نفس زنان دنبالم دوید و با حاضر جوابی خاصی پاسخ داد که دفاع اذن پدر و مادر نمی خواهد. من آمده ام که بجنگم

,

به او گفتم اینجا جنگیدن واجب کفایی است و تا بزرگترها هستند حضور تو نیازی نیست. آنقدر اشک ریخت و گریه کرد که درگز نمی دانستم باید چه کار کنم.

,

عموی شهید کرمی ادامه داد: به هر حال ماند و البته با توانایی هایی که از خود نشان دارد به او مسئولیت شلیک توسط تیربارگرینف را دادند. او ایستاده پشت تیر بار گرینف شلیک می کرد و این نشانه توانایی بدنی او در شرایطی بود که ۱۴ سال بیشتر نداشت.

,

به هر حال مجتبی در همان عملیات به شهادت رسید و حقیقتا شهادت نوجوان های کم سن و سالی مانند او در میدان های جنگ از یک طرف قلب انسان را به درد می آورد و از یک طرف هم اوج رشادت های این ها یک حس افتخار و غرور را به انسان تزریق می کند.

,

کرمی راد همچنین ادامه داد: در دیداری که در زمان نمایندگی مردم کرمانشاه در مجلس با سید حسن نصرالله داشتیم این سید بزرگوار و مجاهد سخن جالبی گفت که نشان از اوج تأثیرگذاری رشادت های بچه های جبهه و جنگ دارد.

,

وی افزود: سید حسن نصر الله با تأکید خاصی گفت که ما ایستادگی و مقاومت در راه حفظ اسلام را از حسین فهمیده های ایران آموخته ایم و در این راه نیز کوتاه نخواهیم آمد.

,

یاد و خاطره شهدای نوجوان در هشت سال دفاع مقدس در تار و پود این مرز و بوم جاری است. روحمان با یادشان شاد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه