اخبار داغ

انتقاد شدید آیت الله مکارم شیرازی به انتشار مقاله روزنامه بهار

انتقاد شدید آیت الله مکارم شیرازی به انتشار مقاله روزنامه بهار
آیت الله مکارم شیرازی با محکومیت انتشار مقاله موهن در روزنامه بهار، خواستار برخورد با این قبیل کارهای غیر دینی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با بیان حدیثی از امام هادی (ع) درباره توبه نصوح گفت: در زمینه توبه نصوح در تفسیر آیه هشتم سوره تحریم مباحث زیادی مطرح شده و نصوح به معنای خالص است ولی برای معنای خالص در این زمینه 23 تفسیر ذکر کرده‌اند که هفت مورد از این تفاسیر را در جلد نهم تفسیر نمونه نوشته‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،,

وی گفت: توبه نسوه چنان است که ظاهر و باطن یکی بوده و بلکه باطن افراد بهتر از باطن باشد. قالب افراد سعی می‌کنند ظاهری آراسته، متدین، مسلمان، امین و درستکار نشان دهند ولی وقتی به باطن اشخاص می‌رویم می‌بینیم که مسئله به گونه دیگری است.

,

این مرجع تقلید با بیان این‌که باطن افراد در برخی مواقع در هنگام تنگناها مشخص می‌شود، عنوان کرد: باطن مردان خدا، انبیا، اوصیا از ظاهر ایشان بهتر بود.

,

وی با اشاره به این‌که مسئله ظاهر و باطن در جامعه نیز صدق می‌کند،‌ ادامه داد: ظاهر جامعه ما اسلامی است ولی در باطن مفاسد و مشکلات زیادی است؛ نباید جامعه اسلامی ظاهر اسلام و نظام جمهوری اسلامی داشته ولی در باطن آن مفاسدی که در بلاد کفر است، وجود داشته باشد.

,

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تصریح کرد: امیدواریم که خداوند به ما توفیق دهد آنچنان باطن خود را بیاراییم که همیشه از ظاهرمان در پیشگاه خداوند بهتر باشد.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چاپ مقاله توهین‌آمیز در یکی از روزنامه‌ها اظهار داشت: در یکی از روزنامه‌ها حملات شدید، کم‌سابقه و یا بی‌سابقه به عقاید شیعه شده و مباحث زشتی درباره ولایت امیرالمومنین (ع) مطرح شده است.

,

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که ملت ما به علی (ع) عشق می‌ورزند و به نام علی (ع) افتخار می‌کنند، تاکید کرد: نویسنده گستاخ در این روزنامه حرف‌های بسیار زشتی نوشته بود، روزنامه توقیف شده است ولی نباید به این هم قناعت شود.

, ،,

وی عنوان کرد: ما با سرمایه اعتقاد مذهبی آمده‌ایم و با سرمایه اعتقاد مذهبی باقی می‌مانیم بدون آن دشمن بر ما مسلط می‌شود و دشمن روزی شاد می‌شود که جوانان ما اعتقاد مذهبی نداشته باشند.

,

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: اگر اعتقادات مذهبی از جامعه گرفته شود دیگر کسی به جبهه نمی‌رود و فرهنگ شهادت از بین می‌رود. برخی‌ها فکر نکنند که دولت جدید آمده و آزادی است و هر کسی هر کاری می‌خواهد بکند و هرچه خواست بنویسند؛ باید به این مسئله جداً توجه داشته باشند.

,

وی گفت: حتی اگر کسی که لامذهب و مادی‌گرا است ولی به این مملکت علاقه دارد باید این عقاید را تقویت کند تا مملکت حفظ شود.

,

استاد حوزه علمیه قم گفت: در همه کشورها آتش روشن است ولی ایران در سایه اعتقادات مذهبی دارای امنیت است ولی اگر اعتقادات مذهبی از کشور گرفته شود امنیت آن نیز از بین می‌رود.

,

وی تصریح کرد: امیدواریم که خداوند به همه نهادها، رسانه‌ها، افراد هوشیاری کامل دهد و مراقب باشیم که در این شرایط دست‌های آلوده مقدسات مذهبی مردم را خدشه‌دار نکنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه