اخبار داغ

برداشت گندم و جو در باشت آغاز شد/تصاویر

برداشت گندم و جو در باشت آغاز شد/تصاویر
مدیر جهاد کشاورزی باشت گفت: برداشت محصول گندم، جو و کلزا از ۱۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، علی مرادی در گفتگو با این پایگاه خبری باشت نیوز گفت: باشت یکی از قطب‌های مهم تولید گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد است و هر ساله بخش مهمی از گندم استان را تامین می‌کند، گفت: برداشت محصولات زراعی غلات شامل کلزا، گندم و جو در سطح وسیع 14 هزار و 300 هکتار اراضی زراعی این شهرستان از 15 اردیبهشت آغاز و هم اکنون ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, علی مرادی در گفتگو با این پایگاه خبری باشت نیوز گفت: , برداشت محصولات زراعی غلات شامل کلزا، گندم و جو در سطح وسیع 14 هزار و 300 هکتار اراضی زراعی این شهرستان از 15 اردیبهشت آغاز و هم اکنون ادامه دارد.,

وی با بیان اینکه، بخشی از محصولات تولیدی کشاورزان در سطح شهرستان مصرف شده و یا توسط کشاورزان برای مصرف خودشان انبار می‌شود بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال 11هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان خریداری و به سیلوی استان تحویل داده شود.

, وی با بیان اینکه، بخشی از محصولات تولیدی کشاورزان در سطح شهرستان مصرف شده و یا توسط کشاورزان برای مصرف خودشان انبار می‌شود بیان داشت: , .,

وی خاطرنشان کرد: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم نان، امسال در شهرستان باشت 11 هزار و 550 ریال، هر کیلو گندم دوروم 11 هزار و 850 ریال و هرکیلو کلزا 22 هزار ریال است.

, .,

 

,

مدیر جهاد کشاورزی باشت گفت: عملیات برداشت محصول گندم، جو و کلزا توسط 50 دستگاه کمباین بومی و مهاجر صورت می گیرد.

,

 

,

مرادی ارقام کشت شده گندم در باشت را شامل رقم کریم، دهدشت، کوهدشت و ارقام کشت شده آبی را چمران و بهرنگ و سایر ارقام محلی ذکر کرد.

, ، ,

 

,

وی با اشاره به اینکه، تا کنون 45 درصد از سطح مزارع زیر کشت این شهرستان برداشت شده است، افزود: هم‌اکنون سه مرکز خرید در این شهرستان آماده خرید محصولات زراعی شهرستان باشت هستند.

,

 

,

 

,
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
,
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
,
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
,
, , ,
 
,
, , ,
 
,
, , ,
 
,
, , ,
 
,
, , ,
 
,
, , ,
 
,
, , ,
 
,
, , ,
 
,
, , ,
 
,
, , ,
 
,
 
,

 

,

انتهای پیام/ص

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه