اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:

جامعه عشایری کمترین آفت های فرهنگی را دارند

جامعه عشایری کمترین آفت های فرهنگی را دارند
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاریخ ایران زمین آکنده از روحیه غیرت و سلحشوری جامعه عشایری است، گفت: جامعه عشایری کمترین آسیب ها و آفت های فرهنگی را دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در آیین افتتاح سومین جشنواره فرهنگ عشایر و اقوام ایران زمین (کوچ عشایر) در یاسوج افزود:امروز روح عشایر یعنی مقابله با سختی ها ، غیرت، مردانگی و حفظ حریم و ارزشها که در زندگی آنها موج می زند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, صبح زاگرس, صبح زاگرس,

 

,

وی با بیان اینکه جامعه عشایری موحدند و همواره دست ناخورده فتنه و آسیب ها هستند، اظهار کرد: اگر حمیت ، غیرت و جوانمردی در جامعه عشایری نباشد آن جامعه دیگر عشایری نیست.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: شکل گیری انقلاب اسلامی با تحرکات جامعه عشایری در مناطق مختلف و از سوی عشایر لر, ترک و عرب انجام گرفت و اقوام مختلف عشایری ایران در مبارزات سیاسی با قدرت های استبدادی و طاغوتی نقش تعیین کننده ای داشتند.

,

 

,

ملک حسینی با بیان اینکه  نقطه عطف مجاهدت های انقلابی به دنبال رشادت های اقوام عشایری شکل گرفت و عشایر نقطه اتکا و امید امام خمینی (ره) بود، ابراز داشت: امروز عشایر در یمن  با روحیه عشایری خود در برابر ارتش آل سعود ایستادگی می کند.

,

 

,

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: چنانچه روحیه عشایری در خدمت به ولایت و رهبری باشد ظرفیت اسلام ظرفیتی غیر قابل تصور برای دشمنان خواهد بود.

,

 

,

وی به پیشینه تاریخی مبارزات جامعه عشایری ایران با دشمنان این مرزوبوم، اشاره کرد و افزود: در زمان نادرشاه افشار و کریم خان زند، حکومت قاجاریه  مبارزه با پرتغالی ها در بندر گمبرون از مبارزات فراموش نشدنی جامعه عشایری کشور است.

,

 

,

ملک حسینی اظهار کرد: نادرشاه افشار با اتکا به جامعه عشایری لر و عرب از پهلوگیری کشتی های انگلیسی در بندر خرمشهر جلوگیری کرد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه  باید در برگزاری جشنواره های فرهنگی میراث فرهنگی جامعه عشایری تبیین و برای کمک به مطالبات جامعه عشایری بیش از پیش برنامه ریزی شود،ابراز داشت: باید در راستای تامین امکانات و پایداری کوچ عشایری تلاش شود.

,

 

,

 

,

سومین جشنواره فرهنگ عشایر و اقوام ایران زمین (کوچ عشایر) از 30 اردیبهشت تا اول خرداد امسال با حضور 12 استان کشور در یاسوج ادامه دارد.

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه