اخبار داغ

تندیس کدام دانشمندان ایرانی در وین اتریش نصب شده است؟ + عکس

تندیس کدام دانشمندان ایرانی در وین اتریش نصب شده است؟ + عکس
در مقابل دفتر سازمان ملل در شهر وین کشور اتریش، تندیس چهار ستاره شناس پزشک و عالم بزرگ ایرانی که از مفاخر ایران پس از اسلام هستند نصب شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ماسال نیوز، این تندیس ها در ژوئن سال  ۲۰۰۹ در محوطهٔ سمت راست ورودی اصلی دفتر سازمان ملل در وین اتریش نصب شد و شامل نمادهایی از دانشمندان بزرگ اسلامی ایرانی است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ماسال نیوز,

1- حکیم ابوعلی سینا: فیلسوف و دانشمند ایرانی، نویسنده کتاب شفا یک دانشنامه علمی و فلسفی جامع است و القانون فی الطب یکی از معروف‌ترین آثار تاریخ پزشکی است.

,

ماسال نیوز

, ماسال نیوز, ماسال نیوز,


2- عالم دینی ابوریحان بیرونی: دانشمند بزرگ و ریاضی‌دان، ستاره‌شناس، تقویم‌شناس، انسان‌شناس، هندشناس و تاریخ‌نگار بزرگ ایرانی در سده چهارم و پنجم هجری است.

,
,

, , ,


3- عالم دینی حکیم خیام نیشابوری: فیلسوف، ریاضی‌دان، ستاره‌شناس و رباعی سرای ایرانی در دورهٔ سلجوقی

,
,

, , ,


4- زکریای رازی: پزشک، فیلسوف و شیمی‌دان ایرانی که آثار ماندگاری در زمینهٔ پزشکی و شیمی و فلسفه نوشته است و به‌ عنوان کاشف الکل و جوهر گوگرد (اسید سولفوریک) مشهور است.

,
,

ماسال نیوز زکریایی رازی

, ماسال نیوز زکریایی رازی, ماسال نیوز زکریایی رازی,


👈👈 این چهار دانشمند در ایران تربیت یافتند و دانش خویش را به چهار سوی جهان پراکنده اند، که یادآور مشارکت مردم ایران در رشد دانش و علوم می باشد.
جالب اینجاست که بسیاری از ایرانیان از وجود این نماد باشکوه و غرور ملی آگاهی ندارد.

,
,
,

ماسال نیو

, ماسال نیو, ماسال نیو,


دفتر سازمان ملل متحد در وین یکی از چهار مقر سازمان ملل متحد است که بعد از دفترهای نیویورک و ژنو در ۱ ژانویه سال ۱۹۸۰ به درخواست دولت اتریش در وین تاسیس شد و کل هزینه ساخت ساختمان‌های آن را دولت اتریش متقبل شد.

انتهای پیام/ پ

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه