اخبار داغ

آترین و شادلین اسم های نوپدید فرزندان/اسم های عجیب ایرانیان برای فرزندانشان

آترین و شادلین اسم های نوپدید فرزندان/اسم های عجیب ایرانیان برای فرزندانشان
امروزه والدین اسم‌های مختلفی برای فرزندانشان انتخاب می‌کنند که ممکن است بعضی از آنها تاکنون کمتر شنیده شده باشند؛ اسم‌هایی که گاه تلفظشان آنقدر سخت است که اطرافیان سعی می‌کنند با تغییر و به طریق مختلف آن را بیان کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  شاخه طوبی، انتخاب یک اسم خاص برای فرزند که تاکنون کسی آن را نشنیده باشد این روزها دغدغه بسیاری از والدین جوانی است که به زودی صاحب فرزند می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از  شاخه طوبی، , شاخه طوبی, .,

والدین اسم‌های مختلفی برای فرزندانشان انتخاب می‌کنند که ممکن است بعضی از آنها تاکنون کمتر شنیده شده باشند؛ اسم‌هایی که گاه تلفظشان آنقدر سخت است که اطرافیان سعی می‌کنند با تغییر و به طریق مختلف آن را بیان کنند.

, . ,

آبنوش، آرتیسا، ژوبین، شادلین، آرشا، ماتینا، ژاسمین، پارلا، آترین و ... اسامی هستند امروزه والدین برای فزندان خود انتخاب می کنند.

,

ولی اولین سوالی که به ذهن مخاطب می اندازد این است که 'این اسم دختر است یا پسر؟ حالا این اسم یعنی چی؟ لابد بعد از شنیدن معنی هم، یک لبخند اجباری تحویل والدین نوزاد تازه به دنیاآمده می دهید.

,

 

,

والدین دوست دارند که  بچه شان یک اسم "خاص"داشته باشد

, والدین دوست دارند که  بچه شان یک اسم "خاص"داشته باشد, والدین دوست دارند که  بچه شان یک اسم "خاص", داشته باشد,

سمیه، مادر ماتینا است که درباره نام فرزندش می گوید: در ابتدا که فرزندم به دنیا آمده بود همه از من سوال می کردند این اسم برای دختر است یا پسر و وقتی می گفتم دختر با یک نگاه تعجب آوری می کردند و لبخند می زدند.

, ماتینا,

وی افزود: امروزه گرایش و کارکرد نام‌ها و اسامی نسبت به قبل تغییر کرده است و خیلی از والدین دوست دارند که  بچه شان یک اسم «خاص» داشته باشد.

, «, » ,

مادر ماتینا از اینکه اقوام نزدیکش دخترش را با نام ماتیز و ماتین صدا می‌زنند ناراحت است.

, ماتینا,

 

,

انتخاب اسم‌ فرزندان باید بر اساس مد باشد

, انتخاب اسم‌ فرزندان باید بر اساس مد باشد , انتخاب اسم‌ فرزندان باید بر اساس مد باشد ,

مریم که نام شادلین  را برای دخترش انتخاب کرده با اشاره به اینکه مد باعث شده است تا این نام را انتخاب کنیم، افزود: انتخاب اسم‌ فرزندان باید بر اساس مد باشد تا دیگران به آنها خورده نگیرند.

,

مادر شادلین، از اقوامش عصبانی است که چرا به جای تلفظ صحیح نام کودک، او را با نامشادی و شادلیصدا می‌کنند.

,

 

,

نام انتخابی برای فرزندان باید خوش آوا باشد

, نام انتخابی برای فرزندان باید خوش آوا باشد, نام انتخابی برای فرزندان باید خوش آوا باشد,

معصومه، مادر آرتا یکساله است که درباره نام فرزندش گفت: آرتا به معنی مقدس و راست گفتار است اما اطرافیان و اقوام گاهی نام پسرم را اشتباهی و حتی آرتان و آرسا صدا می‌کنند.

,

وی با بیان اینکه من بخاطر خاص بودن نام فرزندم را آرتا گذاشتم افزود: نام انتخابی باید خوش آوا و خاص باشد و این باعث می شود که والدین از نام فرزند خود لذت ببرند.

,

 

,

برگزیدن نام نیک از حقوق فرزند بر والدین است

, برگزیدن نام نیک از حقوق فرزند بر والدین است, برگزیدن نام نیک از حقوق فرزند بر والدین است,

زهرا دربان، روانشناس در خصوص نامگذاری مناسب برای فرزندان گفت: نام، برچسبی است که در بدو تولد بر روی فرزندان زده می شود و تا پایان عمر بر روی آنها باقی خواهد ماند.

,

این روانشناس، انتخاب نام مناسب را مهم ترین دغدغه ای خانواده دانست و افزود: برگزیدن نام نیک از حقوق فرزند بر والدین است که باید پدر و مادر تا جایی که می توانند نام مناسب برای فرزندان خود انتخاب کنند.

,

وی خاطرشان کرد: نام‌گذاری فرزندان باید طوری باشد که افراد به نامشان افتخار کنند و زمانی که دیگران آنهارا صدا می زنند، احساس خوبی داشته باشند.

, .,

دربان با اشاره به اینکه انتخاب نام فرزندان باید با شأن و منزلت اجتماعی خانواده متناسب باشد، اظهار کرد: اسامی خود به خود جایگاه افراد را در اجتماع انتخاب و ثابت می کنند.

, دربان با اشاره به اینکه انتخاب نام فرزندان باید با شأن و منزلت اجتماعی خانواده متناسب باشد، اظهار کرد: اسامی خود به خود جایگاه افراد را در اجتماع انتخاب و ثابت می کنند.,

 

,

انتهای پیام/ص

, انتهای پیام/ص]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه