اخبار داغ

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی:

زندگی منهای نشاط مساوی با مرگ تدریجی است

زندگی منهای نشاط مساوی با مرگ تدریجی است
حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی با بیان اینکه انسان از 6 مکان کسب خلق و خوی می‌کند و هر آدمی معجون و فرآورده 6 مکان است، گفت: سلب پدر، رحم مادر، دامن مادر، محیط منزل، محیط جامعه و اماکن آموزشی شخص و شخصیت را شکل می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خاورستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین راشدیزدی شب گذشته در مراسم میلاد امام حسین (ع) که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، با تبریک میلاد پربرکت سیدالشهدا علیه‌السلام، اظهار کرد: امید آن دارم که خداوند به برکت سالروز این تولد بسیار ارجمند قسمت و روزی ما را زیارت و شفاعت او قرار دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی تصریح کرد: قدم به قدم پرورش و تربیت ائمه علیه‌السلام برای ما درسی جهت آموزش و پرورش فرزندانمان است.

,

این کارشناس مذهبی بیان کرد: پیامبر(ص) می‌فرمایند "در دوره زندگی هر کس مواقع حساسی است که خداوند پدید می‌آورد و باید از این فرصت‌ها استفاده کرد".

,

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی با بیان اینکه انسان از 6 مکان کسب خلق و خوی می‌کند و هر آدمی معجون و فرآورده 6 مکان است، گفت: سلب پدر، رحم مادر، دامن مادر، محیط منزل، محیط جامعه و اماکن آموزشی شخص و شخصیت را شکل می‌دهد.

,

وی افزود: انتقال خلقیات از طریق وراثت از پدر بسیار فوق‌العاده است، لذا در انتخاب همسر برای دخترتان باید تحقیق انجام گیرد و مردی که از لحاظ اصالت کمبود دارد، انتخاب نشود.

,

استاد حوزه با اشاره به نقش مادر در تأثیرگذاری بر روی فرزند، بیان کرد: زن دارای صفات همسری و مادری است و آنچه که مهم است صفات مادری مانند صداقت، نجابت، اصالت، امانت، خلق و خوی نیکو و فرهنگ بالا است.

,

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی ادامه داد: پیغمبر (ص) می فرمایند "اولین خشت خوشبختی و سعادت آدمی را در رحم مادرش می‌زنند و شقاوت نیز از همان جا است".

,

وی به حدیث امیر المومنین (ع) در این خصوص اشاره و بیان کرد: اگر کسی خوش اخلاق است پی ببرید که مادرش خوش اخلاق است.

,

این کارشناس مذهبی با تأکید بر دقت در انتخاب همسر، بیان کرد: پیامبر اگر جوانی را می‌دیدند دو موضوع اشتغال و ازدواج جوان را جویا می‌شدند.

,

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی به تربیت امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: اگر می‌خواهید فرزند تربیت کنید مراحل را رعایت کنید.

,

وی ابراز داشت: درهر سنی باید شیوه تربیتی خاصی برای فرزندان برگزید.

,

استاد حوزه اذعان کرد: یکی از گرفتاری‌‌های هنگفتی که خانواده‌ها اکنون به آن مبتلا هستند مسئله نسل جوان است.

,

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی تصریح کرد: با نوجوان نرم حرف بزنید، آسان حرف بزنید، گیر ندهید و روان و رفیق باشید.

,

وی تأکید کرد: جوانی از حساس‌ترین دوران زندگی است و جوان را باید جذب کرد نه دفع.

,

این کارشناس مسائل خانواده با بیان اینکه نباید ایرادهای بد از جوان گرفت، افزود: نظارت بر جوان لازم است اما نباید به طوری باشد که وسایلش را بازرسی کنید و اگر هم لازم شد نباید متوجه شود.

,

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی ادامه داد: یکی از کارهایی که نباید در محیط خانه انجام شود عصبانیت است.

,

وی خانه انسان را از اماکن مقدس است دانست و گفت: همانطور که مسجد را نمی‌توان نجس کرد چرا که نماز در آن باطل می‌شود، منزل نیز اگر نجس شود دیگر نمی‌توان در آن زندگی کرد.

,

استاد حوزه بیان کرد: پیامبر (ص) می‌فرمایند "اگر شبی بر خانواده‌ای بگذرد که دو دل در آن از هم رنجیده باشد هر بلایی که نازل شود و هر رحمتی که قطع شود، افراد باید خود را ملامت کنند.

,

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی نرمی و ملایمت را از خصوصیات امام حسین (ع) عنوان کرد.

,

وی اظهار کرد: زندگی که نشاط نداشته باشد رنگی ندارد و زندگی منهای نشاط مساوی با مرگ تدریجی است.

,

این کارشناس مذهبی افزود: امام صادق (ع) می فرمایند "اهل بهشت 4 علامت صورت باز، زبان درست‌گوی نرم و ملایم، دلی که رحم دارد و دست باز را دارند".

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه