اخبار داغ

اوباما: پیوندهای محکمی با اسرائیل دارم/دنبال توافقی با ایران برای امن‌تر کردن اسرائیل هستیم/ همه گزینه‌ها برای ایران روی میز است

اوباما: پیوندهای محکمی با اسرائیل دارم/دنبال توافقی با ایران برای امن‌تر کردن اسرائیل هستیم/ همه گزینه‌ها برای ایران روی میز است
رئیس‌جمهور آمریکا در جمع یهودیان آمریکا گفت به دنبال توافق هسته‌ای «خوب» با ایران است که رژیم صهیونیستی را امن‌تر کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در جمع یهودیان به سخنرانی پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس‌جمهور آمریکا که در بزرگترین «کنیسه» شهر واشنگتن و به مناسبت ماه موسوم به میراث یهودیان آمریکا صحبت می‌کرد گفت که او پیوندهای محکمی با اسرائیل دارد.

,

وی با بیان اینکه هیچ دولتی به اندازه دولت او متعهد به حفظ امنیت رژیم صهونیستی نبوده اضافه کرد که خود را نه تنها به حفظ موجودیت اسرائیل بلکه به رونق و پیشرفت آن هم متعهد می‌داند.

,

رئیس دولت آمریکا در ادامه تأکید کرد که رژیم صهیونیستی هر گونه تهدید علیه موجودیت خود را جدی می‌گیرد.

,

اوباما سپس به همکاری‌های دولت خود با رژیم صهیوینستی تأکید کرد و گفت همکاری‌های اطلاعاتی واشنگتن و تل‌آویو نسبت به هر زمان دیگر مستحکم‌تر هستند.

,

رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد بر همین اساس است که او به دنبال توافقی با ایران است که عدم دست‌یابی این کشور به سلاح هسته‌ای را تضمین می‌کند.

,

وی گفت: «ایران تحت هیچ شرایطی نباید به سلاح‌های هسته‌ای دست پیدا کند»؛ و افزود: «به همین دلیل است که من تمام گزینه‌ها را روی میز نگه داشته‌ام.»

,

باراک اوباما با بیان اینکه توافق هسته‌ای همین حالا هم برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کرده و به عقب رانده است گفت: «اکنون ما به دنبال راه حلی جامع هستیم و من توافق بد را قبول نخواهم کرد.»

,

رئیس‌جمهور آمریکا در این سخنرانی بار دیگر برای اطمینان خاطر درباره تلاش برای رسیدن به «توافق خوب» با ایران اظهارات خود در مصاحبه با نشریه «آتلانتیک» را تکرار کرد و گفت: «این توافق اسم من را با خود دارد.»

,

وی تصریح کرد که به دنبال توافقی با ایران است که «تک تک مسیرهای دست‌یابی» این کشور به «سلاح‌های هسته‌ای» را بنندد و اسرائیل را امن‌تر کند.

,

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین بار دیگر تأکید کرد که درباره هیچ‌چیز توافق نخواهد شد مگر آنکه درباره همه چیز توافق شود.

,

اوباما با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم و اقدامات بی‌ثبات‌کننده در خاورمیانه گفت که حتی در صورت توافق هسته‌ای این نگرانی‌های پابرجا می‌مانند.

,

رئیس‌جمهوری آمریکا اختلافات پیش آمده بین واشنگتن و تل‌آویو را اختلافاتی بر سر «تاکتیک» خواند و گفت که حمایت از اسرائیل به این معنا نیست که این اختلافات نباید علنی شوند.

,

اوباما گفت که انتقادات او از برخی سیاست‌های رژیم صهیونیستی مانند شهرک‌سازی یا درگیری‌ با فلسطینی‌ها معیار خوبی برای سنجدیدن روابط آمریکا با این رژیم نیست.

,

وی تصریح کرد که طرفدار راهکار دو دولتی برای پایان دادن به درگیری‌های اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها است و اضافه کرد: «همان‌طور که اسرائیلی‌ها حق تشکیل دولت در سرزمین خودشان دارند، فلسطینی‌ها هم همین حق را دارند.»

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه