اخبار داغ

معاون استاندار خراسان شمالی مطرح کرد:

آماری تکان‌دهنده از طلاق، اعتیاد و بیکاری در کشور

آماری تکان‌دهنده از طلاق، اعتیاد و بیکاری در کشور
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی در جلسه شورای اداری شهرستان گرمه آماری تکان‌دهنده از نرخ طلاق، اعتیاد و بیکاری در سطح کشور ارائه داد و خواستار رسیدگی مسئولین و نمایندگان مجلس به مشکلات مردم شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری گرمه، نوروزیان معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی در جلسه شورای اداری شهرستان گرمه گفت: این شهرستان مصداق کامل تحقق شعار همدلی و همزبانی است و مسئولین باید از این فرصت مناسب برای خدمت گذاری بیشتر استفاده کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری گرمه,

وی اضافه کرد: بیان شعار «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» از سوی مقام معظم رهبری یک سیاست و ضرورت است و با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری، همدلی و هماهنگی بین دستگاه‌ها و مردم باید بیش از گذشته تقویت شود.

,

محمدرحیم نوروزیان مشارکت حداکثری، رقابت سالم و جدی، امنیت و حفظ و ارتقای سرمایه‌های اجتماعی را ازجمله مهمترین ویژگی‌های یک انتخابات شایسته در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.

,

وی اتحاد و انسجام ملی را مهمترین سرمایه اجتماعی هر کشور دانست و اظهار داشت: متأسفانه در دوره‌های مختلف این سرمایه آسیب ‌دیده است و در حال حاضر این مهم در کشور زیر میانگین است که مهمترین عامل به وجود آمدن آن نیز تخریب رقبا از سوی مسئولین و نمایندگان بوده است.

,

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی اضافه کرد: در کشور بین 8 تا 9 میلیون حاشیه‌نشین وجود دارد و در سالهای اخیر این معضل به شهرهای کوچک نیز سرایت کرده است.

,

وی نرخ بیکاری تحصیل‌کردگان در کشور را فاجعه‌آمیز دانست و افزود: 30 تا 40 درصد تحصیل‌کردگان کشور بیکار هستند و مجموع بیکاران کشور به حدود 4 میلیون نفر رسیده است.

,

نوروزیان با اشاره به اینکه در کشور حدود یک‌میلیون و پانصد هزار معتاد وجود دارد گفت: تعداد معتادین به همراه خانواده‌های آنها حداقل 3 میلیون نفر از جامعه را تشکیل می‌دهند و متأسفانه در خراسان شمالی نیز 63 درصد از زندانیان، مرتبط با مواد مخدر هستند که این آمار از میانگین کشوری بالاتر است.

,

وی اضافه کرد:80 درصد زندانیان مواد مخدر در استان خراسان شمالی را زنان تشکیل می‌دهند و کشور ایران جزء 30 کشور پرمصرف مواد مخدر در جهان شناخته شده است.

,

وی همچنین اظهار داشت: رشد مصرف مواد مخدر در بین دانشجویان دختر کشور 300 تا 400 درصد بوده است و اعتیاد دانشجویان دختر 2/3 درصد بیشتر از دانشجویان پسر است.

,

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی بالا رفتن سن ازدواج جوانان و وجود 10 میلیون جوانی که از سن ازدواج عبور کرده‌اند را معضلی جدی دانست و افزود: نرخ رشد طلاق در کشور 20 درصد افزایش داشته است و آمار طلاق در کشور به 150 هزار مورد در سال رسیده است که مسئولین فرهنگی باید در این خصوص اقداماتی جدی انجام دهند.

,

وی اضافه کرد: مدیران، مسئولین و نمایندگان مجلس با شعار تلاش برای مردم انتخاب شده‌اند و همواره باید برای حل مشکلات جامعه با جلوگیری از تخریب گام بردارند.

,

محمدرحیم نوروزیان تصریح کرد: امروز اتحاد و انسجام در بین آحاد مردم و مسئولین از نان شب نیز واجب‌تر است و مسئولین و مردم باید دوران دفاع مقدس را الگویی برای خود در زمینه همدلی و همزبانی قرار دهند.

,

وی تأکید کرد: در جمهوری اسلامی ایران هر شخص یا گروهی که به دنبال تخریب باشد یا عامل بیگانه است یا غیرمستقیم به یک عامل بیگانه تبدیل شده است.

,

انتهای پیام/ر

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه