اخبار داغ

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

افت علمی در دانشگاهها به دلیل ورود جریانات سیاسی در وزارت علوم است

افت علمی در دانشگاهها به دلیل ورود جریانات سیاسی در وزارت علوم است
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: متاسفنه در دولت یازدهم جریاناتی در وزارت علوم وارد شده و بیش از اینکه به فکر توسعه علمی کشور شوند به سمت مطالبات سیاسی خود حرکت می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، "رضا صابری" نماینده مردم شهرستانهای رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با گل رامیان در خصوص دلیل نامه اساتید به رییس جمهور نسبت به افت علمی کشور گفت: یکی از دغدغه هایی که با شروع دولت جدید شاهد بودیم این بود که وزارت علوم نباید به جریانات سیاسی مبتلا شود و نباید فضای دانشگاهها مبتلا به بازی های سیاسی و محلی برای منازعات سیاسی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گل رامیان, گل رامیان, گل رامیان, گل رامیان,

وی اظهار کرد: متاسفانه آنچه که در دولت یازدهم در وزارت علوم اتفاق افتاد امر خوشایندی نبود و این روند هنوز هم اصلاح نشده و جریاناتی در وزارت علوم وارد شده و بیش از اینکه به فکر توسعه علمی کشور شوند به سمت مطالبات سیاسی خود حرکت می کنند.

,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: وقتی فضای وزارت علوم درگیر یک سری موضوعاتی که مخل یک کار علمی و سالم می شود، دغدغه اساتید و دانشجویان از مسیر علمی خارج می شود.

, .,

صابری در پاسخ به سوال آیا افت علمی به ارائه محتوای درست به دانشجویان یا تقلیل رتبه اساتید برمی گردد، افزود: باید آسیب شناسی جدی از طرف خود متولیان امر صورت بگیرد و آسیب شناسی مبنای راهبردهای جدید شود.

,

نماینده مردم شهرستانهای رامیان و آزادشهر در مجلس درخصوص توسعه شرکت های دانش بنیان تصریح کرد: ضوابط و آئین نامه ها برای شرکت های دانش بنیان طراحی شده دارای یک سری معیارها و محدودیت های خاص است که می توانند فضاهای دانشگاهی ما از مراکز رشد، کار خود را شروع کنند و زمینه ای برای شکل گیری شرکت های دانش بنیان شود.

,

وی خاطرنشان کرد: دولت و مجلس مبنای خوبی را برای صندوق نوآوری و شکوفایی قرار داده اند تا شرکت هایی که می خواهند در عرصه علمی کار کنند از این منابع استفاده کنند.

,

 

,

انتهای پیام/پ

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه