اخبار داغ

یک محقق طب سنتی:

مداحان در معرض ابتلا به سرطان حنجره هستند/ «شکر تیغال» درمان‌گر گرفتگی صدا

مداحان در معرض ابتلا به سرطان حنجره هستند/ «شکر تیغال» درمان‌گر گرفتگی صدا
یک محقق طب سنتی با اشاره به خطر گرفتگی صدا در مداحان بیشتر از خوانندگان گفت: اگر مداحان یک سری نکات را رعایت نکنند به سرطان حنجره مبتلا می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، فاطمه جوادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری سینا، خطر گرفتگی صدا را در مداحان بیشتر دانست و اظهار کرد: مداحان نسبت به کسانی که خوانندگی می‌کنند بیشتر در معرض ناراحتی‌های تار‌های صوتی قرار می‌گیرند و باید در تغذیه خود و رعایت یکسری نکات احتیاط بیشتری کنند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرگزاری سینا,
,

وی ادامه داد: در مدح ائمه خواندن امر مقدسی است اما باید مداحان طوری مداحی کنند که آسیب جدی به سلول‌های حنجره وارد نشود و در صورت زیاده‌روی و رعایت نکردن برخی نکات، احتمال این‌که به سرطان حنجره مبتلا شوند دور از ذهن نیست.

 

,
,
,

شکر تیغال بخورید

این محقق طب سنتی؛ گیاه «شکر تیغال» را درمان گرفتگی صدا دانست و افزود: گیاه «شکر تیغال» برای گرفتگی صدا و درمان آن بسیار معجزه بخش است و متاسفانه کمتر افراد اسم این گیاه و کاربرد آن را شنیده‌اند و دمنوش مناسبی برای مداحان است که در عطاری‌ها موجود بوده و نحوه مصرف آن بر روی بسته درج شده است.
 

, شکر تیغال بخورید,
,
,
,

جوادی تصریح کرد: گیاه چهار تخمه، تره و تره فرنگی، دمنوش گل ختمی دمنوش‌های معجزه‌آسایی برای گرفتگی صدا در مداحان است که بهتر است پس از مداحی کردن این دمنوش‌ها را بنوشند.
 

,
,

وی با اشاره به مواد تحریک‌زا و ضرر آن برای مداحان گفت: مواد غذایی تحریک‌زا مثل ادویه‌جات، چربی و آب یخ بهتر است مصرف نشود که در تخریب و گرفتگی صدا اثرگذار است.
 

,
,

این محقق طب سنتی درباره صاف کردن گلو که عادت برخی افراد شده است، اظهار کرد: دمای معده برخی افراد بسیار سرد است که در این حالت بخار و رطوبت به سمت حلق بالا می‌رود که بهترین راه درمان پایین آوردن دمای سرد معده با مصرف گرمی جات و به خصوص گیاه معجزه آسای «شکر تیغال» است.

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه