اخبار داغ

ادامه بایکوت خبری بعد از افتتاح

آیا افتتاح بنیاد فرهنگ و هنر آذربایجان نمادین بود؟

آیا افتتاح بنیاد فرهنگ و هنر آذربایجان نمادین بود؟
همانطور که پیش بینی می شد؛ بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در سفر رییس جمهور به آذربایجان‌شرقی افتتاح شد، این در حالیست که تاکنون اساسنامه، نحوه اداره و شرح فعالیت این بنیاد برای فعالان این عرصه و رسانه ها مبهم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، ایجاد فرهنگستان زبان آذری یکی از وعده‌های اساسی دکتر روحانی در سفر به استان آذربایجانشرقی بود که امیدهای زیادی را در بین مردم برای حفظ و نگهدارب از فرهنگ، رسوم و زبان این خطه از کشورمان ایجاد کرد، بعد از کش و قوس فراوان بعدها بنابه دلایلی منطقی عنوان فرهنگستان به بنیاد فرهنگ و هنر و ادب آذربایجان تغییر نام داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

در طول ماه‌های گذشته  مردم منتظر عملی شدن این وعده بودند، اما مسئولین استانی افتتاح آن را به سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت موکول کرده و از ارائه‌ی جزئیات بیشتر در باره‌ی آن خودداری کردند، بنیادی که نحوه‌ی فعالیت و اساسنامه‌ی آن نامشخص بود، حسابی اهالی فرهنگ و هنر و رسانه را سردرگم کرد.

,

زمانی هم که اهالی رسانه هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات این فرهنگستان بود، با پاسخ تأمل برانگیز مسئولین استانی مواجه می شدند، مسئولینی که طبق اظهاراتشان از ارائه‌ی جزئیات بیشتر در این باره منع شده اند، در نهایت قرار شد در سفر ریاست جمهوری به استان و همزمان با افتتاح آن، جزئیات آن به مردم و نخبگان استان اطلاع رسانی شود.

,

این بنیاد در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان آذربایجان‌شرقی  با تمامی ابهاماتش افتتاح شد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح بنیاد فرهنگ و هنر آذربایجان در خانه پروین اعتصامی که به صورت ویدیو کنفرانسی و در حضور رئیس جمهور برگزار می‌شد، گفت: "در راستای تشکیل فرهنگستان زبان ترکی، اساسنامه آن تنظیم و جلساتی برای نام‌گذاری آن تشکیل شد و بنا به درخواست اهالی فرهنگ، ادب و هنر و پس از مطالعات صورت گرفته و مشورت‌های انجام یافته با شخصیت‌های علمی،‌ هنری و ادبی با تاکید بر اینکه فرهنگ و هنر آذربایجان تنها زبان نیست و باید سایر رشته های فرهنگی و هنری هم مورد توجه قرار گیرد، عنوان بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان مورد توافق قرار گرفت."

,

اما نکته‌ی قابل توجه این است که چه کسانی در تنظیم اساسنامه این بنیاد نقش داشتند و جایگاه ایشان در فرهنگ و هنر و ادبیات آذربایجان چیست ؟

,

جای سوال ایجاست هم اکنون که این بنیاد افتتاح شده، بازهم  مسئولین مربوطه از ارائه‌ی توضیحات درباره‌ی جزئیات این بنیاد خودداری کرده و همچنان آنرا در قرنطینه خبری قرار داده اند.

,

در حال حاضر مردم آذربایجان با افتتاح بنیادی روبرو هستند که اساسنامه، نحوه‌ی فعالیت و مسئولین اجرایی آن برایشان نامشخص است و بیم این می‌رود که مردم به مانند برخی طرح‌های دولت با یک افتتاحیه‌ی نمادین روبرو بوده و فقط خانه پروین اعتصامی را افتتاح مجدد کرده اند. !

,

حال باید منتظر ماند و دید ماجرای پر سر و صدای بنیاد به کجا خواهد رسید، آیا در رشد و تعالی فرهنگی جامعه، حفظ رسوم و فرهنگ غنی آذربایجان، نشر و گسترش  فرهنگ انقلابی این خطه در ایران و جامعه جهانی، توسعه‌ی هویت اسلامی ایرانی مردم آذربایجان و توجه به نقش و جایگاه بی‌بدیل زبان محلی تاثیرگذار خواهد بود؟!

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه