اخبار داغ

قدردانی تلفنی نتانیاهو از جان کری

قدردانی تلفنی نتانیاهو از جان کری
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با وزیر خارجه آمریکا از حمایت واشنگتن از تل‌آویو در کنفرانس بازنگری ان‌پی‌تی تشکر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مشرق، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با جان کری وزیر خارجه آمریکا از حمایت واشنگتن از تل‌آویو در کنفرانس بازنگری ان‌پی‌تی تشکر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


کنفرانس بازنگری معاهده  منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای در پایان یک ماه مذاکره با کارشکنی آمریکا و انگلیس برای برگزاری نشست خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای بدون نتیجه پایان یافت.

این کنفرانس که هفتم اردیبهشت در نیویورک آغاز شده بود بامداد روز شنبه درپی کارشکنی و مخالفت آمریکا با طرح مصر بدون نتیجه تمام شد.

مصر در طرح پیشنهادی خود که مورد حمایت کشورهای عربی و غیر متعهد بود خواستار برپایی نشست خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای شده بود. این پیشنهاد قاهره با مخالفت آمریکا و انگلیس رد شد و واشنگتن شرط بررسی آن را موافقت همه ازجمله اسرائیل اعلام کرد.

رزگاتمولر، معاون کنترل تسلیحات وزیرخارجه آمریکا در پایان این نشست گفت حاضریم کنفرانس را بدون سند نهایی تمام کنیم تا اینکه سند بدی را بپذیریم.

این مسئول آمریکایی همچنین از این مسئله که پیش نویس بیانیه پایانی به زعم او حاوی ""ملهت نهایی بی حساب و کتاب" است، انتقاد کرد و گفت: این مسئله با سیاست معمول آمریکا از زمان های دور همخوانی ندارد.

وی افزود: آمریکا ترجیح می دهد که یک سند نهایی وجود نداشت باشد؛ تا اینکه یک سند بد باشند.

ماتیو رولاند نماینده انگلیس در امور خلع سلاح نیز درخصوص عدم توانایی در ایجاد یک بستر تفاهم درباره خاورمیانه ابراز نگرانی کرد و درعین حال گفت: علت شکست در دستیابی به یک بیانیه پایانی، این نکته است. این نکته و لاغیر.
این شکست  به هیچ وجه بر معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای یا احترام به سازوکار آن تاثیر نمی گذارد.

کنفرانس بازنگری معاهده ان پی تی هر 5 سال یک بار برگزار می‌شود و در نشست سال 2010 بر برگزاری کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای تاکید شده  بود.

اما رژیم اسرائیل که معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای را امضا نکرده است به طور بی سابقه بعد از 20 سال، به عنوان ناظر در اجلاس بازنگری در معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای شرکت کرد، با تعیین زمان کنفرانس یا شده یا جدول کاری آن و همچنین سرپرستی سازمان ملل، مخالفت کرد.

این معاهده در سال 1970 میلادی اجرایی شد و 190 کشور و طرف آن را امضا کرده اند. کنفرانس بازنگری آن هر پنج سال یکبار برگزار می شود. طرف های امضا کننده معاهده بویژه در دو کنفرانس 1995 و 2000 میلادی درباره صدور یک بیانیه پایانی شکست خوردند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه