اخبار داغ

حواشی پر رنگ تر از متن همایش دوم خردادی های بوشهر

تصویر یکی از سران فتنه ذینت بخش محفل دوم خردادی های بوشهر/ حمایت حق شناس از اصغرزاده/ نقش برخی انجمن اسلامی ها

تصویر یکی از سران فتنه ذینت بخش محفل دوم خردادی های بوشهر/ حمایت حق شناس از اصغرزاده/ نقش برخی انجمن اسلامی ها
حق شناس هم به سبک دولتیون فقط به این سخن مقام معظم رهبری اشاره نمود که رای مردم حق الناس است و ادامه داد: در انتخابات باید مخالفان نظام هم در انتخابات شرکت کنند باید تنوع کاندیدا وجود داشته باشد تا همه در انتخابات حاضر شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از "دانشجونیوز" ، همایش اصلاح طلبان دوم خرداد با عنوان " حماسه تا حماسه " در حالی در سالن باهنر بوشهر برگزار شد که با حواشی پر رنگ تر از متن همراه بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "دانشجونیوز" ,

سخنرانان ویژه این همایش که مثل همه برنامه های اصلاح طلبان در بوشهر با تاخیر حدود یک ساعت برگزار شد حجت الاسلام محسن رهامی رییس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و محمدجواد حق شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی بودند که به ترتیب با تاخیر 30 و 45 دقیقه ای وارد سالن شهید باهنر آموزش و پرورش شدند.

,

در صف اول بسیاری از تندروهای دوم خرداد بوشهر مشاهده می شدند که از آن جمله می توان به امثال مسعود شکوهی که در صف اول سخنرانی جنجالی اصغر زاده در دانشگاه خلیج فارس نیز بودند اشاره نمود ولی از بین مسئولین دولتی و مدیر کل ها این حمیده ماحوزی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که در صف اول پررنگ تر از بقیه به چشم می خورد و این خود شائبه حضور وی در عرصه انتخابات را قوت بخشید.

,

, ,

از همان ابتدای مراسم شروع به قانون شکنی شد و کلیپی از چهره های سیاسی دوم خرداد پخش شد که نقش اول و آخر آن محکوم ممنوع التصویر فتنه 88 یعنی رییس دولت هفتم و هشتم بود که نمایش چهره وی تشویق برخی از حاضرین را به همراه داشت.

, از همان ابتدای مراسم شروع به قانون شکنی شد و کلیپی از چهره های سیاسی دوم خرداد پخش شد که نقش اول و آخر آن محکوم ممنوع التصویر فتنه 88 یعنی رییس دولت هفتم و هشتم بود که نمایش چهره وی تشویق برخی از حاضرین را به همراه داشت.,

سالن باهنر بوشهر را با پوسترها و پلاکاردهایی از خاتمی، عارف، حسن روحانی، هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام سید حسن خمینی آدین بسته بودند و همچنین نوشته های زیادی با مضامینی چون " ما به خرداد پر از حادثه عادت داریم" ، همایش "حماسه تا حماسه" دوم خرداد جبهه اصلاحات بوشهر در جای جای سالن دیده می شد.

,

, ,

از ابتدای برنامه تعدادی از آلات موسیقی در جایگاه سخنرانان این مراسم چیده شده بود، با شروع برنامه چند دختر و پسر جوان تعدادی از عکس های یکی از سران فتنه را در بین حاضرین در همایش توزیع کردند و مشخص بود که از قبل از مراسم هماهنگی برای همه کارها صورت گرفته است.

,

, ,

اولین کسی که پشت تریبون رفت مرتضی سراجی بعنوان دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان بوشهر بود که به حاضرین خوش آمد گفت.

,

سراجی یکی از افتخارات استان بوشهر را کسب رتبه دوم در رای دادن به دولت دوم خرداد در سال های 76 و 80 عنوان کرد که این صحبت ها با تشویق و سوت حاضران در سالن روبه رو شد.

, سراجی یکی از افتخارات استان بوشهر را کسب رتبه دوم در رای دادن به دولت دوم خرداد در سال های 76 و 80 عنوان کرد که این صحبت ها با تشویق و سوت حاضران در سالن روبه رو شد.,

با آغاز برنامه کم کم پوسترهای جدیدی در سالن رونمایی شد؛ شرکت کنندگان پوسترهایی از خاتمی و دست نوشته هایی چون " علی مطهری: حصر غیرشرعی و غیراخلاقی است" ،" آن سید بگو مستان سلامت می کنند"، " ما به خرداد پر از حادثه عادت داریم" در دست داشتند و با آن عکس سلفی می گرفتند.

,

, ,

سیروس بنه گزی دبیر حزب کارگزاران سازندگی جبهه اصلاحات بوشهر در ابتدای همایش گفت: اگر انتخاب سیدمحمدخاتمی در دوم خرداد 76 را محصول نهایی مطالبات مردم در یک انتخابات رقابتی و در جهت دست یابی به حقوق مغفول مانده خود بر اساس قانون اساسی کشور و شعارهای توسعه سیاسی و مدنی خاتمی در پروسه تبلیغات بدانیم، دوم خرداد را نیز باید محصول برنامه های توسعه اقتصادی دولت سازندگی دانست.

,

وی افزود: عوامل بسیاری برای اتفاقی که در دوم خرداد 76 منجر به مشارکت حداکثری مردم و حضور پرشمار حتی محذوفان و اقلیت های قومی و مذهبی گردید، هر چه هست نمی توان نقش کارگزاران سازندگی در به وجود آمدن شکست فضای یک دست حاکم بر جامعه را قبل از دوم خرداد 76 کتمان کرد.

,

وی اضافه کرد: البته مخالفان نیز در عکس قضیه به نقش دولت سازندگی از زاویه دیگر پرداختند و به عدم توجه به توسعه سیاسی و انباشتگی مطالبات سیاسی و حذف و سرکوب نیروهای چپ را دلیل این اتفاق حماسی می دانند، این تناقض گویی ها که به سن بسیاری از حضار درون سالن نمی خورد با تشویق و سوت زدن شرکت کنندگان در همایش روبرو شد .

, وی اضافه کرد: البته مخالفان نیز در عکس قضیه به نقش دولت سازندگی از زاویه دیگر پرداختند و به عدم توجه به توسعه سیاسی و انباشتگی مطالبات سیاسی و حذف و سرکوب نیروهای چپ را دلیل این اتفاق حماسی می دانند، این تناقض گویی ها که به سن بسیاری از حضار درون سالن نمی خورد با تشویق و سوت زدن شرکت کنندگان در همایش روبرو شد .,

در ادامه خلبان منوچهر شیر آقایی به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر دقایقی کوتاه در خصوص سال های جبهه و جنگ صحبت کرد.

,

در ادامه کلیپی تلفیق شده با موسیقی محلی بوشهر که در سواحل خلیج فارس پیرامون دوم خرداد 76 سالروز انتخاب رییس جمهور دولت اصلاحات آماده شده بود برای حاضرین پخش شد.

,

تاخیر اولیه از یک طرف و تاخیرهایی که به سبب برنامه های کوتاه این همایش به وجود می آمد از سوی دیگر باعث شد که حق شناس در ابتدای صحبت هایش به این مساله واکنش نشان دهد، وی گفت: در برنامه ای که با تاخیر اجرا می شود این احتمال وجود دارد که فردی بخاطر برنامه ریزی کردن برای ساعت کاریش نتواند تا آخر همایش بماند و برای رفتن و ماندن در تردید قرار بگیرد.

,

, ,

حق شناس هم به سبک دولتیون فقط به این سخن مقام معظم رهبری اشاره نمود که رای مردم حق الناس است و انتخابات باید صحیح برگزار شود و در ادامه سخنانی گفت که جای بسی تعجب داشت، وی گفت: در انتخابات باید مخالفان نظام هم در انتخابات شرکت کنند باید تنوع کاندیدا وجود داشته باشد تا همه در انتخابات حاضر شوند.

, باید مخالفان نظام هم در انتخابات شرکت کنند,

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به سخنرانی اصغرزاده در دانشگاه خلیج فارس گفت: مدت شش سال اجازه ندادند که شخصیتی سیاسی از جبهه اصلاحات کشور اجازه سخنرانی را در دانشگاه استان بوشهر داشته باشد، چرا باید اینگونه باشد؟

, عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به سخنرانی اصغرزاده در دانشگاه خلیج فارس گفت: مدت شش سال اجازه ندادند که شخصیتی سیاسی از جبهه اصلاحات کشور اجازه سخنرانی را در دانشگاه استان بوشهر داشته باشد، چرا باید اینگونه باشد؟,

حق شناس انتخابات 88 را فاجعه خواند و افزود: در فاجعه ۸۸ تمام ملت آسیب های جبران ناپذیری را دیدند که این آسیب ها بر آیندگان ما نیز تاثیر خواهد گذاشت.

,

وی دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد را دورات تباهی کشور خواند و آن را محصول بی تدبیری اصلاح طلبان دانشت و بیان کرد: دولت گذشته به کشور بدی کرد و مصیبت به بار آورد و از همراهان آن دولت که اکنون ابراز پشیمانی می کنند،تشکر می کنم.

,

حق شناس سپس به اظهارات بدون سندی روی آورد که چندی پیش وزیر کشور در مجلس برای آن دلیل و مدرک قانع کننده ای ارائه نداد و سیاست نخ نمای وی نقش بر آب شد حق شناس گفت: در هیچ یک از دولت ها تا این سطح فساد اقتصادی به اندازه هشت سال گذشته وجود نداشته و پول های کثیف آلوده وارد انتخابات و مجلس نشده است.

,

وی در ادامه با اتهام زنی به نمایندگان مجلس عنوان کرد ما خواهان مجلسی پاک دست هستیم، نه کسانی که جیب و حزب خود برایشان مهمتر است.

,

حق شناس که مشخص بود خوب برایش دیکته کرده بودند چشم بسته و دهان باز کرده بود و همچون اصغرزاده به ادبیات اصلی دوم خرداد روی آورد و بیان کرد: برخی اصولکرایان از لغو سخنرانی ها در دانشگاه ها و همایشات می گویند این حمایت به دور از منطق علاقلانیت و انسانیت است، این در حالی است که همین دیروز دولت تدبیر و امید مجوز صادر شده برای تجمع قانونی دانشجویان را برای اعتراض به تیم سیاست خارجه لغو کرد.

, حق شناس که مشخص بود خوب برایش دیکته کرده بودند چشم بسته و دهان باز کرده بود و همچون اصغرزاده به ادبیات اصلی دوم خرداد روی آورد و بیان کرد: برخی اصولکرایان از لغو سخنرانی ها در دانشگاه ها و همایشات می گویند این حمایت به دور از منطق علاقلانیت و انسانیت است، این در حالی است که همین دیروز دولت تدبیر و امید مجوز صادر شده برای تجمع قانونی دانشجویان را برای اعتراض به تیم سیاست خارجه لغو کرد.,

یک گروه موسیقی محلی نیز که از ابتدای همایش آلات موسیقی آنها در سالن دیده می شد به دلیل بی برنامگی و تاخیرهای به وجود آمده از اجرا در حضور مهمانان بی بهره ماندند.

,

, ,

زمانی که رهامی، رییس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کشور به ایراد سخنرانی پرداخت با تشویق حاضران در همایش و با شعار" پیام ما روشنه، حصر باید بشکنه!" جمعی از جوانان و شرکت کنندگان در سالن همایش روبرو شد.

,

, ,

در بین نیروهای تدارکاتی و انتظاماتی این برنامه نیز طبق روال دیگر برنامه های دوم خرداد می شد اعضای فعال انجمن های اسلامی برخی از دانشگاه ها را دید که بیشتر از توان آنها در این موارد استفاده می شود.

, در بین نیروهای تدارکاتی و انتظاماتی این برنامه نیز طبق روال دیگر برنامه های دوم خرداد می شد اعضای فعال انجمن های اسلامی برخی از دانشگاه ها را دید که بیشتر از توان آنها در این موارد استفاده می شود.,

در حاشیه این همایش جوانانی از شهرستان عسلویه با دست نوشته هایی چون" جوانان عسلویه کار می خواهند"، " چه کسی دلواپس سرفه های سیاه مردم شهرستان عسلویه است؟"،" تا کی منتظر بمانیم؟ "، " بیشتر از این بیکاری نمی خواهیم؟ " حضور داشتند و اعتراض خود را به این روند اعلام کردند.

, در حاشیه این همایش جوانانی از شهرستان عسلویه با دست نوشته هایی چون" جوانان عسلویه کار می خواهند"، " چه کسی دلواپس سرفه های سیاه مردم شهرستان عسلویه است؟"،" تا کی منتظر بمانیم؟ "، " بیشتر از این بیکاری نمی خواهیم؟ " حضور داشتند و اعتراض خود را به این روند اعلام کردند.,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه