اخبار داغ

سوم خرداد نماد ایستادگی و غرور ملی و دینی ملت ایران

سوم خرداد نماد ایستادگی و غرور ملی و دینی ملت ایران
سوم خرداد نماد ایستادگی و غرور ملی و دینی ملت ایران است که در این روز خرمشهر آزاد شد و برای همیشه افتخاری بزرگ برای کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از  بازتاب بروجرد سوم خرداد یادآور جانفشانی ‌و ایثارگری دلاورمردانی است که از دنیا دل بریدند و در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران لحظه‌ای درنگ نکردند.
بزرگ مردان عرصه ایثار و شهادت تا پای جان ایستادند و پرچم فتح و پیروزی را به اهتزاز درآوردند.
آزادسازی خرمشهر تجلی قدرت لایزال الهی و در واقع یک حماسه آفرینی بزرگی بود که توسط مردانی صورت گرفت که با اخلاص و توکل بر خدا وارد عرصه جهاد شدند.
رزمندگان در سوم خرداد با اتحاد و ایمان موفق شدند که همه توطئه های دشمنان را ازبین ببرند و قدرت پوشالی رژیم بعثی را در هم بکوبند و برای همیشه سوم خرداد برگ زرینی پر از افتخار برای این ملت باشد.
هر روز دوران هشت سال دفاع مقدس برای خود دنیایی حرف دارد ، حرف هایی که هر کدامشان نشان از عشق به وطن و تلاش برای حفظ ارزشها و آرمانها می باشد.
در دوران دفاع مقدس سن و سال معنا نداشت و هر یک ازافراد جامعه سعی می کردند نقش خود را به خوبی در جبهه ها و یا در پشت جبهه به خوبی ایفا کنند.
شاید دوران دفاع مقدس را از نزدیک ندیده باشیم اما خاطرات، عکس ها و فیلم های ثبت شده از آن دوران گویایی این است که از نوجوانان کم سن و سال گرفته تا پیر مردان در این نبرد حضور داشتند و برای آزادی این خاک جانفشانی نمودند.
چقدر دلها و فکرهایشان به هم نزدیک بود، چه بسا امکانات ارتباطی امروزه در آن زمان وجود نداشت اما هدف و فکر همه رزمندگان دوران دفاع مقدس یکی بود و برای رسیدن به هدف خود از دل و جان ایستادند و مبارزه کردند.
رزمندگانی که از خانه و کاشانه خود دل کندند و هر بار که به میدان نبرد با دشمن می رفتند به عشق شهادت گام بر می داشتند.
برخی در دوران دفاع مقدس به فیض شهادت نائل آمدند، برخی با الگوگرفتن از حضرت ابالفضل(ع) به درجه جانبازی رسیدند و برخی هم اسیر چنگال دشمنان سالها راسپری کردند.
یکی از حماسه های دوران دافاع مقدس، آزادی خرمشهر در روز سوم خرداد سال 61 بود که امام خمینی(ره) فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد.
خرمشهری که مدتها زیر بار موشک ها و گلوله های دشمن ایستاد اما با اقتدار رزمندگان اسلام به فتح و پیروزی رسید.
فتح خرمشهر موجب شد آمریکا و سایر قدرت‌های استعماری به خود بیایند و فکر حمله و اشغال کشور را برای همیشه از ذهن خود پاک کنند.
امروز هوشیاری نیروهای مسلح و فرزندان این مرز و بوم به رهبری رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران همه توطئه های قدرت‌های استکباری، علیه ایران اسلامی را نقش بر آب کرده و در سایه وحدت، ملت قهرمان ایران در برابر تمامی زیاده خواهان ایستاده است.
با توجه به موضوع مذاکرات هسته ای ، ملت ایران باز هم حافظ ارزشهای انقلاب اسلامی ایران است و اجازه هر گونه زیاده خواهی را به بیگانگان نخواهد داد.
اقتدار و عظمت امروز ایران اسلامی به برکت خون هزاران شهیدی است که برای آزادی این مرزو بوم جان خود را فدا کردند و امروز ملت ایران باز هم با اتحاد و همدلی ایستاده و با آگاهی همه توطئه های شوم دشمنان را خنثی می کند.
در ادامه رئیس بنیاد شهید بروجرد گفت: شهرستان بروجرد در عملیات بیت المقدس که منجر به آزاد سازی خرمشهر شد، 30 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران نموده است.
"محمدرضا معظمی" افزود: حماسه سوم خرداد و فتح خرمشهر بیانگر رشادت‌ها و دلاوری‌های مردان بزرگی است که امروز در بین ما نیستند ولی یاد و خاطره آنها همیشه با ماست چون ما هر چه داریم از خون پاک شهیدان است.
وی سوم خرداد را یادآور دلاورمردی، شجاعت و پایداری دانست و اظهار داشت: رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس با مقاومتی به یادماندنی خرمشهر را از دشمن پس گرفتند.
انتهای پیام/ر

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازتاب بروجرد ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه