اخبار داغ

رییس انجمن جایگاه‌داران سوخت :

درباره بنزین مجبور شدیم به مردم دروغ بگوییم!

درباره بنزین مجبور شدیم به مردم دروغ بگوییم!
بیژن حاج محمدرضا، رییس انجمن جایگاه‌داران سوخت می‌گوید: ما این دروغ را سر زبان‌ها انداختیم چون برخوردها تند شده بود و باید کاری می‌کردیم تا ماجرا بالا نگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، روزنامه اعتماد نوشت: برخی عدم واریز سهمیه‌ها را به تصمیم دولت برای جبران کسری بودجه هدفمندی یارانه‌ها مرتبط می‌دانند. برخی هدف دولت را رساندن قیمت به فوب خلیج فارس می‌دانند. در حال حاضر قیمت بنزین فوب خلیج فارس هزار و ٢٥ تومان است و بعید نیست که دولت بخواهد همین قیمت را ملاک عمل قرار دهد؛ مقابله با قاچاق گسترده سوخت گزینه دیگری است که برخی آن را مطرح می‌کنند. منابع آگاه می‌گویند دولت اعلام کرده است سهمیه خودروهای عمومی و... را بریزید و برای خودروهای شخصی منتظر ابلاغ دستور جدید باشید. همین امر نشان می‌دهد احتمالا قرار نیست سهمیه‌ای واریز شود و بنزین با قیمت هزار تومان فعلا در جایگاه‌ها عرضه می‌شود.

این روزنامه در بخش دیگری از گزارش خود نوشت: در حالی که قرار بود ساعت ١٢ بامداد روز جمعه اول خرداد، سهمیه ماهانه بنزین، ٦٠ لیتر به ازای هر خودروی شخصی به کارت‌های سوخت واریز شود، این اتفاق نیفتاد. گفتند تا دو روز آینده سهمیه‌ها واریز می‌شود چرا که سهمیه خودروهای عمومی واریز شده است اما بیژن حاج محمدرضا، رییس انجمن جایگاه‌داران سوخت می‌گوید: ما این دروغ را سر زبان‌ها انداختیم چون برخوردها تند شده بود و باید کاری می‌کردیم تا ماجرا بالا نگیرد. وی در توضیح این مطلب به «اعتماد» گفت: در جایگاه مسعودیه مردم منتظر واریز سهمیه بودند تا بنزین بزنند، ساعت از ١٢ گذشت و این اتفاق نیفتاد، باور می‌کنید برخی آن قدر عصبانی شدند که می‌خواستند با کارگران جایگاه‌ها درگیر شوند؟ همکار ما گفته بود بیایید بنزین بزنید و پول بنزین سهمیه‌ای را بدهید، و بعدا ما‌به‌التفاوت را حساب می‌کنیم. وی گفت: بسیاری از بلاتکلیفی عصبی‌تر بودند، ما هم به دروغ گفتیم اشکال نرم‌افزاری است و مشکل به زودی حل می‌شود. او با اشاره به اینکه بهتر بود دولت حداقل متولیان توزیع بنزین را در جریان تصمیمات جدید خود قرار می‌داد، گفت: در نامه‌ای که به آقای زنگنه نوشتیم، اعتراض خود را به عدم واریز بنزین سهمیه‌ای بدون اطلاع‌دادن به جایگاه‌داران ابراز کردیم. وی ادامه داد: ما در این نامه به وزیر نفت گلایه کردیم این کار باعث شد که در سه هزار و ٤٠٠ جایگاه سوخت کشور، به مردم دروغ گفته شود. یعنی اگر در هر جایگاه ١٠ نفر مشغول به کار هستند، ٣٤هزار نفر به مردم دروغ گفتند، زیرا که هیچ اطلاعی از وضعیت نداشتند. علاوه بر این نباید فراموش کرد که در بسیاری از جایگاه‌های بنزین سطح کشور، خشم مردم برانگیخته شد و احتمال درگیری به‌شدت بالا رفت. حاج محمدرضا درباره وضعیت جایگاه‌های پایین شهر خصوصا مسعودیه افزود: به‌طور نمونه در جایگاه مسعودیه تهران، مردم از ساعت ١١شب پنج‌شنبه در صف به انتظار واریز سهمیه ایستاده بودند. بسیاری از این افراد قصد داشتند که مسافرت کنند و در این جایگاه قصد داشتند بنزین بزنند. وقتی سهمیه‌ها واریز نشد، تنها یک جرقه کافی بود که اتفاقات سال ١٣٨٦ تکرار شود. تنها کافی بود که برخورد نادرستی با مردم شود تا کل جایگاه به آتش کشیده شود. به همین خاطر مسوول جایگاه به هر کسی که در این جایگاه بود، بنزین آزاد را به قیمت سهمیه‌ای داد تا عصبانیت مردم فروکش کند و جایگاهش آسیب نبیند. در حقیقت جایگاه‌ها از روش قرض الپس‌نده برای جلوگیری از درگیری با مردم استفاده کردند و از جیب‌شان هزینه کردند تا مشکلی پیش نیاید. مسوولان باید از خود بپرسند اگر خشم مردم منجر به درگیری می‌شد چه کسی پاسخ می‌داد؟ به گفته وی این اتفاق در چند جایگاه دیگر هم افتاد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
, گفتند تا دو روز آینده سهمیه‌ها واریز می‌شود چرا که سهمیه خودروهای عمومی واریز شده است اما بیژن حاج محمدرضا، رییس انجمن جایگاه‌داران سوخت می‌گوید: ما این دروغ را سر زبان‌ها انداختیم چون برخوردها تند شده بود و باید کاری می‌کردیم تا ماجرا بالا نگیرد.,
,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه