اخبار داغ

تجمع اعتراض آمیز اهالی کلولند در اعتراض به تبرئه افسر پلیس

تجمع اعتراض آمیز اهالی کلولند در اعتراض به تبرئه افسر پلیس
اهالی کلولند ایالت اوهایو در اعتراض به حکم بی گناهی پلیس سفید پوستی که با شلیک به سوی دو فرد سیاه پوست غیر مسلح آنان را به قتل رسانده بود، به خیابانها ریختند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، معترضین در حالی دست به تجمع زدند که افکار عمومی، با گسترش جنبش حقوق مدنی سیاهان، پس از کشته شدن موجی اززنان و مردان سیاه پوست، از جمله به قتل رسیدن تمیر رایس، یک نوجوان دوازده ساله اهل کلولند توسط پلیس، در انتظار قضاوتی عادلانه در این مورد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به نوشته کامن دریمز، در حادثه ای که درسال 2012 روی داد، پلیس مایکل برلوو و افسران همراه وی، با تصورشنیدن صدای شلیک از سمت خوروی تیموتی راسل و مالیسا ویلیامز، با تعقیب خودرو به مدت بیست دقیقه وشلیک صد گلوله و متوقف کردن آن، روی کاپوت ایستاده و پانزده مرتبه سرنشینانش را هدف تیراندازی قرار داده است.

,

پرونده این حادثه، به مدت دو سال در بخش تحقیقات وزرات اطلاعات ایالات متحده با موضوع «استفاده غیر منطقی و غیر عاقلانه از زور» و نقض حقوق بشر ساکنین محلی در حال بررسی بود.

,

علی رغم اینکه دادستان پرونده عملکرد برلو را تخطی از قانون دانسته اما، قاضی جان اُدانل آن را عاقلانه خوانده است، هرچند مشخص شده، دو سرنشین خودرو مسلح نبوده و صدای شنیده شده از سوی خودرو نبوده است.

,

اعلام حکم این قاضی به سرعت موجب تجمع معترضین در دادگاه و در سراسر منطقه کلولند و دستگیری تعدادی از معترضین شد.

,

شلیک منجر به مرگ به سمت سیاه پوستان آمریکایی که نقض آشکارحقوق بشر از جانب افسران پلیس این کشور است،  مدتهاست که خشم معترضین و مدافعین حقوق بشر را بر انگیخته و تظاهرات و تجمعات بسیاری را در بر داشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه