اخبار داغ

زیاده خواهی‌های جدید در مذاکرات هسته‌ای پذیرفتنی نیست؛

مراکز نظامی ناموس کشور هستند

مراکز نظامی ناموس کشور هستند
نکته اول «بازجویی» از دانشمندان هسته‌ای است؛ با توجه به سابقه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به لانه جاسوسی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است، همانطور که رهبر انقلاب تاکید کردند «من اجازه نمی دهم» و در دنیا هیچ کشور عاقلی حتی نام دانشمندان خود را نیز فاش نمی کند – بماند که تیم مذاکره کننده اسامی دانشمندان را به غربی ها داده است- به مصلحت ما نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از تهران نیوز؛ رهبر معظم انقلاب با اشاره به زیاده خواهی‌های جدید در مذاکرات هسته‌ای از جمله درخواست برای بازرسی از مراکز نظامی و گفت و گو با دانشمندان ایرانی- بازجویی- تأکید کردند که این اجازه مطلقا داده نخواهد شد و دشمنان بدانند که ملت و مسئولان ایران در مقابل زیاده خواهی‌ها و زورگویی‌ها به هیچ وجه کوتاه نخواهند آمد. در این باره از باب دقت بیشتر بر هشدار حضرت آقا چند نکته قابل توجه و ذکر است که در ادامه به آن اشاره می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا،, تهران نیوز؛,

نکته اول «بازجویی» از دانشمندان هسته‌ای است؛ با توجه به سابقه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به لانه جاسوسی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است، همانطور که رهبر انقلاب تاکید کردند «من اجازه نمی دهم» و در دنیا هیچ کشور عاقلی حتی نام دانشمندان خود را نیز فاش نمی کند – بماند که تیم مذاکره کننده اسامی دانشمندان را به غربی ها داده است- به مصلحت ما نیست.

,

چراکه امنیت جوانان و دانشمندانمان بر ما فرض است از این رو هیچ‎کدام از مسئولان نمی‌توانند اینگونه بازرسی‌ها و مذاکرات را بپذیرند. قطعاً اگر تیم مذاکره‌کننده هم بخواهد در این زمینه کوتاهی کنند و امنیت کشور را خدشه دار نمایند، مردم نباید چنین اجازه ای را به دولت مصالحه پذیر بدهند.

,

نکته دوم بازرسی از سایت‌های نظامی است؛ بازرسی از مراکز نظامی جزو خطوط قرمز قطعی نظام است و این مراکز در ناموس کشور هستند.

,

با توجه به اینکه تنها کشوری که ذیل فصل هفتم شورای امنیت رفت عراق بود و پس از آنکه جاسوسان سیا و موساد در لباس ماموران آژانس تمامی مراکز نظامی و نقاط حساس عراق را شناسایی کردند، با ختم شذپدن بازرسی ها به جنگ و ویرانی عراق، این کشور از ذیل فصل هفتم شورای امنیت خارج شد.

,

درحال حاضر نیز دیپلمات های ما سادلوحانه این را پذیرفته اند و مدعی هستند که اتفاق خاصی نیفتاده است، چنانچه آژانس بخواهد به اسم بازرسی‌های معمول و در پوشش بازدیدها سوء استفاده کنند تا توانمندی دفاعی و موشکی ما را کنترل، رصد و محدود کنند، که قطعا چنین امری امکان‌پذیر نخواهد بود.

,

در گذشته بازرسان آژانس تحت پوشش «بازرس» از مراکز هسته‌ای جاسوسی کرده‌اند و با در اختیار قرار دادن اطلاعات و اسامی دانشمندان هسته‌ای، باعث شهادت دانشمندان جوان کشورمان توسط رژیم صهیونیستی شدند.

,

اگر قرار بر این باشد که مراکز تحقیقات هسته‌ای تعطیل شوند و مراکز نظامی ایران توسط جاسوسان مورد بازرسی قرار گیرد، در این صورت نه تنها دستاوردهای هسته‌ای را از دست داده‌ایم بلکه پیشرفت‌های دفاعی ما هم در معرض جاسوسی قرار گرفته اند و این برد-بردی که دولت مدام بر آن تاکید دارد بسیار مضحک و تمسخر آمیز است.

,

مقامات رژیم صهیونیستی در اقداماتی مانند ترور دانشمندان هسته‌ای ایران و بکارگیری ابزارهای سخت افزاری و نرم افزاری تلاش های بسیاری کردند تا مانع پیشرفت ایران شوند.

,

شواهد زیادی نشان می‌دهند سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی برای پیشبرد اهدافش این رژیم، از تیم‌های ترور استفاده کرده است و نتیجه این بود که در کمتر از ۲ سال، چندین نخبه دانشگاهی و دانشمند هسته‌ای ایران ترور شدند.

,

نکته سوم استراتژی فشار و تهدید؛ کاخ سفید و کنگره آمریکا بر این باور هستند که با استراتژی فشار و تهدید می‌توانند نظام جمهوری اسلامی را ساقط یا به تغییر رفتار وادار کنند.

,

اما امروز پس از ۳۶ سال اعمال فشار و تهدید متوجه شده‌اند که ایران از همیشه قدرتمند‌تر و باثبات‌تر و بانفوذ‌تر شده است. مواضع و گفتار بیشتر سیاستمداران آمریکا در مورد ایران براساس زبان تحقیر بوده است.

,

با وجودی که آمریکا مدعی تعهد به هنجارهای بین‌المللی است، اما در عمل به آن‌ها پایبند نبوده است. نمونه بارز این واقعیت را در مذاکرات جاری هسته‌ای می‌توان دید که ایران بر توافق در چارچوب معاهده ان. پی. تی اصرار دارد و آمریکا تعهدات فرا‌تر از آن را می‌طلبد.

,

روحیه زیاده طلبی و تلاش آن‌ها برای پی بردن به بنیان دفاعی کشور، از جمله عواملی است که موجب شده این ادعا توسط آن‌ها مطرح شود.

,

نکته چهارم اینکه آن‌ها تلاش دارند هر بار به هر بهانه‌ای، محدوده حضور خود در منطقه را گسترش دهند. بدیهی است که این مسئله با روحیه آزادی خواهی و استقلال طلبی ملت ما در تضاد است و این موضوع برای آمریکا به شکل یک آرزوی دست نیافتنی همچنان باقی خواهد ماند. مذاکره کنندگان ما از یک سو باید با بدبینی کامل، با رعایت احتیاط و در نظر گرفتن همه جوانب پای میز مذاکره بنشینند و از سوی دیگر نیز با بهره گیری از افراد متخصص و کار‌شناس در عرصه‌ها و زمینه‌های مختلف، قدرت و توان خود را در مذاکرات بالا ببرند. باید همگان بدانند و مطلع باشند مسئله بازدید از مراکز نظامی از آنجایی که در زمره خطوط قرمز امنیت مالی ما محسوب می‌گردد، کاملاً منتفی است و قطعاً اجازه ورود به این موضوعات به هیچ کس داده نمی‌شود.

,

نکته پنجم یکی از نمونه‌هایی که ثابت می‌کند چرا باید به تمام رفتار و گفتار آمریکا بی‌اعتماد باشیم، ماجرای «بیانیه تهران» است. باراک اوباما اوباما طی نامه‌ای در ۲۰ آوریل۲۰۱۰ به روسای جمهور برزیل و ترکیه پیشنهادی در مورد تهیه سوخت ۲۰ درصد کشورمان را ارائه داد و در این نامه، هدف اصلی را ایجاد اعتماد متقابل میان طرفین مذاکره اعلام می‌نماید. بعد‌ها اطلاعاتی نشان داد که تنها یک روز پیش از دور نهایی مذاکرات تهران، دولت اوباما طی توافق با چین و روسیه، آخرین موافقت‌های لازم برای وضع تحریم‌های گسترده‌تر علیه ایران را کسب نموده و همزمان با انتشار بیانیه تهران، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، توافق بدست آمده توسط ترکیه و برزیل در تهران را اتفاقی معمولی تفسیر نمود «که به هیچ وجه پاسخگوی نگرانی‌های جامعه بین الملل از غنی سازی ایران نمی‌باشد.»

,

تا جایی که حافظه تاریخی ما به یاد دارد ایالات متحده همیشه در ارتباط با کشورمان مدعی بوده است؛ اما مقامات کاخ سفید خود را به خواب زده و فراموش کرده‌اند که مردم ما اعتمادی به آمریکا ندارند و دلایل مشروع و مستندی برای بی‌اعتمادی به آمریکا داشته و دارند. یادآوری اذعان دشمن به این بی‌اعتمادی در پایان این نوشتار خالی از لطف نیست، آنجا که روزنامه نیویورک تایمز در زمستان سال گذشته تاکید کرد بی‌اعتمادی رهبر ایران به آمریکا بی‌دلیل نیست و نوشت: «شک ایشان بی‌دلیل نیست.»

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه