اخبار داغ

‌مردم شهرستان سیروان از نبود پزشک متخصص رنج می‌برند

‌مردم شهرستان سیروان از نبود پزشک متخصص رنج می‌برند
نبود پزشک متخصص در شهرستان سیروان به دردی طاقت فرسا برای مردم این دیار تبدیل شده تا جای که سختی های نبود پزشک را از درد بیماری سخت تر می دانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سیروان نوین، یکی از شاخص های توسعه یافتگی هر منطقه که بیانگر سطح رفاه شهروندان آن نیز می باشد وجود پزشک می باشد. با این وجود، وجود پزشک و در رأس آن وجود پزشکان متخصص از نیازهای مردم هر شهر و شهرستان می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیروان نوین,

شهرستان سیروان با جمعیتی بالغ بر 17 هزار نفر، از وجود پزشک متخصص محروم است. مردم این شهرستان مشکلات زیادی را در نبود پزشک متخصص در سیروان تحمل می کنند، زیرا برای مداوا هزینه های گزافی متحمل می شوند تا اینکه بتوانند برای معالجه به مرکز استان یا استان های دیگر روانه شوند.

,

با آغاز طرح تحول نظام سلامت که برای ایجاد عدالت سلامت و ارائه عادلانه خدمات درمانی در مناطق کشور تلاش می کند؛ انتظار می رفت، مشکل استقرار پزشکان متخصص که یکی از مطالبات اصلی در شهرستان سیروان هست، رفع گردد.

,

از نکات قابل توجه و رکن اساسی و مهم این طرح ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات درمانی در تمام مناطق کشور بخصوص مناطق محروم است، اما با وجود اینکه یک سال از شروع این طرح می گذرد، ولی در شهرستان سیروان هیچگونه تغییری در حضور پزشکان متخصص و ماندگاری آنها ایجاد نشده است و اکنون مراکز درمانی این شهرستان بدون پزشک متخصص و تنها با چند پزشک عمومی که بعضی از آنها نیز در حال گذراندن طرح خود هستند، فعالیت می کنند.

,

یکی از شهروندان سیروانی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با وجود اینکه سه سال از ارتقاء بخش به شهرستان می گذرد اما پزشک متخصصی در این شهرستان برای ویزیت بیماران وجود ندارد.

,

وی اظهار کرد: رفت و آمد به شهر ایلام  و مراجعه به پزشکان متخصص به خصوص برای روستاییان این شهرستان، بسیار دشوار است و علاوه بر صرف هزینه، موجب اتلاف وقت نیز می شود.

,

یکی دیگر از شهروندان سیروانی با گلایه از مشکلات درمانی شهرستان سیروان، گفت: متاسفانه نبود پزشک متخصص در برخی موارد موجب تشدید بیماری افراد شده است و علاوه براینکه طول درمان آنها افزایش یافته، هزینه‌های زیادی را نیز بر دوش خانواده بیماران تحمیل می‌کند.

,

آقای ع.م یکی از ساکنان این شهرستان بیان کرد: پزشک متخصص نداریم  و اگر مریض اضطراری داشته باشیم تا بخواهیم به ایلام منتقل کنیم در بین راه تلف می شود.

,

امین فلاحی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان سیروان در گفتگو با سیروان نوین گفت: در اواخر سال گذشته پزشک متخصص اطفال و داخلی یک روز در هفته در مرکز بهداشتی درمانی شهر لومار فعالیت داشته اند، که متاسفانه بعد گذشت یک ماه حضورشان در مرکز درمانی لومار، دوره طرح آنها تمام و به شهر خود بازگشتند.

, سیروان نوین ,

وی اظهار کرد: پزشکان متخصص حاضر به طبابت در مناطق محروم و کم درآمد نیستند و باعث شده شهرهای محروم و کم جمعیت، از وجود پزشک متخصص هم محروم بمانند.

,

شهرستان سیروان همچنان منتظر قدم رنجه پزشکان متخصص است تا شاید مرهمی باشند بر دل بیماران و مصدومان حوادث این منطقه محروم، ولی این مهم کی و چه زمانی محقق می شود باید مردم حالا حالاها منتظر بمانند.

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه