اخبار داغ

گفتگو با یادگار فتح خرمشهر:

پیش نماز ما یک نوجوان 15 ساله بود/برای جنگ در خرمشهر فقط سرنیزه داشتیم

پیش نماز ما یک نوجوان 15 ساله بود/برای جنگ در خرمشهر فقط سرنیزه داشتیم
سید طاهر شیبت الحمد هستم متولد1340 درخرمشهر ، به لطف خدا در سال58 به عضویت نیروهای مردمی بسیج که بعد تحت عنوان سپاه شد درآمدم .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از رهیاب نیوز ، سید طاهر شیبت الحمد هستم متولد1340 درخرمشهر ، به لطف خدا در سال58 به عضویت نیروهای مردمی بسیج که بعد تحت عنوان سپاه شد درآمدم .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب نیوز,

از یکسال پیش از جنگ که فرمانده سپاه خرمشهر شهیدجهان آرا بود عضو سپاه این شهرستان بودم که 8ماه از این مدت را توفیق خدمت در مرز ایران و عراق در کنار ژاندارمری داشتم.


سه ماه قبل از آغاز جنگ درگیری شدید مرزی داشتیم

قبل از جنگ در مرز درگیری های زیادی داشتیم به نحوی که خرداد 59 یعنی حدود سه ماه قبل جنگ دو نفر از نیروهای پاسدار سپاه خرمشهر به نام شهید عباس فرا مسعودی و موسی بخدو بر اثر اصابت تیر مستقیم در مرز عراق شهید شدند.

,
,
,
, سه ماه قبل از آغاز جنگ درگیری شدید مرزی داشتیم,
,
,


با شروع جنگ تدابیری که فرمانده سپاه خرمشهر شهید جهان آرا و جانشین وی شهید دکتر عبدالرضا موسوی اندیشیده بودند  پرسنل رو به سه گروه تقسیم شدند که این سه گروه در مرز،میادین ورودی شهر و هسته مرکزی حضور داشتند.

,
,


شهید جهان آرا فرماندهی همه نیرو های مردمی اعم از بومی و غیر بومی را که برای جنگ به خرمشهر آمدند به عهده داشت   بنده هم به عنوان فرمانده نیروهای رزمی پیاده برای تقابل با نیرو های بعثی عراق انتخاب شدم که در 34روز مقاومت درگیری های سنگینی با دشمن بعثی داشتیم.

,
,


بعد از 34 روز مقاومت در خرمشهر یا به تعبیر بعضی  36یا39 روز که البته اصل آن همان 34 روز است  در تاریخ چهارم آبان 59 شهر سقوط کرد و به دست نیرو های دشمن افتاد.

,
,


نیروهای رزمنده در اطراف پل قدیم خرمشهر از سمتی که به منطقه کوت شیخ جایی که 5درصد شهر را در بر می گرفت مقاومت می کردند.
 

,
,
,
, ,
 
,

پیش نماز ما یک نوجوان 15ساله بود

آن زمان دیده ور اطلاعات بودم نوجوانی بود که فکر می کنم چریک بودکلاس دوم یا سوم راهنمایی ، پارتیزانی به تمام معنا ولی در اوقات فراغت کتاب درسی آورده بود و در سینه کش خاک ریز درس می خواند ،نامش هوشنگ بود ولی از رزمنده ها خواسته بود حسین صدایش کنند.

, پیش نماز ما یک نوجوان 15ساله بود,
,
,


 صدایش کردم و گفتم اینجا چه جای درس خواندنه نه به اون موقع که روی برجک دیده بانی می دی و نه به الان که داری درس می خونی ،گفت چون رهبرم امام فرمودند جنگ واجب است روی دکل دیده بانی می دهم و همین طور چون فرمودند درس بخوانم اینکار را هم می کنم.

,
,


ما در خط سپاه و ارتش  ادغام بودیم یعنی بنده به عنوان فرمانده گردان در سپاه، با فرمانده گردان ارتش  یکی بودیم جالب است بدانید پیش نماز ما یک نوجوان 15 ساله بود.


برای جنگ در خرمشهر فقط سرنیزه داشتیم

ساعت یازده و نیم شب دوم خردادبچه ها را انتخاب کردند که توسط قایق های بادی از مسیر رودخانه به سمت شهر حرکت کنند  که باید بدون پارو اینکار انجام می شد و رزمندگان با دست قایق را تکان می دادند .و حرکت می کردند.

,
,
,
,
, برای جنگ در خرمشهر فقط سرنیزه داشتیم,
,
,


چهار نفر بودیم که هر کدوم 22 نفر نیرو همراه داشتیم وسوار قایق در آب حرکت کردیم هیچکدام اسلحه هم نداشتیم باید از آب وارد خرمشهر می شدیم کمبود سلاح باعث شده بود تنها سلاح ما سرنیزه باشد و با همین سرنیزه ها وارد شهر شدیم.

,
,


ساعت 2/5شب وارد خرمشهر شدیم تمام خط عراقی ها را پاکسازی کردیم وتوانستیم با امکانات محدود 14بعثی را به درک واصل کنیم.

,
,


7ساعت بود که وارد خرمشهر شده بودیم و از آن طرف شهر نیز نیروها از مسیرجاده وارد خرمشهر شدند و حدود ساعت 12ظهر به همدیگر ملحق شدیم و خرمشهر آزاد شد.

,
,


پس از بیست و یک ماه در تاریخ 9 اردیبهشت سال 61 بعد از انجام عملیات فتح المبین، عملیات بیت المقدس در سه مرحله انجام شد و در صبحگاه سوم خرداد بعد از 26 روز خرمشهر به لطف خداوند آزاد شد.
 

,
,
,
, ,

مقاومت رمز آزادسازی خرمشهر بود

رمز پیروزی در عملیات آزاد سازی خرمشهر که البته در کلیه عملیات های هشت سال دفاع مقدس فراگیر بود بحث مقاومت است که نشات گرفته از فرامین رهبری بود لذا از کوچکترین فرد جنگ تا بزرگ ترین آن در دور ترین و سخت ترین و صعب العبور ترین شرایط جنگ  از حضرت امام تبعیت می کردند.

, مقاومت رمز آزادسازی خرمشهر بود,
,
,


 من به عنوان یک رزمنده فکر می کنم بهترین رمز موفقیت ما در طول دفاع مقدس مقاومت بود که نشات گرفته از بیانات حضرت امام و هم چنین مقام معظم رهبری بوده است.

,
,


لذا می بینیم حضرت امام فرمود حصر آبادان باید شکسته شود در عین ناباوری و بی تجربگی دراولین عملیات طرح ریزی شده در 5 مهرماه سال 60 ،عملیات ثامن الائمه این اتفاق افتاد و حصر آبادان شکسته شد.


پیام آن روزها تبعیت از رهبری است

بهترین پیام آن روزها برای نسل جوان تبعیت و گوش جان سپردن به فرامین رهبری است. آن زمان حضرت امام و اکنون حضرت آقا و تبعیت پذیری زمان ،مکان ، فرد و جنسیت ، قومیت  ندارد.

,
,
,
,
, پیام آن روزها تبعیت از رهبری است,
,
,


 عملیات رمضان که اولین  عملیات خاکی ما  بعد از 43 روز از آزاد سازی خرمشهر بود بهترین پیام را به دشمن داد که ما ملت هیهات من الذله هستیم.

,
,


و ما ملتی هستیم ک به تعبیر حضرت امام  مثل حسین علیه السلام وارد میشویم و مثل حسین علیه السلام هم خارج می شویم .

,
,


امام فرمود شما چه در عملیات پیروز شوید و چه کشته شوید پیروز هستید استقامت در خون رزمندگان می جوشید و همینطور مقاومت و استقامت و ذلت نپذیرفتن را همگان در فتنه 88 مشاهده کردند حتی کسانی که به ظاهر با خط انقلاب نبودند در صحنه آمدندو می گفتند جانم فدای رهبر...

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه