اخبار داغ

مجموعه غزل آئینی مرحوم «خلیل عمرانی» رونمایی می‌شود

مجموعه غزل آئینی مرحوم «خلیل عمرانی» رونمایی می‌شود
«بر ساحل کوثر» که تازه‌ترین مجموعه غزل آئینی زنده یاد خلیل عمرانی را شامل می‌شود، طی هفته آینده رونمایی خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،به نقل از فارس،ایمان عمرانی فرزند زنده یاد خلیل عمرانی در گفت‌وگوپیرامون مجموعه غزل آئینی این شاعر فقید اظهار داشت: «بر ساحل کوثر» مدتی بود در انتظار مجوز ارشاد بود که در نهایت با اخذ مجوز از سوی انتشارات تیرگان روانه بازار نشر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: این مجموعه غزل در 124 صفحه طی هفته جاری و یا اوایل هفته آینده رونمایی خواهد شد که پیرامون زمان و مکان دقیق آن اطلاع رسانی صورت می‌گیرد.

,

«خلیل عمرانی» متخلص به‌ «پژمان» شاعر آئینی در 9 تیر سال 1343 در روستای‌ لمبدان شهرستان «دیر» به دنیا آمد، تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در روستا و دورهء متوسطه را در شهر به پایان برد و در سال 1363 دانشجوی مرکز تربیت معلم پسران‌ بوشهر شد. دو سال بعد،به‌ زادگاهش برگشت و در مدرسه‌ای‌ که خود در آن درس خوانده بود، به تدریس ادبیات پرداخت. در سال‌ 1367،ازدواج کرد و به دانشگاه‌ یزد رفت و همزمان با تحصیل، در واحد کارشناسی فعالیت‌های ادبی‌ استان به پرورش استعدادهای‌ جوان و نوجوان در زمینهء شعر پرداخت.

,

وی در سال 1372،پس از اخذ لیسانس ادبیات فارسی دبیر دبیرستان آیت‌الله طالقانی‌ بندر دیر شد و یک سال بعد، معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را به عهده گرفت. در سال 1376 به تهران آمد و ضمن‌ فعالیت‌های فرهنگی به تدریس‌ ادبیات در اسلامشهر پرداخت و از سال 1378 کارشناس فعالیت‌های‌ ادبی اداره کل آموزش و پرورش‌ تهران شد.

,

از جمله آثار او می‌توان به: مروارید فراموش شده، گزیده ادبیات معاصر، ساعت به وقت شرعی دریا و در مدار یک اشاره کرد.

,

انتها پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه