اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تجاری سازی مطالبه رهبر انقلاب از متولیان دانشگاه ها/ دانشگاه نباید سیاسی شود

تجاری سازی مطالبه رهبر انقلاب از متولیان دانشگاه ها/ دانشگاه نباید سیاسی شود
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر اینکه دانشگاه ها نباید سیاسی باشند و لزوم استفاده از چهره های علمی در دانشگاه ها، گفت: تجاری سازی مطالبه مقام معظم رهبری از متولیان دانشگاه ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا روح الله عباسپور در گفت وگو با خبرنگار «دیارباران» در واکنش به نگارش نامه اساتید دانشگاه به رئیس جمهور با توجه به آفت علمی کشور، با اشاره به توسعه همه جانبه و فراگیر به محوریت دانشگاه ها و مراکز علمی، اظهار کرد: جهت گیری های سیاسی آفتی مهم در بدنه دانشگاه ها در ایران اسلامی محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارباران,

وی با بیان اینکه اتفاقات در حوزه های مختلف علمی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به تأثیر پذیری از دانشگاه ها در کشور رخ می دهد، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی به برکت مراکز علمی خود توانسته در عرصه های مختلف توفیقات خوبی بدست آورد و در نقطه مقابل دوری از دانشگا ها آسیب ها و مشکلات فراوانی را به همراه دارد.

,

رقابت دانشگاه آزاد و پیام نور عامل کاهنده ظرفیت های علمی کشور است

, رقابت دانشگاه آزاد و پیام نور عامل کاهنده ظرفیت های علمی کشور است,

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر اینکه دانشگاه ها بستر جهت گیری ها و باند بازی ها در کشور هستند، ساختار کتب درسی به ویژه در حوزه علوم انسانی را اسباب و عوامل ایجاد آفت در دانشگاه ها برشمرد.

,

وی اضافه کرد: برنامه ریزی ها در حوزه آموزشی و پرورشی در قالب کتب درسی دانشگاهی باید متناسب با شرایط فرهنگی کشور و مطالبات مردمی باشد.

,

کتب درسی حوزه علوم انسانی اسباب ایجاد آفت در دانشگاه ها است

, کتب درسی حوزه علوم انسانی اسباب ایجاد آفت در دانشگاه ها است,

عباسپور با استناد به دستور مقام معظم رهبری در مورد بازنگری کتب علوم انسانی در دانشگاه ها با استفاده از تعبیر وارداتی بودن برای محتوای کتب علوم انسانی، ابراز کرد: کتب درسی علوم انسانی در دانشگاه های ایران محصولات برون مرزی و برگرفته از فرهنگ غرب و مغایر با فرهنگ ایرانی و اسلامی است.

,

توسعه بخش غیردولتی دانشگاه های کشور بدون حساب و کتاب است

, توسعه بخش غیردولتی دانشگاه های کشور بدون حساب و کتاب است,

عباسپور توسعه در بخش غیردولتی دانشگاه ها و مراکز علمی کشور را بدون حساب و کتاب خواند و از رشد بی رویه رقابت دانشگاه آزاد اسلامی با پیام نور به عنوان عامل کاهنده ظرفیت های علمی انتقاد کرد.

,

وی اظهار کرد: مدرک گرایی و فروش پایان نامه و ارائه پایان نامه از سوی دانشجو از این فیلتر، بدون برخورداری از ساختار پژوهشی و تحقیقاتی در تضاد با هدف اصلی از آفت های دانشگاه است.

,

مدرک گرایی و فروش پایان نامه از آفت های دانشگاه

, مدرک گرایی و فروش پایان نامه از آفت های دانشگاه ,

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر اینکه دانشگاه ها نباید سیاسی باشند و لزوم استفاده از چهره های علمی، تجاری سازی را مطالبه مقام معظم رهبری از متولیان دانشگاه ها عنوان نمود و تصریح کرد: تولید علم در مراکز علمی کشور به خوبی تحقق یافته است.

,

عباسپور با پاسخ به این سئوال که با توجه به اسناد بالادستی از جمله قانون پنجم توسعه در تشریح نقشه جامع علمی کشور، چه جایگاهی برای رتبه علمی کشور پیش بینی کرده اند، خاطر نشان کرد: فرصت تا زمان چشم انداز 1404 و تحقق رتبه اول علمی ایران در منطقه و خاورمیانه زیاد است ولی در این جریان در بحث تولید علم به جایگاه علمی کشور در چشم انداز 1404 رسیده ایم البته در حوزه فناوری عقب هستیم.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه