اخبار داغ

ورود سنگ قبر چینی!

ورود سنگ قبر چینی!
دبیر کل کانون عالی شوراهای اسلامی کار با بیان اینکه متاسفانه امروز واردات بی‌رویه تولیدکنندگان داخلی ما را زمین زده است، گفت: بیش از 70 درصد مراجعه‌کنندگان بیمه بیکاری در حال حاضر کارگرانی هستند که به دلیل تعطیلی واحدهای تولیدی که ریشه در همان واردات بی‌رویه دارد، بیکار شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، رحمت‌الله پورموسی در گفت‌وگو با فارس با انتقاد از وضعیت نابسامان واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها اظهار کرد: یکی از معضلات بسیار بزرگ در عرصه اقتصاد و به ویژه بخش تولید، واردات بی‌رویه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: امروز شاهدیم که به دلیل واردات بی‌رویه به ویژه اجناس چینی شرایط کاری و صنعت تولید ما با چالش مواجهه شده و آن را تحت تاثیر خود قرار داده که البته لازم به ذکر بوده صنعت کفش بیش از صنایع دیگر به دلیل واردات بی‌رویه ضربه خورده است.

,

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار با بیان اینکه در روزهای گذشته کارگرهای زیادی از صنعت کفش به دلیل تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی به منظور بیمه بیکاری به ما مراجعه کرده‌اند، بیان کرد: این کارگران به طور مکرر بر این مسئله تاکید داشتند که بازار داخلی کشش نداشته و واردات بی‌رویه اجناس چینی که به دلیل کیفیت نامطلوب با قیمت‌های بسیار پایین در بازار ارائه می‌شود، بیشتر خریداری شده که علت آن هم کاهش قدرت خرید مردم است.

,

*رشد نرخ بیکاری از تبعات تاسفبار واردات بی‌رویه است

, *رشد نرخ بیکاری از تبعات تاسفبار واردات بی‌رویه است, *رشد نرخ بیکاری از تبعات تاسفبار واردات بی‌رویه است,

پورموسی با تاکید بر اینکه رشد نرخ بیکاری از تبعات تاسف بار واردات بی‌رویه است، یادآور شد: متاسفانه در مدت اخیر آن چیزی که مشخص بوده این است که در هیئت‌ها و کمیته‌های بیمه بیکاری میزان پرونده‌ها رشد چشمگیری داشته و تعداد زیادی از آنها کارگرانی هستند که به دلیل تعطیلی واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها به بیمه بیکاری پناه آورده‌اند.

,

وی از تعطیلی واحدهای تولیدی در تمامی بخش‌ها به شکل متوالی و روز به روز خبر داد و عنوان کرد: بیش از 70 درصد مراجعه‌کنندگان بیمه بیکاری در حال حاضر کارگرانی هستند که به دلیل تعطیلی واحدهای تولیدی که ریشه در همان واردات بی‌رویه دارد، بیکار شده‌اند.

,

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در 9 اردیبهشت ماه امسال به مناسبت هفته کار و کارگر گفت: آنچه مسلم بوده باید پیش از توسعه بخش‌های تولیدی، از واردات بی‌رویه جلوگیری کرد چرا که هر قدر واحدهای تولیدی ما با تاکید بر اصل کیفیت چرخه تولید را فعال کنند باز هم ورود اجناس بی‌کیفیت چینی با قیمت‌های بسیار نازل سبب رکود تولید می‌شود.

,

پورموسی تصریح کرد: همانطور که ما بر بحث صادرات تاکید داریم، بر موضوع واردات هم تاکید داریم اما مسئله اینجاست که واردات برای زمانی بوده که در کشور کاملا تولید، داخلی بوده و به منظور رفع برخی کمبودها محصولاتی را از سایر کشورها وارد کرده نه اینکه با واردات بی‌رویه بازار تولید داخل را با رکود و کساد مواجه کنیم.

,

وی تاکید کرد: متاسفانه امروز واردات بی‌رویه تولیدکنندگان داخلی ما را زمین زده است.

,

دبیر کل کانون عالی شوراهای اسلامی کار گفت: بنده با عنوان نماینده قشر کارگران این موضوع را عنوان می‌کنم که روز گذشته از ساعت 15 تا 16 بیش از 61 پرونده را با موضوع درخواست بیمه بیکاری بررسی کرده‌ایم که چنین آماری تاسفبار و بی‌سابقه ست.

,

*نباید مسائل سیاسی را به مسائل اقتصادی گره زد

, *نباید مسائل سیاسی را به مسائل اقتصادی گره زد, *نباید مسائل سیاسی را به مسائل اقتصادی گره زد,

پورموسی با بیان اینکه نباید مسائل سیاسی را به مسائل اقتصادی گره زد، یادآور شد: جلوگیری از واردات بی‌رویه باید هرچه زودتر مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد و نباید صرف روابط خوب سیاسی ما با یک کشور، این چنین فضای اقتصادی تحت تاثیر قرار گرفته به طوریکه ثمره آن افزایش بیکاری جوانان باشد.

,

وی ادامه داد: بنده با مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی جلسه‌ای داشتم و این موضوع را مفصل به وی گفتم اما پاسخ دریافت شده این بوده که این موضوع کشوری است.

,

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار اظهار کرد: متاسفانه این واردات بی‌رویه تا آنجا پیش رفته که کشوری نظیر چین در موضوعات فرهنگی ما هم ورود پیدا کرده و جانماز و تسبیح و حال سنگ قبر هم در کشور وارد می‌کند که این وحشتناک و تاسف بار است.

,

 

,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه