اخبار داغ

20 درصد زندانیان بعد از آزادی طلاق می‌گیرند

20 درصد زندانیان بعد از آزادی طلاق می‌گیرند
معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان زندا‌ن‌های کشور با بیان اینکه ۲۰ درصد زندانیان کشور پس از آزادی با طلاق مواجه می‌شوند گفت: ۱۵۰ هزار متاهل در زندان‌های کشور بسر می‌برند که ۱۱۱ هزار نفر آنان فرزند دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا علی اصغر جهانگیر شامگاه شنبه در همایش بزرگ «خیرین در نسیم مهر» در اصفهان با تاکید بر لزوم حمایت دولت و جامعه از خانواده‌های زندانیان افزود: ۹ هزار نفر از زندانیان متاهل پنج فرزند و بیشتر و بقیه کمتر از پنج فرزند دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد زندانیان کشور پس از آزادی با طلاق مواجه می‌شوند، گفت: این زنگ خطری برای جامعه است و باید مورد توجه قرار گیرد.

,

وی اظهارکرد: اکنون در کشور بیش از ۱۹۰ انجمن حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنها وجود دارد که در بخش‌های مختلف به زندانیان خدمات‌رسانی می‌کنند.

,

رئیس سازمان زندان‌ها تصریح کرد: این ظرفیت مهم اتفاق بزرگی است که در بهبود شرایط خانواده زندانیان تاثیر مثبت دارد.

,

جهانگیر گفت: در هر جامعه‌ای ارزش‌هایی تعریف شده و هر کس که این ارزش‌ها را نقض کند لایق مجازات است و زندان یکی از راه‌های برخورد با متجاوزان و کسانی است که ارزش‌ها و قوانین را زیر پا می‌گذارند.

,

جهانگیر با تاکید بر توجه به تمام ابعاد فردی و اجتماعی زندانی شدن یک فرد افزود: نباید اجازه داد در هنگام زندانی شدن یک فرد دیگر اعضای خانواده او نیز تحت تاثیر قرار گیرند.

,

وی گفت: با زندانی شدن یک فرد خانواده وی علاوه بر از دست دادن سرپرست، با نگاه منفی جامعه نیز مواجه می‌شود که این یکی از معضلات بزرگ است و این نگاه باید تغییر کند.

,

رئیس سازمان زندان‌ها مشکلات اقتصادی، نگاه مردم و طرد شدن را آسیب وارده به خانواده فرد زندانی عنوان کرد و گفت: ۸۰ درصد از زندانیان کشور از مناطق محروم و حاشیه شهرها هستند.

,

وی افزود: تکدی‌گری و مشاغل کاذب نتیجه عدم توجه به خانواده برخی زندانیان است و باید با کمک‌های خیرین و دولت از این خانواده‌ها حمایت شود.

,

وی اظهار کرد: در این راستا با کمک آموزش و پرورش و بهداشت و درمان اقدام‌های حمایتی خوبی برای خانواده زندانیان در حال انجام است.

,

جهانگیر گفت: در سال جاری ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خانواده‌های زندانیان از طریق بانک‌ها در نظر گرفته شده است.

,

همایش بزرگ «خیرین در نسیم مهر» شامگاه شنبه با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، استاندار اصفهان و برخی از مسئولان استانی و کشوری در سالن کوثر اصفهان برگزار شد.

,

در این همایش از خانواده‌های بعضی از مددجویان زندانی قدردانی و دو مددجوی زندانی جرایم غیرعمد با همت خیرین آزاد شدند.

,

همچنین در این همایش اعلام شد که دو محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم از چوبه‌دار نجات یافتند.

,

انتهای پیام/ع

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه