اخبار داغ

عراقچی ادعایش را پس گرفت!

عراقچی ادعایش را پس گرفت!
سید عباس عراقچی در خصوص نشست غیر علنی امروز در مجلس شورای اسلامی توضیح داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مهر، عضو ارشد تیم مذاکره کننده ای هسته ای در خصوص نشست غیر علنی امروز مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جناب آقای دکتر ظریف و بنده در این جلسه بر مخالفت با بازرسی یا بازدید از هرگونه مراکز نظامی و یا مصاحبه با دانشمندان هسته ای کشورمان تاکید نموده و تشریح کردیم که در طول مذاکرات اصولا راه هرگونه سواستفاده مسدود شده است.

وی با مفید دانستن گفتگو با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه با تاکید بر اینکه پذیرش پروتکل الحاقی نهایتا با مجلس محترم شورای اسلامی است، روال کار در پروتکل الحاقی برای دسترسی مدیریت شده به سایت های غیرهسته ای تشریح شد و در خصوص اقدامات حفاظتی و امنیتی که معمولا کشورهای اجرا کننده پروتکل برای صیانت از اطلاعات نظامی، هسته ای و صنعتی خود و جلوگیری از جاسوسی به عمل می آورند توضیحات لازم را جهت اطلاع نمایندگان محترم مردم ارائه دادیم.

عراقچی همچنین اضافه کرد: در جلسه غیر علنی امروز ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت نگارش توافق نهایی، چارچوب ها و خطوط قرمز تعیین شده توسط مقام معظم رهبری و دستاوردهای هیات مذاکره کننده در تحقق این خطوط قرمز تشریح شد. مذاکره کننده هسته ای کشورمان تاکید کرد : مذاکره کنندگان تنها در چارچوب اصول و خط قرمزهای ترسیم شده توسط رهبر معظم انقلاب حرکت می کنند..

عراقچی همچنین نقل قول منتشره از وی از جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی مبنی بر پذیرش بازرسی از مراکز نظامی را کاملا نادرست دانست و با اشاره به انعکاس این خبر نادرست در برخی رسانه ها و بویژه رسانه های رژیم صهیونیستی ، توجه به حساسیت و پیچیدگی مذاکرات هسته ای و پرهیز از انتشار اخبار نادرست و همچنین اخبار جلسات خصوصی و غیر علنی را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان ساخت : لازم است همه منافع ملی را همواره الویت اول خود برشمرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه